Ga naar inhoud

Roken


LISA96

Aanbevolen berichten

He meis,

Ik heb even je topic verplaats, en het gaat er eigenlijk niet om of iemand anders wel of geen complicaties heeft gekregen door het roken,maar het gaat er meer om of jij dat risico zou willen nemen, de wond doorbloeding word minder, waardoor je herstel dus een stuk langzamer kan verlopen, en er dus meer complicaties op zouden kunnen treden.

Dus het beste is om 6 weken voor en 6 weken na de operatie niet te roken, en als je mazzel hebt ben je er daarna helemaal van af, en kun je voor dat geld mooie lingerie kopen :P

xx

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het ideale moment om te stoppen met roken? :D

ik heb ook altijd gerookt en ik denk echt wel dat dit het genezingsproces vertraagt. 

Binnenkort ga ik voor mijn derde bv en nu ben ik echt wel gestopt met roken dus als het mogelijk is zeker doen! 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weeks later...
Op 17-11-2016 om 22:08 zei LISA96:

Hallo dames

binnenkort heb ik de operatie voor de borstvergroting

nu is mijn vraag hoe hebben jullie dit aangepakt met het roken? Heeft er iemand complicaties gehad of juist geen problemen? 

X

 

 

Hoi hoi

Ik zit met hetzelfde probleem..... ik probeer echt te stoppen maar het lukt niet echt..... en ik ga er niet vanuit dat wij de enige 2 zijn die roken en zich afvragen hoe andere ermee omgegaan zijn

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op ‎17‎-‎11‎-‎2016 om 22:32 zei Desert-Rose:

He meis,

Ik heb even je topic verplaats, en het gaat er eigenlijk niet om of iemand anders wel of geen complicaties heeft gekregen door het roken,maar het gaat er meer om of jij dat risico zou willen nemen, de wond doorbloeding word minder, waardoor je herstel dus een stuk langzamer kan verlopen, en er dus meer complicaties op zouden kunnen treden.

Dus het beste is om 6 weken voor en 6 weken na de operatie niet te roken, en als je mazzel hebt ben je er daarna helemaal van af, en kun je voor dat geld mooie lingerie kopen :P

xx

Sluit me hier volledig bij aan... Het gaat zeker niet om de vraag of anderen complicaties gekregen hebben omdat ze niet gestopt zijn.
Het is gewoon een algemeen feit, dat je meer kans op complicaties hebt als je rookt!

 

 

19 minuten geleden zei LISA96:

@Hannekepooh nee inderdaad.

mijn pc zei al 3 weken ervoor en 3 weken erna stoppen. Maar het vertraagt alleen de littekengenezing toch? 

Wanneer is jou operatie?

Het vertraagt dus niet alleen de littekengenezing. Dit is echt een understatement.
Het vertraagt de wondgenezing (en niet alleen het litteken dat je aan de buitenkant ziet moet genezen, maar ook de wonden binnenin je borsten, waar je prothesen in geplaatst zijn)
Er worden twee holtes gemaakt in je borst, waarbij dus weefsel kapot gesneden moet worden. Hier ontstaan dus twee grote wonden, deze moeten genezen en hebben daarvoor een goede doorbloeding nodig.
Verder is de kans op infecties echt een stuk groter als je roker bent. Bloedvaten die minder zuurstofrijk bloed vervoeren en die evt vernauwingen kunnen hebben door het roken, hebben meer kans om niet alle afvalstoffen af te voeren. Bacterien hebben op die manier meer kans om zich te vermenigvuldigen en dus een fikse ontsteking te veroorzaken in je lichaam.

Dit is geen bangmakerij, maar ik heb het geprobeerd uit te leggen zodat het voor iedereen begrijpelijk is.

Doe jezelf dus een plezier en laat dat roken even achterwege.. Ik ben zelf roker geweest, dus weet hoe lastig het is.. Maar deze operatie kost veel geld, en het zou zonde zijn als je zelf verantwoordelijk bent voor een slechte genezing, of een prothese die er 3-6 maanden uit moet.
 

xx BB

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben/was ook een roker en ben nu 3 weken gestopt met roken (sinds ik mijn datum van bv weet) mijn pc heeft me daar echt wel uitdrukkelijk om gevraagd ivm het herstel. 

Uiteraard ben ik daarna niet meer van plan om te herbeginnen.

Een e-sigaret al geprobeerd? 

Xxx 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

@LISA96 Neen, dat is zeker niet hetzelfde. De e-sigaret bevat geen teer en koolstofmonoxide, je vloeistof kan je nicotinevrij krijgen of vloeistof kopen met weinig of iets meer nicotine (kies je zelf) 

Elk keer als je zin hebt in een sigaret damp je 

xxx

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

@LISA96 het is idd niet te hopen dat er iets mis gaat doordat wij mogelijk roken.

Heb net nog effe met mijn buurvrouw gesproken zij heeft al heel lang een bv. En zij heeft alleen op de dag van de ingreep niet gerookt daarna weer gewoon en die moest ook 6 weken stoppen.....

Maar zo'n e-sigaret ik weet het niet of dat iets is ik heb hem nog nooit gebruikt.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

20 minuten geleden zei Hannekepooh:

@LISA96 het is idd niet te hopen dat er iets mis gaat doordat wij mogelijk roken.

Heb net nog effe met mijn buurvrouw gesproken zij heeft al heel lang een bv. En zij heeft alleen op de dag van de ingreep niet gerookt daarna weer gewoon en die moest ook 6 weken stoppen.....

Maar zo'n e-sigaret ik weet het niet of dat iets is ik heb hem nog nooit gebruikt.

 

Meid zo kun je uitvluchten blijven verzinnen, maar ik heb al eerder gezegd, het gaat hier niet om een ander, die is blijven roken voor of na een bv, het gaat hier om jezelf, en je moet je dan de vraag stellen, wil ik het risico nemen om ondanks waarschuwingen toch te blijven roken, die waarschuwingen worden niet voor niets gegeven, sterker nog, er zijn zelfs pc's die gewoon niet opereren als je niet gestopt bent.

xx

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

45 minuten geleden zei Desert-Rose:

Meid zo kun je uitvluchten blijven verzinnen, maar ik heb al eerder gezegd, het gaat hier niet om een ander, die is blijven roken voor of na een bv, het gaat hier om jezelf, en je moet je dan de vraag stellen, wil ik het risico nemen om ondanks waarschuwingen toch te blijven roken, die waarschuwingen worden niet voor niets gegeven, sterker nog, er zijn zelfs pc's die gewoon niet opereren als je niet gestopt bent.

xx

 

@LISA96 Precies wat ik al wilde aangeven met mijn bericht hierboven. Geen idee of het gelezen is trouwens haha

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.



×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.