Ga naar inhoud

Werken 1 week na bv?


Aanbevolen berichten

Hoi meiden!

Zoals het er nu naar uitziet wordt ik in augustus geopereerd in de atlaskliniek door dr. Wilikens. Nu begin ik precies een week erna met een nieuwe job (vnl. bureauwerk) en ben het eigenlijk niet van plan daar te zeggen dat ik een bv heb laten doen...

Nu is mijn vraag voor jullie; kan ik na een week weer "gewoon" werken zonder dat ze het werken? (mijn "intensiefste" taken zijn een laptop meesleuren ;-), presentaties geven; deuren openen, dat soort dingen... :-) )

Wat zijn jullie ervaringen hiermee?

alvast bedankt!!!

Elise

Link naar reactie
Delen op andere sites

hey butterfly, bedankt voor je reactie; stelt me al gerust :-)

wel, eigenlijk weet ik nog niets qua soort/plaatsting :$ ik heb mijn consultatie volgende week pas en als die meevalt zou de operatie in augustus zijn... eerlijkgezegd stel ik veel vertrouwen in de pc zelf ivm soort prothese en plaats... of is dat toch iets dat ik vooral zelf moet uitzoeken?

thx, Elise

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb ook een kantoorbaan en moest na 1 week weer werken, maar dat ging mooi niet door. Althans, ik werk nu van huis uit. Ik kon/kan me nog niet eens fatsoenlijk aankleden :P.

Maar het ligt inderdaad wel aan de plaatsing, ik heb achter de spier/dual plane.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee hoor dat zoekt hij uit ;)

Als je huid heel dun is en je vetweefsel ook dan wordt hij meestal achter de spier of dual plane geplaatst.

Zodat je de randen en eventuele rimpels niet ziet.

Maar net wat Arna zegt je heb ook mensen met dual dat toch wel wat langer herstel nodig hebben.

2 weken ofzo.

Link naar reactie
Delen op andere sites

het ligt eraan hoe je herstelt :)

er zijn er die zeker 3a4 weken nodig hebben,maar er zijn er ook die na een week al gaan werken en of school.

ik zou wel uitkijken met deuren openhouden enzo,(als het zware deuren zijn) je mag in elk geval je spieren niet belasten,bij welke plaatsing dan ook,voor de spier,achter en dual plane,als de spier belast word,kan je het inkapselen onderbreken.

en als je wel je armen wilt/kunt gebruiken ,met je ellebogen tegen het lichaam,en niet boven je schouders uitkomen met je ellebogen,en niet zwaarder dan 10kilo tillen en leuren,hihi gelukkig wegen de laptops tegenwoordig nog niet eens de helft :4:

greetzz moontje

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zou toch echt wel wat meer tijd ervoor nemen. Alleen lastig bij een nieuwe baan.

Bij dual plane lijkt het me bijna niet mogelijk om een week erna te werk te hervatten.

Inderdaad jezelf aankleden is al een drama, auto rijden ho maar.

Maar bij voor de spier is het herstel toch anders.

Dus wie weet is dat bij jou mogelijk.

Maar het lijkt me ook van belang wat jezelf mooier vindt, op lange termijn. Voor of dual plane.

Want uiteindelijk maakt die ene week meer vrij dan ook niet uit.

Wie weet kan je dan aan je nieuwe werkgever uitleggen dat je geholpen wordt in het ziekenhuis en niet weet of het herstel zo voorspoedig zal zijn dat je direct aan het werk kan die week. Dan weet hij / zij er in ieder geval tijdig van. Beter dan pas op het laatst deze info te geven. Wie weet levert het je een extra week op om uit te rusten.

Succes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tja met dual ligt het er ook aan.

Ik had de eerste 2 dagen veel pijn daarna al snel steeds minder.

Ik kon me wel zelf aankleden na paar dagen en pijnvrij na 5 dagen ofzo.

Er is een meisje op het forum die reed pas al na 4 dagen in de auto met dual (al is dat ook wel weer heel vlot).

Maar kan je je niet langer ziek melden als t niet gaat?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb achter de spier en ben vrijdag geopereerd en maandag weer aan het werk gegaan.(kantoorbaan) Heb eigenlijk geen last. Enige wat ik niet doe is zwaar tillen. En proberen de spier niet aan te spannen.

Liefs!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb achter de spier en ben vrijdag geopereerd en maandag weer aan het werk gegaan.(kantoorbaan) Heb eigenlijk geen last. Enige wat ik niet doe is zwaar tillen. En proberen de spier niet aan te spannen.

Liefs!

:huh:, zo wat had jij een mazzel dan! :)... ff kijken omgerekend zou dat voor mij vorige week donderdag zijn geweest. pfff, hahah

kon je wel al die uren rechtop blijven zitten? Ik was die donderdag naar een verjaardag en zat strak van de pijnstillers, maar erg lang kon ik niet blijven.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ja en als je lichaam het toelaat en het schaad niet,groot gelijk,thuis zitten breekt je toch al gauw op als je dat niet gewend bent en niet aan wilt wennen :4:

thuis zitten kost vaak geld,werken verdien je nog wat mee,en je bent lekker bezig,ook je dag duurt dan minder lang :6:

Link naar reactie
Delen op andere sites

ja en als je lichaam het toelaat en het schaad niet,groot gelijk,thuis zitten breekt je toch al gauw op als je dat niet gewend bent en niet aan wilt wennen :4:

thuis zitten kost vaak geld,werken verdien je nog wat mee,en je bent lekker bezig,ook je dag duurt dan minder lang :6:

Idd :152:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast stellakeuh

hallo,

Ikzelf heb vorige week woensdag mijn bv gehad. Heb achter de spier gekregen.

Ik had 2 weken vakantie , dus een week en half na bv moeten werken. Nu is het zo dat ik zeker vandaag al had kunnen gaan werken wat pijn betreft. Heb 3 dagen moeilijkheden gehad met opstaan, stappen en deuren openen.

Heb nu ook soms nog wat pijn , maar is heel draagbaar. Jij heb een zittende job, dus dat is dan ook al heel goed!

want alles is zo vermoeiend als je grotere borsten hebt :rolleyes:

Heb wel vaak last van rugpijn, maar voor de rest lukt alles prima!

hopelijk heb je hier wat aan

groetjes

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben nu precies 3 weken PO. Ik heb zowiezo 6 weken vrij ivm met mijn werkzaamheden, die zijn te zwaar.

Maar had ik een kantoorbaan gehad dan had ik zeker de eerste 2.5 week niet kunnen werken. Misschien niet zozeer van de pijn, maar alle lichamelijke ongemakken. Niet aankleden, niet echte bewegingsvrijheid, opletten op je bewegingen etc. Deze week ben ik wat meer dingen gaan doen en het gaat steeds soepeler, dus had ik een kantoorbaan of iets in die richting gehad dan had ik nu wel weer gaan werken.

Ik heb dual plane...

Ik denk niet dat je van te voren kan zeggen hoelang je vrij moet nemen voor je weer aan het werk kan.

Maar ik zou met een nieuwe baan geen risico nemen. Alles is dan al nieuw en 'spannender', veel nieuwe indrukken waardoor het wat vermoeider is. ( ik ben zelf redelijk vermoeid geweest door de narcose )

Ik denk dat je het beste gewoon helemaaal fit aan je nieuwe baan kan beginnen! Voel je jezelf ook wat zekerder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heey,

Ik ben ongeveer 2 weken na mijn BV op stage vertrokken naar Oostenrijk!

Heb nergens last van gehad. Maar ik ben wel extra voorzichtig geweest.

Ik dacht dat mijn werkzaamheden vooral uit receptiedienst zou bestaan, maar na 3 weken stond ik al gras te maaien. Ook na 3 weken heb ik overdag gewoon mijn sportbh aangehad. En na de 6 weken ook. Dat gaf mij iets meer zekerheid.

Ze zijn bij mij achter de spier geplaats, maar ik moet toegeven dat ik al met al een heel erg goed en snel herstel heb gehad!!

Groetjes

Kim -_-

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb nu 5 weken vakantie....had er al 3 staan maar heb er anderhalf bij genomen. De datum van mijn BV kwam vrij snel ( 10 dagen na consult ) en ik ben militair van beroep....no way dat ik binnen nu en 4 weken op mn werk sta. Veel te intensief met sporten en klauteren

Mijn eerste week na mijn ''vakantie'' staat wel een zwemmen op het sportrooster gepland....ben benieuwd, met maar 2 meiden op 130 mannen zou er toch wel wat moeten opvallen dadelijk :152:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Haha ja dat zal wel opvallen ;)

Weten de mannen het eigenlijk of wordt het een leuke verassing op de zwemdag hihi.

hahaha nee het wordt een surpriseparty!! Ben superbenieuwd of ze iets durven zeggen ipv kijken

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ach ik doe dit werk al 11 jaar, ik kan ze wel aan hihi. Uiteindelijk zijn ze allemaal wel aardig hoor, ze hebben er vast geen moeite mee tegen een stel nieuwe boobs aan te kijken :6:, denk dat de meesten niks zullen durven zeggen ( ja achteraf onderling in de kleedruimte waarschijnlijk, jongens onder elkaar )

Ik ben van een slappe 70B naar een volle 75C/70D ( nu meer D door zwelling )

Link naar reactie
Delen op andere sites



×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.