Ga naar inhoud

Koude gevoelloze borst


Aanbevolen berichten

Hallo allemaal ... ik heb een vraag .. mijn linker borst is vrijwel helemaal "eigen "

maar m'n rechter is nog steeds gevoelloos :( 

voelt als een verdoving bij de tandarts .. ik ben 1 okt geopereerd .. ik weet dat er een jaar voor staat dat alles weer helemaal genezen is maar vind t vreemd dat links goed is en rechts nod steeds niet ..heeft iemand hier ook last van xx

Link naar reactie
Delen op andere sites

12 uur geleden zei EHjohanna:

Hallo allemaal ... ik heb een vraag .. mijn linker borst is vrijwel helemaal "eigen "

maar m'n rechter is nog steeds gevoelloos :( 

voelt als een verdoving bij de tandarts .. ik ben 1 okt geopereerd .. ik weet dat er een jaar voor staat dat alles weer helemaal genezen is maar vind t vreemd dat links goed is en rechts nod steeds niet ..heeft iemand hier ook last van xx

 

Hey hey, 

 

Heb ook heel lang een " fluwelen gevoel" gehad bij beide borsten. Dus als je de borsten aait dat je het amper voelt dat je eroverheen gaat? Mijn tepels waren wel gevoelig trouwens. Heeft ook maanden geduurd voordat dit gevoel wegging hoor. je zegt het zelf..staat een jaar voor eer alles een beetje stabiel is daarbinnen. Borsten herstellen ook apart dus zou dit afwachten! Zenuwen komen langzaam terug en soms merk je dit doordat het ietsie gaat zeuren of steken opkomen. 

 

Gaan we weeeeer met dat geduld :) 

xx

Link naar reactie
Delen op andere sites

@EHjohanna Tis een rot woord aan het worden hier!! 

 

Was nog effe vergeten dat een koude borst " normaal " is. Zijn ook zat topics over als je de zoekbalk gebruikt ( koude borst) De protheses geleiden ook geen warmte dus je weefsel eromheen moet het werk doen. Heb ook geregeld een vriestiet :45: ( eigenlijk alles wat uitsteekt :P ) 

 

xx

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weeks later...

Hallo .. ik vroeg me af of het gevoel ooit nog terug komt in mijn rechterborst ?  Maak me er best zorgen  om :( 

ook als ik lig op m'n rug vallen m'n borsten bijna onder m'n oksels .. ik ben nu ruim 4 maanden po ..m'n borsten staan best ver uit elkaar .. dat vind ik niet erg maar als ik lig vind ik het wel vervelend .. weet iemand hier meer van ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

He meis, 

 

Of het gevoel echt helemaal terugkomt is niet te voorspellen, over het algemeen wel, maar er zijn ook meiden die weinig tot geen gevoel hebben na een operatie, soms zijn het kleine stukjes wat verdoofd blijft, en bij sommige weer een groter huidoppervlak, en dat ligt geheel aan de zenuwen, die zijn natuurlijk tijdens de operatie doorgenomen, een kenmerk van zenuwen is dat ze over het algemeen vrij langzaam kunnen herstellen, dus dat zul je echt nog even af moeten wachten helaas.

 

Normaal vallen borsten ook met dp opzij als je op je rug ligt en dat is bij de 1 iets meer dan de ander, helemaal als je borsten al iets meer uit elkaar staan, valt het bij het liggen net iets meer op, als een prothese verschoven zou zijn, voel je dat ook overdag, en dan heb je daar ook echt klachten van.

 

Enige is als je absolute zekerheid wilt hebben, dat je een controle afspraak maakt bij je pc.

 

xx

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

21 minuten geleden zei EHjohanna:

Dank je wel voor je uitleg .. ik heb de kliniek gebeld en moet morgen langskomen .. je hoort nog van me x

 

Graag gedaan, fijn dat je langs kunt komen, dit is toch de beste manier om uitsluitsel te krijgen, en je pc is de enige die jou echt duidelijkheid kan gaan geven.

 

Ja hou me maar even op de hoogte.

 

succes morgen.

 

xx

Link naar reactie
Delen op andere sites

@EHjohanna

 

Ik heb je laatste vraag met deze samengevoegd, aangezien het om hetzelfde gaat, en je anders diverse categorieën krijgt wat over hetzelfde gaat.

 

Hoop dat je pc je er eind februari een antwoord op kan geven, maar zoals ik al in bovenstaand bericht had gezegd, het kan heel lang duren voordat zenuwen zich herstellen.

 

Maar heb je nu ook meer het idee dat je borst een andere vorm krijgt? omdat je pas geleden bang was dat je prothese wellicht verschoven kon zijn?

 

xx

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hi .. nee de vorm is niet verandert ... ik heb 28 feb een gesprek met mijn pc .. omdat ik echt het gevoel heb dat het niet goed zit ... misschien de pocket te groot ? Ik weet t niet maar het voelt echt niet goed ... zeker niet als ik op bed lig .. dan zitten ze bijna onder m'n oksel .. ben erg bang dat ik weer onder het mes moet als de pocket te groot is ... of moet je dan niet geopereerd worden ? Pffff word moe van mezelf :(  

sorry

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

@EHjohanna,

Hey meis, Ik ben vorig jaar 13 mei geopereerd en ik heb nog steeds geen gevoel in mijn tepels en het gedeelte onder mijn tepels is ook gevoelloos. Mijn chirurg zei dat mijn tepels nog wel goed reageren op kou, dus dat het gevoel dan waarschijnlijk wel terug zal komen. Maar het zou wel een jaar kunnen duren. Hahaha.... en in juli 2017 moet ik voor mijn hersteloperatie.... als ik dan mijn gevoel net weer terug heb, zal het wel weer verdwijnen. Soms is het wel een vervelend gevoel. Maar ja... je doet er helaas weinig aan. Hopelijk komt jouw gevoel nog terug. Ben ook benieuwd wat er precies aan de hand is met je pocket, meis. Fijn dat je 28 februari naar de pc terug moet, want je moet je gevoel nooit negeren.... altijd goed naar je lichaam en je intuïtie luisteren! Heel veel succes!

 

Veel liefs, Jaydee 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Precies, dan inderdaad naar even naar je gevoel luisteren en naar je pc, duurt wel lang voor je eer je er terecht kunt, voor nu zou ik even weer dag en nacht je sport bh gaan dragen, want die geeft iets meer steun, ook als je in bed ligt, en neemt dan wellicht iets van het onprettige gevoel weg.

 

Als de pocket echt te groot is dan blijf je dan onaangename gevoel houden, doordat de prothese dus kan bewegen in de borst, dus dan zou een hersteloperatie de enige oplossing zijn, en dan kun je kiezen voor of grotere protheses zodat de pocket opgevuld word, of ze hechten de pocket.

 

Maar ik zou eerst even afwachten wat je pc gaat zeggen, en ik snap je wel hoor meid, dit is allemaal geen pretje, dus wil je even van je af kletsen kun je dat gewoon hier doen.

 

xx

 

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

46 minuten geleden zei Jaydee:

@EHjohanna,

Hey meis, Ik ben vorig jaar 13 mei geopereerd en ik heb nog steeds geen gevoel in mijn tepels en het gedeelte onder mijn tepels is ook gevoelloos. Mijn chirurg zei dat mijn tepels nog wel goed reageren op kou, dus dat het gevoel dan waarschijnlijk wel terug zal komen. Maar het zou wel een jaar kunnen duren. Hahaha.... en in juli 2017 moet ik voor mijn hersteloperatie.... als ik dan mijn gevoel net weer terug heb, zal het wel weer verdwijnen. Soms is het wel een vervelend gevoel. Maar ja... je doet er helaas weinig aan. Hopelijk komt jouw gevoel nog terug. Ben ook benieuwd wat er precies aan de hand is met je pocket, meis. Fijn dat je 28 februari naar de pc terug moet, want je moet je gevoel nooit negeren.... altijd goed naar je lichaam en je intuïtie luisteren! Heel veel succes!

 

Veel liefs, Jaydee 

Ja ik hoop dat het gevoel snel terug komt .. mag ik vragen waarom je een herstel operatie moet ? 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Precies, daar zijn we ook voor inderdaad,en soms heb je dat gewoon even nodig toch?

 

Nee dat is ook beter om even niet teveel op de zaken vooruit te lopen,maar ik begrijp dat je er wel heel vaak mee bezig bent.

 

Maar zou eens gaan proberen of het iets helpt om een sport bh te dragen eventueel in de nacht,en anders bijv een sport top van de Action , zitten lekker, en kosten eigenlijk niks.

 

Is goed meis,hoe ons maar op de hoogte.

 

xx

Link naar reactie
Delen op andere sites

25 minuten geleden zei EHjohanna:

Ja ik hoop dat het gevoel snel terug komt .. mag ik vragen waarom je een herstel operatie moet ? 

Omdat ik vorig jaar een prothesewissel heb gehad en ik al vanaf dag 1 po een double bubble heb. Mijn borstspier is te strak en te weerbarstig, dus deze moet ff opgerekt en ingesneden worden. En dan laat ik ook gelijk grotere protheses plaatsen. 

 

Xx

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 5 months later...

Ik heb daar ook last van,ik heb 12 jaar geleden een bv gehad,ik ben na 6 maanden daar voor terug geweest naar mijn pc en hij vertelde me dat het binnen 1 jaar terug moest komen en zoniet dan moest ik er mee leren leven,

En het is dus helaas niet meer terug gekomen,

Ik ga nu binnenkort voor een prothesewissel ivm kapselvorming,benieuwd wat er dan mee gaat gebeuren,

Als je het niet vertrouwd zou ik gewoon advies vragen aan je pc,

Succes en sterkte xxx

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.



×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.