Ga naar inhoud

Motiva Ergonomix of Round


Patries

Aanbevolen berichten

Hoi hoi

Is geen domme vraag, want ik moest zelf ook even goed kijken toen ik je vraag zag staan. Ik dacht altijd dat de ergonomix de anatomische implantaten zijn van Motiva. Ik ben net nog eens ff gaan kijken en het zijn wel en niet anatomische.. Zo te zien, hebben ze een minder lange afstand van onderrand tot dikste punt, dan de ronde implantaten (dus gelijk aan hoe dat is bij een anatomische prothese) maar ze hebben wel een ronde basis.

Ze hebben ook minder grote implantaten dan de ronde, zoals ik zie in de matrix.

Waarom dat verschil bestaat, durf ik ook niet te zeggen. Ik ken deze implantaten daar niet goed genoeg voor. Toen ik voor consulten ging, heb ik ze nergens gezien, en waren ze nog niet (veel) op de markt in Nederland en Belgie....

Misschien dat er een iets andere gel in zit, of dat er een andere buitenkant gemaakt is.. Eentje die meer ruimte biedt, op een lager punt in de prothese, waardoor de gel meer in een bepaalde vorm geduwd wordt, zonder dat ze de bovenkant hebben moeten aanpassen, zoals bij een anatomische prothese gebeurt. De projecties vallen namelijk ook gelijk met de ronde prothesen.

Als iemand ooit deze vraag aan een pc kan stellen die ermee werkt (denk aan bijvoorbeeld Nio of Plovier) dan zou ik het ook fijn vinden om hier een goed antwoord over te krijgen, liefst dan in dit topic :)

xxx BB

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey @best_boobie! Bedankt voor je reactie.

Ik dacht inderdaad ook dat dat de Ergonomix anatomische waren, tot ik in iemands verslag Ergonomix Round zag staan en die tabel ontdekte op de site van Motiva. Ik was de diameters en projectie ook al aan t vergelijken en toen ik zag dat dat geen verschil maakte wist ik het helemaal niet meer haha!

Ik heb volgende week nog een 2e consult bij Verdonck, zal hem hier eens over uit gaan horen en dan plaats ik in deze topic wat hij me erover te vertellen had. 

Voel me net inspector Patries :45:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het enige verschil is dus, dat de 'onderpool' van de prothese korter is dan bij de 'normale' ronde.. Dus dat het dikste punt van de prohtese lager lijkt te zitten, dan bij een 'normale' ronde.. Ja en dat er minder mogelijkheden zijn qua cc's..

Oh ja, Verdonck werkt er ook veel mee.. Ben benieuwd wat hij ervan zegt. Laat je niet met een kluitje in het riet sturen, zou fijn zijn als we hier een duidelijk antwoord op kregen, Inspector Patries ;) Moet je wel ff je naam eer aan doen he ;):P 

 

xxx

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zojuist zei Patries:

Thanx @best_boobie en @Anastasia! Maar dan raak je dus met de Ergonomix alsnog wat van de bolling aan de bovenkant kwijt met die gel omdat die in een druppelvorm valt? 

ja, ik denk dat je het zo kunt zien idd!!

De bovenpool wordt minder goed gevuld als bij een ronde, maar ik denk wel dat ie beter gevuld wordt, dan bij een anatomische prothese, met hetzelfde profile..
Mijns inziens zit het dus tussen de ronde en anatomische in....

Misschien wel vergelijkbaar met een 85% gevulde prothese? Maar dat durf ik niet met zekerheid te zeggen.. Ook dit zou je kunnen navragen Inspector Patries :45: 

 

;) 

xxx

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ga ook nog x bij Wu langs om het hierover te hebben, ga dan wel voor de ronde, maar wil goed weten wat verschil is in gel soorten en welke is dus ga krijgen, mijn voorkeur gaat uit naar de progressive gel plus, en nog een keer bespreken of het 440 of 475 cc gaat worden. Operatie wordt waarschijnlijk juli, alleen zijn, zijn operatiedagen in Park  nu nog niet bekend.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 month later...

@Patries, @Anastasia en @best_boobie,

 

interessante topic, heb dus even alles zitten lezen. Klopt het dat het antwoord van Dr. Verdonck en Dr. Wu niet meer beschreven staat of mis ik iets? 

Aankomende vrijdag word ik geopereerd door Dr. Verdonck en tijdens het consult hebben we de Motiva Full Ergonimix besproken. Ik hoef niet zo'n bolling aan de bovenkant en vind het mooi als het was meer overloopt. Als ik jullie goed begrijp zit ik goed met deze protheses en kan ik er met een gerust hart naar toe vrijdag. :-) 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey @Mia '82! Ik zou inderdaad de info aanvullen, ga ik zsm doen! @BestBooby had ook al geantwoord zag ik:) maar met Motiva full (high profile) Ergonomix krijg je een mooie natuurlijke overloop. Ik heb zelf Motiva corsé (ultra high profile) en zelfs daarmee heb ik geen nep effect. Dat komt doordat Motiva Ergonomix een gel bevat die in een druppelvorm valt en met de stand van je lichaam meebeweegt. Ik voel serieus de gel meebewegen als ik van links naar rechts ga hangen haha. Je kunt met een gerust hart je operatie ingaan vrijdag, sowieso bij Verdonck:D Hoeveel cc krijg je? 

Liefs Patries

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Patries, dank je wel voor je antwoord. Heel duidelijk allemaal en inderdaad dit geeft mij een prettig idee.
Ik denk dat ik voor 400cc ga.

Wat grappig dat je de gel voelt bewegen. Is dat niet gek? Je zult er vast wel een wennen zeker. Wel mooi dat het daardoor zo natuurlijk is. Ik ga even kijken bij jouw profiel :-)

xxx

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Mia '82de eerste keer dat ik het voelde dacht ik hè?! Maar nu ben ik eraan gewend idd. Ik ben 3 weken po, dus ze zijn nog niet helemaal soepel en links zakt wat sneller dan rechts maar ik ben echt zo blij. Ik zal s een album aanmaken, dat heb ik nog niet gedaan. Mooi hoor 400cc! Wat voor maat heb je nu? 

Xxx

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.



×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.