Ga naar inhoud

hoe zit het met eigen weefsel bij wissel met kapselverwijdering?


Aanbevolen berichten

Ik heb over 4 maanden een prothese wissel , ik krijg 315cc mooiva round dual plane van dr Winters in het Jan van Goyen.

Mijn protheses moeten verwijderd worden ivm inkapseling baker 4 ( ergste inkapseling, heb nu mc ghan 210cc anatomisch)

Ik vroeg mij af bij het verwijderen van mijn protheses inclusief kapsel of er dan ook (veel) eigen weefsel mee verwijderd wordt?

Dit ivm met volume verlies of misschien voor een maatje grotere protheses kiezen?

Wie kan mij dit vertellen of heeft hier ervaring mee?

 

Groet Moony

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi hoi

Ik zie nu eigenlijk dit topic pas, na je pb..

Normaal gesproken, groeit het kapsel niet echt in je eigen weefsel in. Misschien dat er een heel dun laagje weggehaald moet worden van je eigen weefsel, omdat het precies op het kapsel zit, maar ik ga daar eigenlijk niet echt van uit!
Je cupmaat zal niet veranderen tov van voor je bv, als je geen prothesen meer zou nemen, zeg maar..

Met de PUR- prothesen is dat een andere verhaal, aangezien die veel meer in je eigen weefsel ingroeien.
Met jouw prothesen is dit echter geen probleem, zover ik weet :)

xxx BB

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor je reactie! Fijn te horen.

Pur prothese, wat zijn dat? Zijn dat protheses met een laagje waar je eigen weefsel een beetje ingroeid? Want die heb ik namelijk wel.... Ik weet dat die moeilijk te verwijderen zijn, maar is het niet zo dat dat nu niet meer van toepassing is? Er is toch een kapsel omheen gegroeid en hij gaat de kapsels inl de protheses in z'n geheel verwijderen.

Hij vertelde me ook dat hij daarvoor een groter litteken moet gaan maken in mijn borstplooi.

Groet Moony

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Oh ja, jij had de PUR (dat is dat laagje, heet polyurethaan, en afgekort is dat pur :) )

Maar.. jij hebt ze al 18 jaar en je hebt overmatig kapsel.. Ik neem dan aan dat ondertussen er een kapsel omheen gegroeid is, en dat er dus nog weinig sprake is van ingroeien in je eigen weefsel..
Ik ga er vanuit (maar ben geen pc) dat dit redelijk lijkt op een gewone verwijdering... Misschien dat het litteken iets groter wordt, omdat hij beter moet kunnen zien wat hij weghaalt, maar zou me daar niet te veel zorgen over maken..

Anders zou ik het even overleggen met Hay.. Hij is eigenlijk de enigste die je daar een fatsoenlijk antwoord op kan geven :)

xxx

Link naar reactie
Delen op andere sites

Thanks, we denken allebei hetzelfde, zal ook wel het meest logische zijn...

Ben gerustgesteld dat het verwijderen van het kapsel niet (Teveel) ten koste gaat van mijn eigen weefsel!

Wat betreft het litteken, tja... het is niet anders... zit gelukkig in de borstplooi!

Groet Moony

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.



×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.