Ga naar inhoud

Zware twijfels over borstlift


beveni

Aanbevolen berichten

Dag dames,

Ik kijk hier al enkele dagen rond, omdat ik zwaar twijfel over mijn borstlift.

ik ben 30, mama van 2 energieke jongens. Mijn man vindt mijn borsten goed zoals ze zijn en door hem twijfel ik nog harder. Wij gaan graag naar de sauna, ik doe zumba. Volgens mijn man gaat er teveel veranderen in ons dagelijks leven. Hij denkt ook dat ik me ga beginnen schamen voor mijn litteken als ik geopereerd ben en dus niet meer naar de sauna zal willen gaan.

ik slaap er amper van...mijn afspraak is al binnen 3 weken. Wie kan mij raad geven? Hoe lang zijn mijn borstenforum niet toonbaar vb Sauna?  Wanneer mag ik weer sporten? Hoe zal het litteken Zijn? Ik stop niet meer met denken...

Alvast bedankt voor jullie hulp..

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

9 uur geleden zei beveni:

Dag dames,

Ik kijk hier al enkele dagen rond, omdat ik zwaar twijfel over mijn borstlift.

ik ben 30, mama van 2 energieke jongens. Mijn man vindt mijn borsten goed zoals ze zijn en door hem twijfel ik nog harder. Wij gaan graag naar de sauna, ik doe zumba. Volgens mijn man gaat er teveel veranderen in ons dagelijks leven. Hij denkt ook dat ik me ga beginnen schamen voor mijn litteken als ik geopereerd ben en dus niet meer naar de sauna zal willen gaan.

ik slaap er amper van...mijn afspraak is al binnen 3 weken. Wie kan mij raad geven? Hoe lang zijn mijn borstenforum niet toonbaar vb Sauna?  Wanneer mag ik weer sporten? Hoe zal het litteken Zijn? Ik stop niet meer met denken...

Alvast bedankt voor jullie hulp..

 

Twijfel is heel normaal, het is ook geen eenvoudige beslissing. Littekens zijn niet te vermijden en ik moet ook nog maar afwachten hoe het uiteindelijk eruit komt te zien.  Ik ben ook een saunaganger maar of ze daar nu kijken naar grote hangende borsten of littekens. Dat is voor mij geen zorg, ik ga daar niet heen om bekeken te worden. Het duurt wel even voor je daar weer heen kunt, in ieder geval zal alles eerst weer geheeld moeten zijn. Sporten mag ook pas weer 6 weken na de operatie. Ik neem aan dat je over 3 weken op gesprek gaat, je kunt daar ook je vragen kwijt. Sterkte met het maken van je keuze.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt Liala voor je reactie. Ik heb geen gesprek meer. Ik ben 2 X bij dokter langs geweest. Eerste consultatie zei dokter om voor een lift te kiezen in mijn geval en 2de keer was al om datum vast te leggen. Had ook graag nog eens een gesprek. Er werd niet zoveel verteld.

ik lees hier zoveel zaken dat ik niet wist..de angst slaat echt toe :-(

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi hoi

Welkom op het forum!

Wat jammer dat je nog met zoveel vragen zit! Dat is eigenlijk niet de bedoeling toch? Je kiest voor een dure operatie, en hebt dan ook richt, of eigenlijk is het de plicht van de pc, om je zo goed mogelijk voor te lichten. Alle opties met je te doorlopen en samen met jou te kijken naar wat je graag zou willen..
Mag ik vragen wie je pc is? Sommige pc's doen ook nog sneller een lift dan anderen, dus stel dat je niet heel veel hang hebt, dan is het vaak ook mogelijk om gewoon met een iets grotere prothese te werken. Echter, niet alle pc's kunnen dit en dus stellen ze het niet voor!

Sporten mag pas weer na 6 weken, spier echt belasten pas na een maand of 3 (dit is niet het advies dat iedere pc geeft, dat van die drie maanden, maar je mag dit wel een beetje aanhouden tot je weer op volledige sterkte bent)
Sauna mag ook na 6 weken weer, maar de littekens kunnen tot een jaar goed zichtbaar zijn. Uiteraard hoef je je daar niets van aan te trekken, maar het ligt er ook maar net aan hoe je in het leven staat :) 

Denk er goed over na, en ben je er niet zeker van om het nu te laten doen door de pc waar je op consult geweest bent, zoek dan verder en annuleer je afspraak. Het zou zo zonde zijn als je straks nog ontevreden bent!! Dat is de operatie niet waard namelijk!
Lees je goed in, en neem voor jezelf de goede beslissing. Ik zeg daarmee niet dat je het niet moet doen, maar soms is het beter om eerst nog eens bij een andere pc op consult te gaan, zodat je meerdere meningen hebt. Wie weet maakt dat de keuze makkelijker

xxx BB

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.



×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.