Ga naar inhoud

Drain


Betje

Aanbevolen berichten

30 minuten geleden zei Betje:

Wie heeft er wel een zelf en drain verwijderd en kan dat kwaad

Hai,

Zou het je afraden om zelf eraan te prutsen!! Los van het feit dat dit onder verantwoording van de kliniek moet gebeuren en onder een medische handeling valt, dient het ook gecontroleerd te worden hoe de wond eruit ziet! Dit kun je zelf dus niet beoordelen!! 

Xx

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

9 uur geleden zei Betje:

Wie heeft er wel een zelf en drain verwijderd en kan dat kwaad

Waarom zou je er zelfs over na denken om dit zelf te doen ? Ik schrik van deze vraag ! Vraag je dit omdat je denkt dat die gedeeltelijk los is gekomen, of waarom vraag je dit??

Denk je dat er iets niet goed is met de drain,of heb je er last van,  dan bel je je pc, en ga je niet zelf een handeling verrichten met wellicht alle gevolgen van dien.

Want een drain word tijdens een controle afspraak in overleg met de pc verwijderd door een verpleegkundige of door de pc zelf, dit vereist een professionele aanpak en mag je NOOIT zelf doen.

Er word namelijk eerst gekeken hoeveel die afloopt en of het verantwoord is om die te verwijderen, ga je dit zelf doen,ga je tegen alle regels in, en mocht er iets gebeuren, infectie etc, dan zul je waarschijnlijk je garantie nazorg  verspelen en draai je zelf voor de gevolgen op.

Waarom zou je een risico nemen om complicaties te krijgen ?

Dus NEE je mag dit NIET zelf doen!!

Ik lees in de shout dat er was gezegd tegen je dat je dit eventueel zelf mocht doen, en ik begrijp werkelijk waar niet hoe een kliniek/ziekenhuis of pc erbij komen om dit zeggen, weet je zeker dat je dit goed begrepen hebt, want dit is nazorg en een medische handeling.

xx

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik wil ook even inhaken. Ik zag je vraag gisteren op de chat en vervolgens in meerdere topics van anderen waarin je steeds dezelfde vraag stelt, desondanks je meerdere malen te horen hebt gekregen hoe onverantwoord het is. 

Persoonlijk vind ik dat je echt door heel veel mensen bent geïnformeerd over de risico's en alle gevolgen van dien. Wat ik me afvraag is dan ook waarom blijf je deze vraag stellen? Wacht je tot iemand zegt "ja dat mag"? Heb je het dan voor jezelf verantwoord? 

Ik schrik echt van dit soort acties om eerlijk te zijn. Je mag na een operatie nooit aan jezelf "prutsen". Hiervoor dien je opgeleid en bekwaam te zijn.  

Wat de reden ook mag zijn dat je de drain eruit wil hebben, bel je PC.  Dat is de enige weg die je kunt bewandelen omtrent je drains. Bf is mijns inziens niet de juiste plek.

Ik wil je niet afvallen of "gemeen" overkomen maar ik maak me echt oprecht zorgen als dit soort dingen gevraagd en/of gedaan worden.  Dat zegt een bezorgde verpleegkundige....

Succes

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Betje Gefeliciteerd met je wissel :) Begrijp nu dus dat je gisteren een beetje uit je doen was en  waarschijnlijk drains heb die je dwars zitten? Heb je vandaag contact gehad met de kliniek hierover? Rustig aan doen en als je zo kort po bent is die vermoeidheid wel logisch! Het is effe doorzetten in het begin maar komt goed! Geen gekke dingen bedenken in de tussentijd he ;) 

Fijn herstel xx

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.



×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.