Ga naar inhoud

Blauw / vermoedelijke nabloeding gehad


Gast tvm

Aanbevolen berichten

Dag dames

een week geleden heb ik mijn BV gehad. Alles ging goed, mn linkerborst was wel wat meer opgezet dan rechts. Vrijdag-zaterdagnacht erg veel zeurende pijnen gehad ter hoogte van mn ribben links onder mn oksel. Volgende ochtend grotere BH aangedaan en zag tot schrik dat de boel blauw begon te worden ( eerst maar 2x3 cm ), deed geen pijn ois maar voor de zekerheid de SEH gebeld van het MST waar Cosmea onder valt. Na overleg met de dienstdoende PC werd ik gebeld dat dit er bijhoort.

Gisteren was het inmiddes zo blauw als op de foto. ik heb mn PC de foto's gemaild ( super communicatie trouwens, bij Cosmea zijn ze erg behulpzaam! ) en nu denkt de PC dat ik dus wel een nabloedinkje heb gehad maar hij kan daar nu niks meer aan doen omdat alles al gestold is ( de bloeduitstorting ) en de wond opnieuw openmaken zou meer kwaad doen dan wat het nu is. Het blauwe trekt richting mn rug wat klopt metd at ik 's nachts, toen ik op bed lag, de bloeding heb gehad, het bloed zakt door de zwaartekracht dan richting de rug.

Raar genoeg geen pijn, voelt het niet hard aan etc.

Wie heeft het nog meer zo blauw gehad? Ik zie eruit alsof ik een flink pak rammel heb gehad haha :152:

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik heb dus helemaal geen pijn daar! Zo raar....er is nu niks meer aan te doen en het moet genezen. Schade...tja... de dokter zei dat er wel een verband is met nabloedingen en kapselvorming, maar dat dat nog niks zegt. Hij zei: er is tenslotte ook een verband tussen zonlicht en huidkanker maar dat betekent niet dat iedereen daar last van krijgt.

Gewoon afwachten dus, we zullen zien

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik heb dus helemaal geen pijn daar! Zo raar....er is nu niks meer aan te doen en het moet genezen. Schade...tja... de dokter zei dat er wel een verband is met nabloedingen en kapselvorming, maar dat dat nog niks zegt. Hij zei: er is tenslotte ook een verband tussen zonlicht en huidkanker maar dat betekent niet dat iedereen daar last van krijgt.

Gewoon afwachten dus, we zullen zien

Sterkte, lijkt me inderdaad wel schrikken.

Hopelijk trekt het snel weg. :blink:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nabloeding kan optreden de dag van de operatie of de dag nadien.

Dit wordt duidelijk door een abnormale zwelling in de borst, bijna steeds aan één zijde.

Deze borst voelt dan ook harder aan en is meer gevoelig bij aanraking.

Bij het gebruik van geruwde protheses vullen bloedstolsels de poriën in de prothese waardoor deze de eigenschappen van een gladde prothese krijgt met een duidelijk hoger percentage kaselvorming.

In dergelijk geval is het aangewezen de hechting te verwijderen en de bloeduitstorting te evacueren juist om dat verhoogde risico op kapselvorming te vermijden.

Indien een overdreven nabloeding optreedt, kan het nodig zijn een tweede ingreep uit te voeren om het rond de prothese samengevloeide bloed te verwijderen en de bloeding te controleren. Een drainage kan dergelijke nabloeding niet verhinderen omdat dergelijke hoeveelheid bloed stolt in de drain zelf. Een drainage kan wel een beetje bloed en wondvocht verwijderen zodat de zwelling van de borst minder uitgesproken is maar een drainage verhoogt het gevaar op een infectie aangezien het een verbindingspoort is tussen de protheseholte en de buitenwereld.

Verder moet je altijd alert zijn op nabloedingen die om welke reden dan ook pas later optreden.

Je kunt ze herkennen aan de volgende symptomen:

•Een (abnormale) zwelling van de borst (vaak aan één kant)

•De borst voelt harder aan

•De borst is gevoeliger dan anders bij aanraking

Deze eventuele latere nabloedingen moeten ook zo snel mogelijk worden verwijderd, niet alleen vanwege de directe ongemakken die het geeft maar vooral vanwege de verhoogde kans op overmatige kapselvorming. Ook dan is dus een tweede ingreep noodzakelijk.

Als je zo blauw blijft zou ik toch eens een second opinion aanvragen hoor, ik vind het persoonlijk vrij heftig.

En zou de patient op zijn minst persoonlijk willen zien.

Hoop voor je dat alles goed komt, sterkte ermee :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

thnx voor het antwoord. Ik mag ook zeker ten alle tijde langskomen, ik moet alleen een uur in de auto zitten en er zijn nu 3 verschillende PC'en die zeggen dat het verder ok is zo. Mn borst is ook niet pijnlijk geweest bij aanraking en ook geen abnormale zwelling. Mijn eigen PC vond het wel bijzonder jammer dat de PC op de eerste hulp zaterdagochtend het alleen telefonisch heeft afgedaan.

Desalniettemin heb ik geen bloeding meer ( anders zou het nu al 3 dagen bloeden en dat had ik zeker gemerkt , en aan het blauwe te zien is alles al gestold. Mn PC heef het zeker wel gehad over een mogelijkheid om het hematoom verwijderen maar dat dat op dit moment meer negatieve gevolgen dan positieve zal hebben.

Gelukkig heb ik ook een chirurg in de familie zitten en die zegt eigenlijk hetzelfde: voor nu afwachten, vooral nu alles begint te slinken. Ik zal nog wel 1-2 weken zo blauw blijven, ik blijf er voor mezelf wel alert op dat gebied zich niet uitbreidt.

Overigens kan het ook nog komen door mn ribben. Ik heb vanaf dag 1 het idee gehad dat mn onderste rib gekneusd was, wellicht omdat de rand van het drukverband precies op die rib duwde alsmede de zwelling die er een beetje onderuit kwam. Dat gebied is dus blauw geworden en mn rib voelt zeurend aan. Volgende week moet ik op controlen en zouden ze er nog extra naar kijken. Eerder mag ik ook komen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een nabloeding doet normaal gesproken toch wel pijn, zwelt gigantisch op en is warm.

Ja inderdaad zou het dan ook een kneuzing kunnen zijn.

Zeker als je rib al gekneusd was en hun gaan lopen trekken en steken en doen kan ik me voorstellen dat dat gebied flink gekneusd is nu.

Maar goed zou je dan ook geen pijn moeten hebben?

Mischien heb je gewoon een gigantischeblauwe plek van de operatie zelf, er zijn er meer die helemaal bont en blauw worden over hele onderlichaam

Ja het zal wel een tijdje blauw blijven en dan geel.

Ik ben nu 3 weken verder en is ook nog geel ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

juist dat dacht ik en de PC ook....die nacht is het wel wat gaan zwellen, maar mn andere borst ook en vooral het gebied waar mn BH rand liep( niet echt de borst zelf ), het voelde gewoon aan als een goede stuwing, echt warm was het niet en al helemaal niet pijnlijk bij aanraking, meer pijnlijk van de spanning, heel erg zeuren en niet te plaatsen ( dus geen plek maar over het geheel ) ja zeurend maar dan rond mn onderste rib. Nu ben ik iemand die erg snel blauwe plekken krijgt, dat hou ik even in mn achterhoofd. Zo heb ik regelmatig blauwe plekken van meer dan 10 cm groot op mn kuit omdat ik dan even een uurtje met mn benen over elkaar heb gezeten ( staat leuk onder je jurkje maar niet heud )

Vwb die rib, toen het verband eraf was zei ik meteen tegen Dr Smulders dat ik het idee had dat door de rand van het verband en het feit dat het daaronder flink was opgezwolle mn rib gekneusd aanvoelde. Dat kon volgens haar prima. Ik kan sindsdien ook echt niet langer dan een kwartiertje stilzitten zonder dat ik mn rib voel, heel erg zeurend en verzuurd voelt het aan.

Meiden bedankt voor jullie reacties! Ik wacht het gewoon nog even af...

toch wel benieuwd naar andere 'blauwe' verhalen of foto's

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik was nog meer bont en blauw,tot paars en zwart toe,plekken van wel meer dan 15cm groot!

als je al aanleg hebt snel blauwe plekken te vormen,zal je die ook krijgen na een operatie van een bv,is niet erg en ook niet schadelijk.

ik liep er zelf tot week 3 mee,zag er niet uit,en deed zeker ook geen zeer,ga beetje beurd,maar logisch na een bv,er zijn pockets gemaakt en er is wat geduwt en gedaan.

het trekt wel weg :6:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Thnx Moon

bij mij is he ook blauw over ongeveer 20-25 cm....er zit geel tussen, zwart en weet ik veel allemaal. Ik smeer het maar in met arnica en laat het verder rusten. Fijn om te horen dat anderen hetzelfde hebben ervaren! Kwam het bij jou ook pas na een paar dagen opzetten?

Link naar reactie
Delen op andere sites

ja bij mij begon het na eend ag of 4 geloof ik,ineens groen/blauw/rood erna werd het paars/zwart en erna werd het idd geel hahahaha

alle kleuren van de regenboog.

ik heb niks ondernomen,hoefde ook niet,ging vanzelf weg,duurde wel een week of 3 hoor,zag er niet uit,had weinig tot geen pijn eigenlijk,was meer gewoon akelig zicht

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo allemaal, nog iemand die beurse plekken had...En dat ook niet direct na de BV. Ik had na de ingreep direct een sportbh aangekregen, die me al van in het begin knoertstrak leek, maar ja...je kent er niks van dus denkt dat dat zo moet zijn.

Nu 20 dagen PO, weet ik dat mijn sportbh van de kliniek té strak was: ipv 80c heb ik 85c...de bh rand heeft dus de hele boel afgekneld gehad.

Hierdoor heb ik niet onder mn bh of opzij beurse plekken, maar meer aan de binnenkant van mn borsten, naar mn bh rand toe.

Dit zag ik ook pas toen ik voor de eerste keer in de douche mocht en ik die bh voor het eerst uitdeed.

Ben nu braafjes aan het smeren elke dag met Arnica zalf, Nivea Soft en mn littekenzalf voor de littekens (draadjes zijn eruit op dag 12)

Hopelijk trekken die beurse plekken wat weg...het vervaagt ondertussen wel wat, maar ik denk dat het idd zijn tijd zal vragen!

Voor de rest ben ik SUPERFIER of het feit dat ik nu eindelijk :1boobs: heb!

Zo, dit was mijn verhaal...hopelijk komt het bij iedereen goed he, en duurt het gewoon een beetje langer eer we mooi egaal gekleurde boobies hebben!

Maar als je het zelf niet vertrouwd, zou ik toch niet aarzelen om contact op te nemen met je pc...of er toch zeker naar te laten kijken...kan nooit kwaad hé!!

Veel succes! Liefs, K'tje

:71:

Link naar reactie
Delen op andere sites

smeer 4-5 x per dag met arniflor en vanmorgen was het blauwe ineens bijna weg! Alleen het blauwe rondom de hechtplijster zit er nog maar de rest ineens foetsie ( klein beetje gelig nog )

Nu de zwelling in die borst nog....

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 10 years later...


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.