Ga naar inhoud

Wanneer moet je aan een prothese wissel gaan denken?


Aanbevolen berichten

Hi all,

 

ik heb in 2001 een borstvergroting laten doen en heb de anatomische mentor protheses achter de spier laten plaatsen. 

Eigenlijk zit ik al een tijdje met de vraag wanneer je eigenlijk voor vervanging moet gaan kijken. Een jaar of 3 geleden was ik voor iets anders bij een plastisch chirurg in een ziekenhuis en heb ik even tussen neus en lippen door gevraagd wat hij weet over deze protheses en eventuele wissels. 

 

Hij gaf aan dat de anatomische mentor protheses de Lambourghini's onder de auto's zijn en dat als ik nergens last van heb ik geen actie hoef te ondernemen. 

 

Nu ben ik eigenlijk wel benieuwd hoe jullie hier tegenaan kijken, wat voor jullie een reden was voor wissels, wie heeft hier al een wissel laten doen als je al anatomische mentor protheses had. Waar moet je je zoektocht beginnen? Wat voor soort klachten kun je hebben als je protheses niet goed meer zouden zijn?

Sorry voor alle vragen, maar heb na mijn BV ook niet meer echt mij hoeven te verdiepen in de BV wereld, ook omdat ik (volgens mij) nergens last van heb. 

 

Ik ben nog steeds blij met mijn borsten en de bijbehorende vergroting. Ik ben van een zeer kleine aa cup naar een mooie volle C-cup gegaan. 

 

Ben benieuwd naar jullie ervaringen en verhalen. Zodat ik weer een beetje en zoektocht kan beginnen mocht dat nodig zijn. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Tirannetje

He meis, 

 

Normaal word er aangeraden om tussen de 10 en 15 jaar te wisselen, omdat protheses toch onderhevig zijn aan slijtage, maar zolang je geen klachten hebt, is het ook voldoende om iedere 2 a 3 jaar een MRI te laten maken, zo weet je of de protheses nog heel zijn.

 

Klachten die kunnen ontstaan zijn: overmatige kapsel vorming, dit merk je in het begin dat de borst iets stugger aan kan voelen, daarna word de borst harder en kan vervormen,en dan lijkt het net alsof je een tennisbal hebt zitten, en dan heb je ook pijn (dit is overigens als je de hoogste graad overmatig kapsel vorming hebt) 

 

Mocht een prothese bijv scheuren hoef je daar niets van te voelen, maar het kan ook dat er een brandend gevoel ontstaat en eventueel dat je ineens een rare harde plek hebt zitten.

 

Een andere complicatie die kan ontstaan is het scheuren van het kapsel, maar dit gebeurt niet vaak.

 

Heel vaak is ook een reden voor een wissel, het niet meer tevreden zijn over de maat.

 

xx

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dankjewel voor je snelle reactie Desert-Rose. 

 

Kapselvorming heb ik niet, gelukkig. Dat had ik idd wel gevoeld en geweten en acties ondernomen. 

Mijn borsten zijn nog altijd even soepeltjes gelukkig. 

 

Wat verstaat men onder slijtage van een prothese? Daar was 15 jaar geleden weinig over bekend. Toen was het nog vooral vloeibare siliconen tov cohesieve siliconen protheses. 

 

Ik ben opzich wel voor een keer laten controleren wat de staat is van mijn protheses. Is het verstandig denk ik om eens te verdiepen bij welke kliniek ik mij het meest comfortabel ga voelen?

Ik heb mijn BV in België laten doen en dat was allemaal helemaal perfect gegaan en dus nog steeds tevreden ook over het resultaat. Maar voor controle hoef/wil ik niet perse naar België toe. 

Deze kosten komen voor eigen rekening, enig idee wat een check-up kost? Een MRI + consult? 

 

Ik zal eens (morgen) bij het kopje privé klinieken gaan rondneuzen. 

 

ps @Desert-Rose is dit forum overgenomen van het oude borstenforum? En die berichten zijn denk ik allemaal weg? Kon met mijn oude account van toen namelijk helaas niet meer inloggen. 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Tirannetje

 

Nee jaren geleden had je  borstenforum.nl en dit forum, en nl is opgeheven uiteindelijk, maar we waren 2 aparte forums, wij bestaan sinds 2009

 

Maar dat is echt hartstikke fijn dat je nog steeds tevreden bent zonder klachten.

 

Slijtage moet je eigenlijk zien dat de envelop van de protheses gaan slijten, het laagje word dunner en als het teveel dunne plekken krijgt kan de prothese uiteindelijk scheuren.

 

Vroeger werd er inderdaad weinig informatie verstrekt over welke protheses er waren,maar aan de dag van vandaag is er ook online veel meer te vinden,en uiteraard word er ook steeds gewerkt aan de kwaliteit van protheses, vulling maar ook envelop.

 

Normaal als je dus uit jezelf een MRI  wilt laten maken moet je het zelf betalen, maar je kunt ook proberen of je van je huisarts een verwijzing kunt krijgen, daar hoef je dan niet perse voor naar een pc.

 

Mocht je toch naar een pc willen dan kun je eigenlijk een pc kiezen naar keuze je hoeft niet perse naar Belgie, en dan kun je kiezen voor een kliniek of een ziekenhuis, maar het gaat eigenlijk meer om het onderzoek, want op een MRI is alles te zien.

 

Maar dat is even een keuze die je zelf moet maken, en waar jij je prettig bij voelt.

 

xx

 

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hi meiden,

 

Ik twijfel over een wissel.

 

Ik ben bij twee verschillende klinieken geweest. De ene pc geeft aan dat er op korte termijn een wissel nodig is omdat ik tegen Baker 4 aan zit. De ander zegt dat dit nog wel 4 a 5 jaar kan wachten en dat ik op Baker 3 zit.

 

Nu ben ik me bewuster van mijn borsten door hun constateringen en zie ik wel dat ze wat ronder zijn en harder dan jaren geleden maar nog niet zorgwekkend.

 

Ik weet dus niet waar ik nu goed aan doe.

 

Verder zegt de ene dat ik ronde voor de spier moet krijgen (nu anatomisch voor de spier).

De ander zegt weer anatomisch en (deels) achter de spier.

 

Lastig. Jullie tips?

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Grlnext ik ben nog te nieuw om je inhoudelijk advies te geven. Maar als de artsen zo ver van elkaar af staan qua informatie en kijk op wat er bij jou past zou ik nog een 3e en/of 4e consult elders plannen. En je vooral verder goed inlezen wat en hoe. 

Als je al die tijd al tevreden bent met anatomisch waarom dan nu iets anders? De vorm van je borsten is je al bekend met deze vorm prothese. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Desert-Rose nog bedankt voor je reactie. Ik moet mij maar weer eens beetje bij beetje gaan inlezen en 'gewoon' eens een afspraak maken bij een pc. En dan vandaar weer verder kijken. Want in de afgelopen 16 jaar is er behoorlijk wat veranderd iig. Ik zal tzt vast nog wat meer vragen krijgen maar denk dat ik vooral even verder ga lezen en op onderzoek uit ga. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

13 minuten geleden zei Tirannetje:

@Desert-Rose nog bedankt voor je reactie. Ik moet mij maar weer eens beetje bij beetje gaan inlezen en 'gewoon' eens een afspraak maken bij een pc. En dan vandaar weer verder kijken. Want in de afgelopen 16 jaar is er behoorlijk wat veranderd iig. Ik zal tzt vast nog wat meer vragen krijgen maar denk dat ik vooral even verder ga lezen en op onderzoek uit ga. 

 

is goed hoor meis, als je uiteindelijk meer vragen hebt, dan hoor ik het wel, maar voor nu is inderdaad info gaan zoeken het allerbelangrijkste.

 

xx

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hi @Tirannetje

 

ik heb ook in 2001 mijn bv gehad. En nu krijg ik ook een prothese wissel. Misschien heb je iets aan mijn ervaringen die ik hier al geplaatst heb bij het forum Vd prothese wissel.

ben je al wat wijzer?? 

Mocht jr vragen hebben hoor ik het wel 

x x fanny :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.



×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.