Ga naar inhoud

borstvergroting gehad moet opnieuw


Floortjuhh112

Aanbevolen berichten

hallo ik ben floor,

ik ben kapster in het dagelijks leven ben 27 jaar en ben moeder van 2 meiden.

de reden waarom ik me heb aangemeld is omdat ik 2 jaar geleden een borstvergroting gedaan heb. ik ben nooit op naconrole geweest heel dom! ik had een tubulaire / tubureuze borst. dat houd in 2 verschillende borsten een afwijking van af je geboorte en die uit zich dan in de pubertijd. dokter van Veen van het albertsweijts ziekenhuis durfde het aan ze adviseerde 350cc ik ben 1,70 lang en weeg 60 kg. nu 2 jaar verder is mijn linker prothese gezakt dat noemen ze een hubbel bubbel? mijn rechter tepel hang 1 cm lager als mijn linker. dat had ik nooit. ik ben pas met mijn vriendin mee gegaan naar een consult voor haar borsten bij kliniek gabriels. zij hebben mij beoordeeld en hebben mij geadviseerd om als nog op nacontrole te gaan. dat heb ik dus gedaan. dr van Veen heeft toe gegeven dat het dus niet is zo als het hoort te zijn. zij heeft mij voorgesteld om met 2 artsen het op nieuw te doen ze dichter bij elkaar te brengen  en de linker prothese om hoog te plaatsen. ook wilde ze geen tepellift doen ze denk wanneer ze mijn linker proteshe om hoog plaatst het niet nodig zal zijn om een tepellift uit te voeren omdat ze dan gelijk zullen gaan staan. zo niet en is het resultaat nog niet zo als het zijn moet wil ze als nog een tepellift uitvoeren doormiddel van een donut. ook heeft zij mij 400 cc geadviseerd maar ik wil 450 cc omdat ik denk dat het dan dichter naar elkaar toe komt en meer bij mijn postuur gaat passen ik vind ze nu te klein voor  mijn lichaam. ook mag ik zelf de keuzen maken tussen euro of mentor sillecone. ik heb nu zelf euro sillecone. helpppp wat moet ik doennnnnn

mijn probleem wat ik dus nu heb is mijn borsten staan te ver uit elkaar er kan een hand tussen mijn linkerborst is de proteshe gezakt. en rechts is mijn tepel 1 cm lager dan de linker. daar zou ik eventueel een tepel lift moeten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi hoi

Welkom hier!!
Als ik het goed begrijp, had je dus 1 tubulaire borst, en 1 borst met een normale vorm he?
De borst die tubulair was, daar is de prothese te ver van gezakt ,toch?
Een tubulaire borst moet ronder gemaakt worden als ze een prothese plaatsen, dus er is een verhoogde kans dat de pocket dan wat groot uitvalt, met als gevolg dus idd de 'bottoming out' (het te ver zakken van de prothese)

In principe is het een goede keuze om te beginnen met een grotere prothese. Ze moeten dan wel waarschijnlijk ook de onderkant, dus je nieuwe borstplooi, goed vasthechten!

Ook daar waar je tepel lager hangt, (de double bubble, zo noemen ze dat) is een grotere prothese geen slechte inschatting. Doordat hij breder is, kan hij ook lager geplaatst worden, zodat je eigen weefsel weer op de goede hoogte op de prothese ligt.

Of 450 cc past, is iets wat je met je pc moet overleggen. De een durft meer aan dan de ander. Ik ken dr. van Veen volgens mij alleen van een meid die een paar jaar geleden door haar geopereerd is. 'Snne' heet ze. Ik denk tenminste dat het dezelfde arts is. Zij heeft destijds een hersteloperatie uitgevoerd bij Snne, omdat de eerste arts geen notie had van wat ie aan het doen was.

Het verschil tussen de maten van eurosilicone en mentor in dit geval, zijn niet groot, dus daar hoeft de keuze niet van af te hangen. Ik zal ze even onder elkaar zetten voor je:
400 HP Euro: 12,2 cm breed met 4,9 cm projectie
400 HP Mentor: 12,3 cm breed met 5,1 cm projectie

450 HP Euro: 12,6 cm breed met 5,3 cm projectie
450 HP Mentor: 12,7 cm breed met 5,2 cm projectie

Meestal geven ze maar 1 jaar garantie op zulke operaties, dus ik kan me voorstellen dat ze je enigszins tegemoet zullen komen, maar het grootste gedeelte zul je waarschijnlijk zelf moeten betalen, toch?

Zou deze keer wel braaf op controle gaan ;) Want nu kost het je extra geld, terwijl als het opgevallen was in het eerste jaar, denk ik dat ze het gratis hadden kunnen/moeten oplossen :)

 

xx BB
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi bb, bedankt voor je snelle reactie!

Ik heb 2 tubulaire borsten alleen is de rechter borst iets erger. De linker ziet er nu wel vrij normaal uit. Ik wil graag foto's hier opzetten maar ik kom er niet aan uit hoe ik dat moet doen. Ik hoef mijn operatie niet te betalen alleen de nieuwe prothese.  Maar nou denk ik steeds moet ik nu wel of geen lift doen. Ik wil zo graag 2 bijna gelijken borsten!

Groetjes floor

Link naar reactie
Delen op andere sites

O en mijn vraag voor de keuzen Euro of mentor was dat ik dacht dat mentor zachter is? Op zich durf ik kwam grooten wel soms denk ik misschien kan 500 ook wel. Er kan alles in mijn huid is ver gerekt.

En ik vergat nog 1 ding. Mijn protheses zitten heel los maakt dat uit? Wel achter de spier. De arts zei dat ze dat berust gedaan heeft voor een natuurlijk effect.....

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Floortjuhh112
Ah oke, dan had ik het verkeerd begrepen.. Een foto zou wel helpen idd..... Ook om te zien hoe alles nu zit.
Het betalen van de prothesen kan ik me wel voorstellen eerlijk gezegd, zeker omdat we al 2 jaar verder zijn... Was dit binnen het eerste jaar geweest, dan was het waarschijnlijk netjes geweest als de pc dit voor haar rekening zou nemen, ook al gebeurt ook dat niet overal :)

Als je een foto geplaatst hebt, te lezen hoe dat moet in de link die sonja hierboven al geplaatst heeft, dan wil ik graag wel ff met je mee kijken :35:

 

xx BB

Oh en als je trouwens boven of onder je topic aanvinkt dat je je topic volgt, of meldingen wilt krijgen bij reacties op je topic, dan krijg je melding van elk bericht :) 
Zo mis je geen bericht, eventueel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mag ik even heel eerlijk zijn?
Ze heeft aan beide kanten gefaald.....
Rechts is maar nét goed gegaan, maar ook daar ga je over een tijdje een probleem me krijgen, als er niks aan gedaan wordt.
Links (dus aan de rechterkant op de foto) is een bottoming out, en moet sowieso hersteld worden met extra hechtingen in een nieuw te vormen borstplooi.

Wat er bij tubulaire borsten moet gebeuren, en dat is ook bij jou te zien, bij de voorsituatie: de borstplooi verlagen en zorgen dat daar zich een nieuwe borstplooi vormt. Een prothese inbrengen die breed genoeg is om de tubulaire vorm eruit te halen, dus eigenlijk door je borsten iets te verbreden. Hoe ze dit precies doen, is te technisch, heb ik ook geen idee van, ben ook maar een leek, maar bij jou heeft ze waarschijnlijk geprobeerd een nieuwe borstplooi te maken, en daardoor is aan 1 kant je prothese doorgezakt, en aan de andere kant is de borstplooi eigenlijk niet laag genoeg gemaakt, waardoor je dikke kans hebt, dat over een tijdje de tepel gaat zakken en je dus een overhangende tepel krijgt.

Druk haar op het hart dat ze het deze keer goed doet, desnoods ga je nog voor een second opinion elders, zodat jij goed weet wat er gedaan zou moeten worden om het mooi te krijgen..
Ik hoop heel erg voor je, dat ze dit kan..

Niet dat ik je minder vertrouwen wil geven dan je misschien al hebt, maar ik vind dit toch echt zonde, en zou het nog meer zonde vinden als je voor niets nog een keer onder het mes gaat.
Vraag haar dus specifiek naar haar expertise in deze!! Zij moet zeker weten dat ze dit in orde kan maken voor je!!

Sorry als ik ietwat negatief over kom.. Vind het altijd eeuwig zonde als dit soort fouten gemaakt worden....

 

xxx BB

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.



×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.