Ga naar inhoud

Overmatig kapselvorming, wat nu?


meisje95

Aanbevolen berichten

Hoi allemaal,

Afgelopen mei ben ik in de Velthuiskliniek geopereerd door dokter Moojen, 295cc Mentor dual plane. Qua vorm ben ik tevreden over het resultaat, maar helaas zijn mijn borsten, met name rechts, hard. Ik ga er dus vanuit dus ik last heb van overmatig kapselvorming. De borst is (nog) niet vervormd. Links is een stuk zachter, maar ook niet helemaal zacht. Vooral als ik op mijn rug lig zijn het echt 2 stenen..

Aanstaande maandag heb ik een afspraak bij de Velthuis. Ben heel benieuwd wat ze erover gaan zeggen. Ik baal er zo van :( Lang gespaard en nu moet ik waarschijnlijk weer onder het mes... Mijn vriend zei al dat hij die hele operatie 'eeuwig zonde' vindt. 

Weet iemand of de kans groot is dat het kapsel nog harder wordt/meer gaat samentrekken? Of kan het ook zo blijven? 

Link naar reactie
Delen op andere sites

He meis, 

Ik vind het zelf vrij snel dat je nu al overmatige kapselvorming zou hebben, daarmee zeg ik niet dat het niet zou kunnen,maar kapselvorming heb je in 4 gradaties,zogenoemde bakers, waarbij je pas bij baker 3 gaat merken dat de borst harder aan gaat voelen en bij 4 vervorming optreedt, Nu is het zowieso dat anatomische protheses altijd harder aanvoelen, omdat deze cohesie 3 hebben.

Dus ik zou eerst eens je afspraak afwachten voordat je jezelf al helemaal bang gaat zitten maken dat je misschien een her operatie nodig zou hebben, want ik zie dat je in september al last had, dus ik zou echt even je consult afwachten.

xx

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi hoi

Hm.. als ik het zo hoor he.. dan weet ik niet zeker of dit wel overmatig kapsel is..
Bij Moojen komt het wel eens voor, dat de rechterprothese wat hoger geplaatst wordt, en dus iets meer onder de spier zit. Dit kan al iets meer hard aanvoelen, dan wanneer de prothese iets beter op zn plek zit.

Daarnaast is het zo, dat de zachtheid pas eigenlijk echt goed te voelen is na een jaar po.. Ik heb zelf ook lang het gevoel gehad dat ze 'hard' waren, of niet zacht genoeg naar mijn idee.. Ik merkte met een jaar po, of zelfs iets langer, dat ze pas echt lekker zacht waren..
Bij het liggen zijn ze bij mij zelfs nog wel langer hard geweest..

Het zou dus zomaar kunnen zijn dat het normaal is.. Jij hebt ook nog wat stevigere gel dan ik (ik heb cohesive I en jij hebt cohesive III)
Ik denk dat Moojen het ook wil afwachten tot zeker een jaar po, tenzij er natuurlijk een probleem is met een prothese die aan de hoge kant zit.

Maak je niet meteen te veel zzorgen of haal niet meteen het ergste in je hoofd.. een borstvergroting is een proces van minimaal een jaar :)

De kans op overmatig kapsel, of kapselcontractie, is ook nog eens erg klein, als je je de eerste zes weken goed aan de regels gehouden hebt.

Succes bij Moojen!!

xx BB

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.



×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.