Ga naar inhoud

Nieuw lid


Grlnext

Aanbevolen berichten

Beste allemaal,

 

Ruim 12 jaar geleden heb ik een borstvergroting ondergaan (Mc Ghan anatomisch gevormd, op de borstspier). Na wat klachten aan mijn borsten (steken) eind vorig jaar heb ik een mammo en echo gehad van beide borsten. Ook heb ik twee verschillende klinieken bezocht om een oordeel te vellen over de status van de protheses en kapselvorming.

Beide pc's zijn een andere mening toe gedaan...

De een zegt; binnen nu en een jaar opereren omdat er Baker (mate van kapselvorming) 3 richting 4 is.

De ander zegt; opereren hoeft nog niet maar waarschijnlijk wel binnen nu en een jaar of 5 en ook is de conclusie Baker 3.

 

De steken die ik af en toe in één borst voel is vervelend maar prima mee te leven. Mijn borsten zijn wel wat hard en nu ik me er bewust ben van Baker 3 zie ik ook wel dat ze wat rond zijn.

 

Wat te doen?!

 

Dat is de reden waarom ik me nu aan heb gemeld op borstenforum.

 

Ik hoop op reacties!

 

Grlnext

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Grlnext

 

He meis,

 

Als je nu baker 3 hebt, dan kun je inderdaad snel richting 4 gaan, en bij 4 ga je zien dat het eigenlijk hele harde tennisballen worden, waarvan je over het algemeen ook steeds meer pijn gaat krijgen.

 

Maar weet je toevallig of de protheses nog heel zijn,want dat is toch ook wel een belangrijk aspect om mee te nemen in de beslissing hoe snel je je wilt laten opereren.

 

Je kunt wachten maar een wissel moet wel gedaan worden, dus het ligt er een beetje aan hoeveel klachten je er van hebt.

 

De operatie zelf word eigenlijk altijd vergoed bij een baker 3 of 4,maar de protheses zul je wellicht zelf moeten betalen, en dan moet je rekenen op 1000 a 1500 euro ( ligt een beetje aan het merk ) 

 

Normaal gesproken word er toch ook wel aangeraden om tussen de 10 en 15 jaar te wisselen, maar ik kan natuurlijk ook niet in je portemonnee kijken, want dit komt natuurlijk toch allemaal onverwachts.

 

Dus het is een beetje lastig om te zeggen wat je nu het beste kunt doen, persoonlijk zou ik zeggen, ga binnen nu en een jaar voor een wissel, mede ook omdat protheses onderhevig zijn aan slijtage, en je ze toch al een behoorlijke tijd hebt.

 

xx

 

 

 

 

 

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Desert-Rose

 

Bedankt voor je reactie!

 

Het kan inderdaad snel naar Baker 4 gaan, maar het kan ook nog lang duren en net zo geleidelijk als dat het nu gegaan is.

 

De protheses zijn heel en verder ziet alles er wel goed uit, volgens de radioloog in ieder geval.

 

De klachten zijn nog niet heel hinderlijk. Daarnaast hebben we een kinderwens die we hopelijk snel in vervulling kunnen laten gaan...

 

Goed om te horen dat een operatie meestal wordt vergoed bij Baker 3/4. Ik zal dit ook nog even checken bij mijn zorgverzekering.

 

En een second opinion door een PC van een ziekenhuis is wellicht ook nog wel verstandig (geen commercieel belang).

x

Link naar reactie
Delen op andere sites

Graag gedaan meis,

 

Ah ok, ja als jullie nog een kinderwens hebben dan zou ik zelf, aangezien de protheses nog heel zijn wachten met een wissel.

Na een zwangerschap en/of borstvoeding moet je dan wel minstens een half jaar ontzwangeren,soms is dat een jaar maar dat is echt afhankelijk van de pc.

 

Een second opinion is nooit weg, maar als de radioloog al geen gekke dingen zag, en het is voor jou nog niet echt hinderlijk, dan ik wachten totdat je kinderwens is vervuld.

 

Ja je kunt het inderdaad even navragen bij je zorgverzekering, aanvraag voor die operatie moet wel altijd door een pc ingediend worden, maar dan weet je in ieder geval hoe jouw zorgverzekeraar ertegenover staat.

 

xx

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 month later...

Hallo iedereen,

 

Inmiddels bij in bij de PC in een ziekenhuis geweest. Zei zag helemaal geen noodzaak om mij te opereren. Ze vond mijn borsten er goed uit zien. Wel wat kapselvorming maar niet ernstig.

De PC van een van de prive klinieken waar ik ben geweest heeft duidelijk één doel... opereren en geld verdienen en niet het belang van de client op nummer 1.

Ik vind dit aan de ene kant niet schokkend... maar aan de andere kant ook wel... Wat denkt zo'n PC?!

 

Maar goed, ik leg dat naast me neer. Conclusie is dus dat ik voorlopig niet onder het mes hoef voor het vervangen van protheses. Volgens de PC van het ziekenhuis kan ik hier nog jaren mee doorlopen.

Wanneer er pijnklachten ontstaan dan moet ik terug komen. Tot die tijd gewoon lekker laten zitten.

 

Hebben andere vrouwen hier ook ervaringen met PC's die puur vanuit commercieel belang naar je hebben gekeken?

 

Het RIVM doet op dit moment onderzoek naar klachten van vrouwen met borstimplantaten. Wellicht interessant voor sommigen om aan deel te nemen.

 

Groetjes,

Grlnext

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.



×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.