Ga naar inhoud

DeborahX : 1 februari 2017 : Dr. Hermens : Jeroen Bosch Ziekenhuis


Aanbevolen berichten

Hallo Allemaal,

 

Ik heb hier even rond gelezen en besloten mijn eigen ook aan te melden. Ik word 1 februari geopereerd in het ziekenhuis aan beide borsten.

Ik ben heel benieuwd maar ook best een beetje bang.

Ik ben 34 jaar en moeder van 2 kinderen, en heb een vriend. Wij wonen al enige tijd met ze allen.

Ik hoop hier veel te lezen waardoor ik een beetje over mijn angst heen kom. 

Als je nog vragen hebt over mij, dan mag je het altijd vragen. 

 

Groetjes Deborah

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 145
  • Created
  • Laatste Reactie
8 uur geleden zei DeborahX:

Hallo Allemaal,

 

Ik heb hier even rond gelezen en besloten mijn eigen ook aan te melden. Ik word 1 februari geopereerd in het ziekenhuis aan beide borsten.

Ik ben heel benieuwd maar ook best een beetje bang.

Ik ben 34 jaar en moeder van 2 kinderen, en heb een vriend. Wij wonen al enige tijd met ze allen.

Ik hoop hier veel te lezen waardoor ik een beetje over mijn angst heen kom. 

Als je nog vragen hebt over mij, dan mag je het altijd vragen. 

 

Groetjes Deborah

 

Welkom op het forum :)

hopelijk kunnen we je bij deze belevenis heel veel steunen en helpen waar we kunnen. 

 

Groetjes

xxx

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weeks later...

Hallo Allemaal,

 

1 februari heb ik mijn operatie. 

Al jaren heb ik ongelijke borsten( vanaf dat ik uit gegroeit was). Ik heb altijd 2 gelijke borsten gewild maar nooit gedurfd.

Nu heb ik dan eindelijk de stap gezet en word het vergoed door de verzekering. Ik word geopereerd in Jeroen Bosch ziekenhuis. Moet 1 nacht blijven en krijg standaard drains, die de dag na de operatie eruit mogen en anders mee naar huis moeten. Ik moet het verband een week om houden, dat zie ik niet bij iedereen hier... Na die week moet ik 24uur per dag een sport bh dragen. Ik vind het heel spannend, en ben ook een beetje bang voor de narcose, ben namelijk niet een op en top gezonde vrouw.( hoge bloeddruk, krijg ik wel medicijnen voor en suiker. De arts gaat in mijn kleinste borst beginnen met 400cc, en past mijn andere borst daar op aan en die word dan misschien gelift. 

Vandaag de laatste afspraak voor de operatie. PreOperatieve Screening (POS). Gewoon naar de anesthesie ;). Ik hoop dat die mij een beetje gerust stelt. Misschien kan ik al iets krijgen voor de operatie zodat mijn hart geen overuren hoeft te maken, hoewel ik voor mijn gevoel wel steeds wat rustiger word naarmate de operatie dichterbij komt. 

Na de operatie wilt mijn moeder hier een paar dagen komen. Weet niet of ik dat aanbod moet aannemen. Ik had bedacht als het echt pijn doet het wel fijn is dat mijn vriend gewoon werkt en mijn 2 kinderen op school zitten. Maar misschien is het toch wel makkelijk als ze een paar dagen komt. 

Dag voor de operatie hoor ik hoelaat ik mijn eigen moet melden, ik hoop toch wel lekker optijd..

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

@DeborahX

 

He meis,

 

Ik heb even je topics samengevoegd en je titel aangepast,kun je me alleen nog even laten weten door welke pc je word geholpen, dan kan ik dat ook vermelden in de titel.

 

Het lijkt me zeker geen overbodige luxe als je moeder je een aantal dagen wilt komen helpen,want hulp is de eerste dagen wel prettig.

 

Wel kun je zelf ook van te voren een hoop voorbereidingen treffen, zodat het na de operatie allemaal iets makkelijker is, denk dan aan :  van te voren alles wat je vaak gebuikt op ooghoogte zetten/leggen,voldoende boodschappen in huis, voldoende paracetamol ( overige pijnstillers krijg je mee op recept ) makkelijke kleding met voorsluiting of waar je zo in kunt stappen, etc etc

 

Via de zoekbalk zijn ook genoeg topics waar je voorbereidingen kunt lezen.

 

Heel vaak kun je van te voren wel iets krijgen om rustiger te worden hoor.

 

x

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo Desert-Rose,

 

Ik word geopereerd door dokter R.A.E.C. Hermens.

Ik ben al druk met de voorbereidingen bezig. Heb voor de hele maand Februari alle afspraken verzet. Kleding heb ik al uitgezocht.

Er is wel een verschil of je in het ziekenhuis geopereerd word of elders. Zo moet ik zeker 1 nacht blijven en misschien 2 nachten. En krijg ik een week lang verband om mijn borsten. Na die week moet ik voor controle en een sport bh dragen. 

Ik krijg standaard drains die de volgende dag eruit mogen mits het goed gaat. 

 

31 Januari krijg ik te horen hoelaat ik mijn eigen moet melden. Ik hoop dat het lekker in de ochtend is. Scheelt toch een paar uur korter om er tegen aan te hikken. 

 

Gisteren had ik een afspraak voor de narcose. Ben zover je gezond kan zijn, gezond verklaard en heb ik goedkeuring voor de narcose. Ook krijg ik voor de operatie iets kalmerend. Ze zijn goed op de hoogte van mijn bloeddruk die nu al wel wat verhoogd was. Maar die meneer zij dat dat geen probleem was en aankomende tijd voor de operatie toch niet naar beneden zal gaan. 

Verder is het nu rustig proberen af te wachten tot het 1 februari is. Ben al lekker begonnen met het grondig poetsen van ons huis. Helpt goed om mijn gedachten zo een beetje te verzetten. 

 

Ben heel benieuwd hoe alles verloopt en er straks uitziet ondanks de spanning :D 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Precies, als je al bekend met hoge bloeddruk zal die nu zeker door de stress niet omlaag gaan,en op zich niet zo groot probleem, als ze er inderdaad maar van op de hoogte zijn.

Je kunt er nu toch verder niets aan veranderen.

 

Inderdaad, lekker je huis poetsen, gedachten verzetten, en super dat je al met de andere voorbereidingen bent begonnen.

Klopt in een ziekenhuis is het eigenlijk altijd een nacht blijven, maar ja,en op zich is dat ook wel lekker, zo kun je van hun gelijk de nodige pijnstilling krijgen mits het nodig is, en verder gaat het toch allemaal een beetje aan je voorbij.

 

Drains ligt er aan hoeveel ze produceren, en het ene ziekenhuis houd bijv aan, minder dan 30 ml per 24 uur en een ander zegt weer 40 ml.dus dat is even afwachten.

 

xx

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kan iemand mij vertellen hoelang een operatie ongeveer gemiddeld duurt? Ik heb wel gehoord dat de ok voor 2uur gereserveerd is.. hebben ze die 2uur ook echt nodig? 

@Desert-Rose in dit ziekenhuis moet het minder dan 30ml zijn. Ik hoop dat ze er uit mogen voor ik naar huis mag de volgende dag. 

Heeft het voordelen dat het verband er een hele week op moet blijven of juist nadelen? 

Verder ben ik wel blij om te horen dat 2 artsen mij gezond genoeg verklaart hebben voor deze operatie. Ergens lucht dat toch een beetje op.

Ik begin de bangheid een beetje kwijt te raken. Gezonde spanning is te doen haha.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Normaal duurt een bv ongeveer tussen de 45 min en 1 uur, misschien door de lift iets langer, maar ze reserveren altijd ruim, mocht een operatie bijvoorbeeld uitlopen.

 

Ja ik hoop ook voor jou dat de drains er uit mogen voordat je naar huis gaat,en zo niet, ga je met drains naar huis, en moet je zelf in de gaten houden hoeveel ze lopen, maar in sommige ziekenhuizen kunnen ze ook zeggen, dat je een aantal dagen later een controle afspraak hebt om de drains te verwijderen, dus dat is gewoon even afwachten, maar zou me daar echt geen zorgen om maken.

 

Of het beter is dat je een verband krijgt of direct een sport bh, maakt volgens mij weinig uit ,het heeft echt te maken met de werkwijze en voorkeur van de pc.

 

Nou kan me heel goed voorstellen dat je opgelucht bent dat je groen licht hebt, en gezond genoeg verklaart voor de operatie, valt toch weer een last van je schouders af.

 

Gelukkig dat je de bangheid iets kwijtraakt, gezonde zenuwen horen erbij,die hebben we allemaal ,maar gewoon voor ogen houden,dat je wens in vervulling gaat ,en die gedachte weegt dan eigenlijk zwaarder dan de angst.

 

xx

Link naar reactie
Delen op andere sites

Poeh wat ben ik gespannen. Ineens krijg ik twijfel over de pijn, of ik dat wel aankan..... De pc had gezegd dat ik wel veel pijn zou hebben.. :( Uitgaan van het ergste probeer ik, maar straks is het erger dan erg. Zouden de pijnstillers wel voldoende gaan werken?! Aan de andere kant denk ik, er zijn vrouwen die na 2 weken weer mogen werken, dat houd in dat het 2 weken flink door bijten is. 2 weken is weinig als je hier al jaren opwacht. Na half 2 word ik gebeld met de tijd dat ik mijn eigen moet melden morgen. Spanning stijgt. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 uur geleden zei DeborahX:

Poeh wat ben ik gespannen. Ineens krijg ik twijfel over de pijn, of ik dat wel aankan..... De pc had gezegd dat ik wel veel pijn zou hebben.. :( Uitgaan van het ergste probeer ik, maar straks is het erger dan erg. Zouden de pijnstillers wel voldoende gaan werken?! Aan de andere kant denk ik, er zijn vrouwen die na 2 weken weer mogen werken, dat houd in dat het 2 weken flink door bijten is. 2 weken is weinig als je hier al jaren opwacht. Na half 2 word ik gebeld met de tijd dat ik mijn eigen moet melden morgen. Spanning stijgt. 

 

He meis, 

 

Het is allemaal heel spannend,maar probeer het een beetje over je heen te laten komen.

De eerste nacht lig je nog in het ziekenhuis, en krijg je als het noodzakelijk is pijnstilling in je infuus, dit werkt heel snel, daarbij krijg je ook standaard paracetamol 4 keer per 24 uur.  Net na de operatie ben je ook nog lekker groggy van de narcose, en dit allemaal bij elkaar zorgt er voor dat de ergste pijn onder controle word gehouden.

 

Je kunt inderdaad iets meer pijn hebben door de drains,maar mijn ervaring daarmee is dat het echt met de goede pijnstilling te doen is.

 

Over het algemeen zijn de eerste 3 tot 5 dagen het ergste, maar je krijgt ook een recept voor pijnstilling mee naar huis en als je die goed op tijd in neemt,bouw je een goede spiegel op, en komt het echt goed.

Ik wil je ook altijd helpen als je een medicatieschema nodig hebt,dan kun je me altijd een pb sturen en dan help ik je gewoon even, dat is geen probleem, want het beste is om ook 's nachts pijnstilling te nemen, zodat het gat van de avond naar ochtend niet te lang is. Dus je moet maar even kijken wat je wit, maar dit aanbod staat.

 

Nou vanavond nog even lekker uitgebreid douchen en voor je het weet heb jij mooie boobs.

 

xx

 

 

 

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Desert-Rose Dank je wel voor je aanbod. Daar zal ik zeker gebruik van maken indien nodig ;).

Ik probeer ook echt mijn best te doen om rustig te blijven. Morgen krijg ik ook iets kalmerend en neem aan dat mij dat ook wel goed moet gaan helpen. 

Bedankt voor je bericht! Doet me goed om te lezen en helpt me ook echt om rustiger te worden. Straks lekker douchen inderdaad en dan nog even wat lekkers knabbelen voor het 00:00 is hihi.

 

Super bedankt nogmaals voor je bericht! xxx

Link naar reactie
Delen op andere sites

21 minuten geleden zei DeborahX:

@Desert-Rose Dank je wel voor je aanbod. Daar zal ik zeker gebruik van maken indien nodig ;).

Ik probeer ook echt mijn best te doen om rustig te blijven. Morgen krijg ik ook iets kalmerend en neem aan dat mij dat ook wel goed moet gaan helpen. 

Bedankt voor je bericht! Doet me goed om te lezen en helpt me ook echt om rustiger te worden. Straks lekker douchen inderdaad en dan nog even wat lekkers knabbelen voor het 00:00 is hihi.

 

Super bedankt nogmaals voor je bericht! xxx

 

Graag gedaan hoor meis,inderdaad zo dadelijk nog even lekker paar dingetjes doen om je aandacht af te leiden, en dan alleen maar focussen op nw boobs,

 

Ja als je iets krijgt om rustig te worden, dan voel je je al een stukje relaxter, en ook gewoon morgen aangeven dat je heel erg nerveus bent,dan vangen ze je echt goed op.

 

Nou idd,lekker nog even iets eten, en dan hoop ik dat je vannacht een beetje kunt slapen, hoe laat moet je er morgen zijn?

 

xx

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi, ik ben nieuw op het forum ben al een aantal dagen aan het mee lezen en nu zie ik een berichtje van jou. Ik ben heel benieuwd hoe iedereen het doet na de operatie met kinderen. Ik heb er zelf een van 3,5jaar en vind stilzitten echt moeilijk. Dat houd me

steeds tegen om een afspraak te plannen. Ik wil je alvast veel succes wensen. Het is voormij een bekend ziekenhuis ik woon in de buurt ervan. Ik lees graag mee hoe het met je gaat ! Succes nogmaals voor morgen 

Link naar reactie
Delen op andere sites

11 uur geleden zei Gizmootje:

Hoi, ik ben nieuw op het forum ben al een aantal dagen aan het mee lezen en nu zie ik een berichtje van jou. Ik ben heel benieuwd hoe iedereen het doet na de operatie met kinderen. Ik heb er zelf een van 3,5jaar en vind stilzitten echt moeilijk. Dat houd me

steeds tegen om een afspraak te plannen. Ik wil je alvast veel succes wensen. Het is voormij een bekend ziekenhuis ik woon in de buurt ervan. Ik lees graag mee hoe het met je gaat ! Succes nogmaals voor morgen 

@Gizmootje Ik denk dat de meeste vrouwen moeite hebben om stil te blijven zitten, maar denk dat als het zover is je ook niet anders kan dan stil zitten. Als je iemand in huis hebt die je de eerste paar dagen helpt moet het wel te doen zijn. Als je kindje zich zelf al kan aankleden en je hebt hulp de eerste dagen zal het vast allemaal boven verwachting goed verlopen. Mama`s zijn ook wel eens ziek of hebben soms ook pijn. Met 3,5 jaar zouden ze dat al wel begrijpen en je juist willen helpen "verzorgen". 

Ik zal hier vanmiddag schrijven hoe het gaat.

 

Groetjes xx

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo, ik heb ze! 

Morgen mag ik ze al bekijken. Drains zotten er nog in en infuus ook. Heb in de voormiddag zware medicijnen gehad. Ni zit ik even op de paracetamol. Ik schrojf moergen en een verslag. Ben heel moe en typen duurt lang vanwege dat ik me armen nog niet naar elkaar toe kan brengen hihi.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.




×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.