Ga naar inhoud

(ziekte)verlof in België


Aanbevolen berichten

Hey iedereen

In een reactie van Meertje las ik dat de herstelperiode na een bvk in nederland gewoon onder ziekteverlof valt. Weet er iemand hoe dit in belgie gaat? Krijg je hiervoor ook ziekteverlof of moet je gewoon verlof nemen van je werk?

Alvast bedankt voor de reacties

Groetjes

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 month later...

Hey iedereen

In een reactie van Meertje las ik dat de herstelperiode na een bvk in nederland gewoon onder ziekteverlof valt. Weet er iemand hoe dit in belgie gaat? Krijg je hiervoor ook ziekteverlof of moet je gewoon verlof nemen van je werk?

Alvast bedankt voor de reacties

Groetjes

Dag Kitte,

misscien wat laat om te reageren maar als je een operatie krijgt waarin medische redenen meespelen dan geeft de plastische chirurg een brief mee die je naar de ziekenkas moet sturen. In mijn geval heeft de adviserend geneesheer mij bij zich laten komen Net zoals de plastische chirurg stelt hij je vragen over je motivatie, hij onderzoekt je qua nekklachten bvb en hij vroeg mij ook of de PC de operatie goed uitgelegd had. Hij heeft mij dan ook gezegd dat het voor hem OK was en dat ik daarvan nog een schriftelijke bevestiging zou krijgen.

Dit betekent concreet dat de ziekenkas tussenkomt in de kosten van de operatie (er s ook nog een opleg voor mijzelf)en dat ik ook ziekenverlof krijg.Bovendien heb ik geinformeerd bij de hosptalisatieverzekering en die vragen een verslag van de PC waarin de medische reden voor de operatie beschreven wordt en ook welke hoeveelheid weefsel weggenomen werd, om dan te bepalen of zij ook een stuk tussenkomen is de kosten.

Groetjes en goeie zondag nog! Omie

Link naar reactie
Delen op andere sites



×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.