Ga naar inhoud

Levelina : 9 juni 2010 : Dr. Damen : Wellness Kliniek


Gast levelina

Aanbevolen berichten

Gast levelina

Hallo allemaal,

Al enige tijd volg ik dit forum en heb veel gehad aan jullie ervaringen...dank je wel!!.Daarom nu maar eens besloten met te registreren.Daar ik niet over mijn probleem terug vind in het forum.

Mijn verhaal:9 juni jl. ben ik geopereerd door dr. Daamen.(nu wk geleden)De operatie liep voorspoedig en het herstel ook tot afgelopen zondag. Ik kreeg last van mijn linker borst.

Maandag rode tepel en rode vlek op de borst.

Dinsdag werd het knopje op mijn tepel dik en erg pijnlijk

Woensadg was dat knopje van de tepel zo groot als de omtrek van 20 euro cent.

Donderdag bij de huisarts geweest.Bacteriele infectie.zware medicijnen gekregen en volgende week vrijdag terug voor controle.Mochten deze medicijnen niet werken dan zou er eventueel geopereerd moeten worden.........en daar zit ik niet echt op te wachten...

Mijn vraag is er iemand die hier ook ervaring mee heeft gehad??

groetjes Levelina

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hi Levelina,

ten eerste welkom :)

ik kan je niet helpen met deze vraag,jammer,ik hoop dat iemand het mischien bekend voorkomt en je verder kan helpen.

nog gefeliciteerd met je nieuwe aanwinsten B)

wat heb je gekregen?welke prothesen,hoeveel cc,welke plaatsing?

ben mega benieuwd...

wat zegt je eigen arts erover?heb je die ookal gebelt dan?

greetzz moontje

Link naar reactie
Delen op andere sites

. Een infectie treedt meestal maar in één van de borsten op. De meest voorkomende infectie is die van de staphylococcus aureus. De borst wordt dan meestal rood en gevoelig. Het is ook mogelijk dat er pus uit de wond komt. De patiënt kan koorts krijgen. De behandeling bestaat uit het tijdelijk verwijderen van de prothese, waarna de pocket uitgewassen kan worden met antibiotica. Wanneer de bacterie verdwenen is kan een nieuwe prothese in de bestaande pocket ingebracht worden. Dit gebeurt meestal na drie maanden. Als de prothese direct herplaatst wordt nadat de irritatie en infectie verdwenen zijn, is de kans op een nieuwe infectie vrij groot. Het is dan ook niet aan te bevelen om de prothese binnen 3 maanden na het genezen van de infectie, te vervangen door een nieuwe prothese. Niet elke infectie komt echter voort uit de staphylococcus aureus. Staphylococcus aureus is een veel voorkomende bacterie die bijvoorbeeld aanwezig kan zijn in de tepelkloven. Algemeen wordt aangenomen dat deze bacterie een van de belangrijkste oorzaken is bij het ontstaan vaneen infectie na een borstvergroting.

Wanneer de patiënt dezelfde klachten heeft maar daarbij geen pijn voelt, kan men denken aan een bacterie pseudomonas. Deze bacterie kan irritatie opwekken rondom de zenuwuiteinden.

Een andere zeldzame voorkomende bacterie is de mycobacterium fortuitum. Deze bacterie veroorzaakt slechts roodheid rondom de prothese. Over het algemeen zijn er weinig andere symptomen. De patiënten hebben meestal geen koorts. Bij één op drie patiënten kan men met wat pus aantreffen op de plaats waar de incisie plaats heeft gevonden.

Bij vrijwel elke infectie is de behandeling gelijk. De prothese dient verwijderd te worden om de infectie te kunnen laten genezen. Na 3 maanden kan een nieuwe prothese ingebracht worden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast levelina

Hi Levelina,

ten eerste welkom :)

ik kan je niet helpen met deze vraag,jammer,ik hoop dat iemand het mischien bekend voorkomt en je verder kan helpen.

nog gefeliciteerd met je nieuwe aanwinsten B)

wat heb je gekregen?welke prothesen,hoeveel cc,welke plaatsing?

ben mega benieuwd...

wat zegt je eigen arts erover?heb je die ookal gebelt dan?

greetzz moontje

Hallo Moontje,

Dankjewel voor je reactie! Ben blij dat het gelukt is om mijn bericht te plaatsen omdat ik het nogal onduidelijk vind...maar dat is met alles wat je nog niet kent.

Ik zal eerst je vragen even beantwoorden. Ik had een slappe B soms C cup niet echt wat je zegt theezakjes,maar het was geenzinds een volle borst.....en dat was mijn wens een volle borst en niet zo dat iedereen kon zien dat ik een bv had gehad.De naam van de prothese weet ik niet meer....(in elk geval prothesen die niet lekken en niet schadelijk zijn voor je lichaam mochten ze kapot gaan).. maar ik heb 360 cc gekregen achter de borstspier. Ik heb Dr. Damen niet gebeld daar het een uur rijden is vanwaar ik woon.Ik heb de hechtingen er ook uitlaten halen bij mijn eigen huisarts en die stond perplex hoe mooi het er allemaal uitzag. Toen ik vorige week terug kwam was hij minder blij.Hij wilde alles weten over de wellness kliniek.Ik moet wel vertellen dat ik al heel mijn leven erg vatbaar ben voor infecties en dat was ook mijn grootste angst.Daarbij ben ik alergies voor peniciline,dus de medicijnen die ik krijg werken veel langzamer...Ik moest dan ook een week rekenen (mochten de medicijnen aanslaan)dat de pijn minder zou zijn.

Hoe is het mij de afgelopen dagen:

Donderdag ben ik begonnen met het innemen van mijn pillen.Ik had gruwelijke steken in mijn borst en een mijn tepel super pijnlijk,kon eigenlijk mijn BH wel uitgooien maar heb dat maar niet gedaan.

Vrijdag: Dezelfde pijn als de afgelopen dagen maarr de knop van de tepel was nog groter geworden(bierdopje)zag rrod en paar een het leek of deze erieder moment af kon vallen(dat is niet gebeurd hoor haha).

zaterdag: precies hetzelfde maar het leek of de spanning die op het "knopje"stond wat minder was....(zouden de medicijnen aanslaan?)

zondag: minder pijn gehad kon zelfs de tepel aanraken zonder dat ik door de grond ging van de pijn.

maandag: toen ik vanmorgen opstond had ik weer super veel pijn en flinke steken toen ik mijn BH uitdeed zag ik dat er flink wat push in mn compres zat(deze zat vastgeplakt aan de tepel)toen ik deze eraf haalde bleef er push uitkomen.Toen ik ging douche bleef het eruit druppelen.En dat is nu nog steeds om het uur moet ik de compressen vervangen. zie ook dat er aan de onderkant een gele kop op de tepel zit....waarschijnlijk moet die ook nog open spingen en denk dat ik daarom weer die pijn heb.

Verder denk ik dat nu er push uitkomt dat een goed goed teken is.....en hoop dat ik dan misschien niet geoperreed moet worden....We blijven positief ook al is het soms moeilijk....

Dank voor je reactie moontje.....doet goed!

groetjes Levelina

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast levelina

. Een infectie treedt meestal maar in één van de borsten op. De meest voorkomende infectie is die van de staphylococcus aureus. De borst wordt dan meestal rood en gevoelig. Het is ook mogelijk dat er pus uit de wond komt. De patiënt kan koorts krijgen. De behandeling bestaat uit het tijdelijk verwijderen van de prothese, waarna de pocket uitgewassen kan worden met antibiotica. Wanneer de bacterie verdwenen is kan een nieuwe prothese in de bestaande pocket ingebracht worden. Dit gebeurt meestal na drie maanden. Als de prothese direct herplaatst wordt nadat de irritatie en infectie verdwenen zijn, is de kans op een nieuwe infectie vrij groot. Het is dan ook niet aan te bevelen om de prothese binnen 3 maanden na het genezen van de infectie, te vervangen door een nieuwe prothese. Niet elke infectie komt echter voort uit de staphylococcus aureus. Staphylococcus aureus is een veel voorkomende bacterie die bijvoorbeeld aanwezig kan zijn in de tepelkloven. Algemeen wordt aangenomen dat deze bacterie een van de belangrijkste oorzaken is bij het ontstaan vaneen infectie na een borstvergroting.

Wanneer de patiënt dezelfde klachten heeft maar daarbij geen pijn voelt, kan men denken aan een bacterie pseudomonas. Deze bacterie kan irritatie opwekken rondom de zenuwuiteinden.

Een andere zeldzame voorkomende bacterie is de mycobacterium fortuitum. Deze bacterie veroorzaakt slechts roodheid rondom de prothese. Over het algemeen zijn er weinig andere symptomen. De patiënten hebben meestal geen koorts. Bij één op drie patiënten kan men met wat pus aantreffen op de plaats waar de incisie plaats heeft gevonden.

Bij vrijwel elke infectie is de behandeling gelijk. De prothese dient verwijderd te worden om de infectie te kunnen laten genezen. Na 3 maanden kan een nieuwe prothese ingebracht worden.

Dag butterfly,

Dank voor je uitgebreide reactie.Ik wist er nog niet zoveel van.Dus heel verhelderend van wat je hier beschrijft daar ben ik dus erg bang voor.....hopelijk hoeft het niet zover te komen..... het is nu open dus blijf goede moed houden....

groetjes Levelina

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja heb er ook geen verstand van hoor ik had het even voor je opgezocht ;)

Ja als je het zo leest zou je denken aan het eerste geval.

Hopen dat het met medicijnen op te lossen is zeg, je moet er toch niet aan denken om weer geopereerd te worden..ppff

Sterkte ermee hoor erg vevelend allemaal :(

Link naar reactie
Delen op andere sites

hoihoi,

ik ben (net als meerdere hier denk ik)benieuwd naar je herstel.ik heb hier dan ook nog maar weinig gehoord over "ërnstige" complicaties(is heel goed natuurlijk!)

is je plaatsing via de tepel geweest?

ook vraag ik me af,na hoeveel tijd je na de operatie nog zo een infectie kunt krijgen,want kan me idd voorstellen dat je het na een maand niet meer verwacht :blink: ik hoop echt voor je dat je medicijnen snel aanslaan en dat je niet geopereerd hoeft te worden :o

hou je ons op de hoogte?

liefs wendy

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hi Levelina,

ik hoop dat de medicijnen goed aanslaan,want dit is alles behalve leuk,je hoort blij te zijn na je bv en niet angstig vanwege rare fratsen,ik ga echt hopen dat je wegtrekt met die medicijnen,en anders toch ook naar de kliniek bellen hoor,ookal loop je nu onder je huisarts.

hoop je weer eens te lezen met goed bericht..

sterkte ermee :116:

greetzz moontje

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast levelina

hoihoi,

ik ben (net als meerdere hier denk ik)benieuwd naar je herstel.ik heb hier dan ook nog maar weinig gehoord over "ërnstige" complicaties(is heel goed natuurlijk!)

is je plaatsing via de tepel geweest?

ook vraag ik me af,na hoeveel tijd je na de operatie nog zo een infectie kunt krijgen,want kan me idd voorstellen dat je het na een maand niet meer verwacht :blink: ik hoop echt voor je dat je medicijnen snel aanslaan en dat je niet geopereerd hoeft te worden :o

hou je ons op de hoogte?

liefs wendy

Dag wendy,

Dank voor je reactie en steun!Dat is ook de reden dat ik me toch aangemeld heb op dit forum.Ik had er nergens iets over gelezen en voelde me daarom geroepen een bericht te plaatsen of iemand hier ervaring mee had.Ik heb zelf veel gehad aan dit forum, maar om de zelfde ervaring erop te zetten leek mij overbodig.

antwoord op je vragen: de plaatsing is niet via de tepel geweest, gewoon (net als vele) met een sneetje onder de borst.Trouwens ook de littekens zijn een beetje gaan ontsteken.Er kwamen zeg maar kleine puistjes op, onder de rechterborst is gister open gegaan bij de linker zit het er nog.En dat het is gaan ontsteken vond ik ook apart,want de hechtingen waren er al anderhalve week uit, de korstjes afgevallen en was op advies van de huisarts al met littekencreme aan het smeren.Wellicht was het toch nog niet helemaal dicht......Ook ik heb de eerste tien dagen ontstekinsremmers geslikt maar denk dat dat achteraf gezien voor mij toch te kort is geweest.....Ik zal jullie op de hoogte houden.

groetjes levelina

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey

Wat naar om te lezen dat dit gebeurd is zeg! :(

Ik zal ook zeker met de kliniek bellen. Misschien is er inderdaad wel iets niet steriel geweest en is er een infectie opgetreden.

Voor hun ook alleen maar handig om in te toekomst rekening mee te houden en dat de kans zo klein mogelijk word dat dit opnieuw gebeurd.

Ik wens je heel veel beterschap en hopelijk komt alles goed!! :116:

Liefs Laura

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo allemaal,

Al enige tijd volg ik dit forum en heb veel gehad aan jullie ervaringen...dank je wel!!.Daarom nu maar eens besloten met te registreren.Daar ik niet over mijn probleem terug vind in het forum.

Mijn verhaal:9 juni jl. ben ik geopereerd door dr. Daamen.(nu wk geleden)De operatie liep voorspoedig en het herstel ook tot afgelopen zondag. Ik kreeg last van mijn linker borst.

Maandag rode tepel en rode vlek op de borst.

Dinsdag werd het knopje op mijn tepel dik en erg pijnlijk

Woensadg was dat knopje van de tepel zo groot als de omtrek van 20 euro cent.

Donderdag bij de huisarts geweest.Bacteriele infectie.zware medicijnen gekregen en volgende week vrijdag terug voor controle.Mochten deze medicijnen niet werken dan zou er eventueel geopereerd moeten worden.........en daar zit ik niet echt op te wachten...

Mijn vraag is er iemand die hier ook ervaring mee heeft gehad??

groetjes Levelina

hoi beste levelina

ik ben 7 juli geopereerd door dokter damen

en tis nu 7 dagen geleden dat ik de operatie heb gehad en heb hetelfde als jou ook mijn linker borst is nu rood en nog steeds erg op gezwollen en had de dokter gebeld maar die kon niks zeggen omdat hij het niet kon zien nu had ik uitgelegd wat ik zag en wat ik voelde maar alsnog zij de dokter dat hij niks kon zeggen omdat hij het zelf niet kon zien

dus ben vanavond gelijk na borstenforum gegaan om eventueele

ervaringen hierover te lezen en nu kom ik de jouwe tegen

Groetjes liefs Summer

Link naar reactie
Delen op andere sites

jah dat dacht ik ook bijmezelf hoop alleen dat het dus geen toeval is en dat het overgaat

het is niet precies zoals bij levelina maar me borst is iets rood aan de buitenzijkant van de borst

heb net gelijk beide tepels gecheckt en zagen er nog zow uit als van te voren alleen wat groter door de bv haha

maar ik ben zow miepje dat als er iets is ik wil weten wat het is, en dat ik me dan druk maak om iets wat misschien wel normaal is

kijk het lijkt me ook wel normaal dat het iets rood is het is ook niet niks wat ze hebben gedaan er wordt toch nog aardig gepropt denk ik om zo'n pocket te maken en dan rekt je borstspier nog dus het is wel logisch dat het dik en gezwollen en wat rood is

maar nu na 7 dagen weet ik het niet zeker rust gewoon nog zoveel mogelijk plat op de bank of op bed medicatie is bijna op dus tis nog maar even afwachten en hopen op eer reactie's

iefs summer

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast levelina

Hoogstwaarscijnlijk is het dat je al een bacteri bij je droeg en die na je bv een infecie is geworden.

Denk niet dat je je schuldig moeten voelen over de creme :116:

Dag butterfly,

Tot nu toe denk ik er ook zo over, omdat ik nogal vabaar ben voor infecies. Het gaat al een stukje beter ..vrijdag weet ik meer..

groetjes Levelina

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast levelina

Hey

Wat naar om te lezen dat dit gebeurd is zeg! :(

Ik zal ook zeker met de kliniek bellen. Misschien is er inderdaad wel iets niet steriel geweest en is er een infectie opgetreden.

Voor hun ook alleen maar handig om in te toekomst rekening mee te houden en dat de kans zo klein mogelijk word dat dit opnieuw gebeurd.

Ik wens je heel veel beterschap en hopelijk komt alles goed!! :116:

Liefs Laura

Dag Laura,

Bedankt voor je reactie. Tot nu toe denk ik niet dat er bij de wellness kliniek iets verkeerd is gegaan......Ik ben geen type die snel oordeelt.Ik ben snel vatbaar voor infecties.....de toekomst zal het uitwijzen.....dus bellen zal ik pas doen als ik vrijdag slecht nieuws krijg van mijn huisarts.

groetjes levelina

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast levelina

Oej, Vandaag ook geopereerd van Dr. Damen hopen dat het bij mij allemaal goed verloopt hoor!

x

Hallo whitteke,

Proficiat met je BV en dank voor je reactie.Hou je aan het advies wat je gekregen hebt en maak je niet te snel druk!Luister goed naar je eigen lichaam en doe de eerste 3 wk geen dingen die pijn doen. (heb ik ook niet gedaan.)

Ik wens je een voorspoedig herstel en laat nog eens wat van je horen

Groetjes Levelina

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast levelina

hoi beste levelina

ik ben 7 juli geopereerd door dokter damen

en tis nu 7 dagen geleden dat ik de operatie heb gehad en heb hetelfde als jou ook mijn linker borst is nu rood en nog steeds erg op gezwollen en had de dokter gebeld maar die kon niks zeggen omdat hij het niet kon zien nu had ik uitgelegd wat ik zag en wat ik voelde maar alsnog zij de dokter dat hij niks kon zeggen omdat hij het zelf niet kon zien

dus ben vanavond gelijk na borstenforum gegaan om eventueele

ervaringen hierover te lezen en nu kom ik de jouwe tegen

Groetjes liefs Summer

Dag Summer,

proficiat met je BV.Zeven dagen geleden?

Draag jij geen bandage dan? Die mocht er bij mij pas de 10e dag af en heb de 14e dag de hechtingen er bij mijn huisarts uit laten halen. Ik heb pas de 10e dag mijn boobies voor het eerst mogen bewonderen.Toen waren deze ook erg opgezwollen.....dacht nog wow "zo groot hoefde voor mij ook niet...."en ze zaten nog erg hoog.Bij mij zijn ze achter de borstspier geplaatst dus onder mijn oksels was het paars en blauw en dik.Vier dagen na de operatie zakte veel vocht naar beneden want ik kreeg een enorme dikke buik.Ook zakte de blauwe plekken naar beneden.

Als je toen mijn borsten zag stonden ze erg op spanning en had ook her en der rode plekjes....maar ik denk dat dit door de warmte kwam.De reactie van Dr Damen had ik al verwacht vandaar dat ik ook naar mijn huisarts ben geaan.

Haalt dr. Damen je hechtingen eruit?Neem aan dat je nog antibiotica slikt hou het goed in de gaten als deze op zijn.Bij mij begon het overigens bij het groter worden van het tepelknopje.Daar kwam met de dag steeds meer spanning op te staan en kreeg steeds vaker steken in de tepel.(deze zijn sinds de operatie gevoelig geweest, maar dat is bij iedereen zo heb ik gelezen op het forum.)

Ik wens je een spoedig herstel en laat me horen hoe het verder verloopt, sterkte!

groetjes Levelina

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast levelina

Hallo allemaal,

Vandaag nu 6 dg nadat ik begonnen ben met de antibiotica is mijn tepel niet meer opgezet. Het is doorsnee nog wel zo groot als 20 euro cent maar staat niet meer recht omhoog.De druk is er duidelijk af.Het "knopje"is nog wel rondom paars,maar denk dat dit door de spanning komt die erop heeft gestaan.Er zit wel een korst op, waar maandag de push is uitgekomen.Verder zitten er nog wel gele kopjes op.Deze staan niet op spanning dus of daar nog iets uitkomt...is afwachten en ben ook benieuwd wat mijn huisarts hier vrijdag over zegt.... Heb ook geen steken meer.De borst rondom de tepel is nog wel plaatselijk gevoelig bij aanraking en de grote rode plek rondom de tepelhof wordt met de dag kleiner.Verder ziet de tepel er schraal uit....maarja die heeft ook heel wat te verduren gehad.

Het gaat met de dag beter dus en het lijkt erop dat mijn melkklieren ontstoken zijn geweest.(Heb 4 dochters gevoed.)of nog ontstoken zijn,want ik ben er nog niet helemaal gerust op dat alle ontstekingen weg zijn ,daar de borst plaatselijk nog gevoelig is en mijn linker tepel ook gevoeliger begint te worden en er 1 geel 'kopje'opzit.....

Jullie bedankt voor de hartverwarmde reacties! Dat steunt ernorm, daar er maar enkele mensen weten dat ik een bv heb gehad.

Vrijdag weet ik meer ik hou jullie op de hoogte wat mijn huisarts vrijdag zegt.... we wachten af.

groetjes Levelina

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo allemaal,

Vandaag nu 6 dg nadat ik begonnen ben met de antibiotica is mijn tepel niet meer opgezet. Het is doorsnee nog wel zo groot als 20 euro cent maar staat niet meer recht omhoog.De druk is er duidelijk af.Het "knopje"is nog wel rondom paars,maar denk dat dit door de spanning komt die erop heeft gestaan.Er zit wel een korst op, waar maandag de push is uitgekomen.Verder zitten er nog wel gele kopjes op.Deze staan niet op spanning dus of daar nog iets uitkomt...is afwachten en ben ook benieuwd wat mijn huisarts hier vrijdag over zegt.... Heb ook geen steken meer.De borst rondom de tepel is nog wel plaatselijk gevoelig bij aanraking en de grote rode plek rondom de tepelhof wordt met de dag kleiner.Verder ziet de tepel er schraal uit....maarja die heeft ook heel wat te verduren gehad.

Het gaat met de dag beter dus en het lijkt erop dat mijn melkklieren ontstoken zijn geweest.(Heb 4 dochters gevoed.)of nog ontstoken zijn,want ik ben er nog niet helemaal gerust op dat alle ontstekingen weg zijn ,daar de borst plaatselijk nog gevoelig is en mijn linker tepel ook gevoeliger begint te worden en er 1 geel 'kopje'opzit.....

Jullie bedankt voor de hartverwarmde reacties! Dat steunt ernorm, daar er maar enkele mensen weten dat ik een bv heb gehad.

Vrijdag weet ik meer ik hou jullie op de hoogte wat mijn huisarts vrijdag zegt.... we wachten af.

groetjes Levelina

super te horen dat het wat beter gaat :136: onzekerheid is echt heel erg.ik snap je zorg wel,dat je eerst alles weg wil hebben voor je rust hebt,maar deze vooruitgang is al een heel goed teken!we horen vrijdag van je hoe het er mee gaat.tot die tijd,niet te veel piekeren en doe het lekker nog een poosje rustig aan :147:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast levelina

Hallo Allemaal,

Ben bij de dokter geweest.

Die was verheugd om te zien dat de spanning van de borst was en dat de tepel geslonken was.Er zitten nog wel kleine gevoelige plekjes en het is nog een klein beetje rood rondom de tepel hof.

Hij heeft ook naar de littekens gekeken waar nog steeds gele"puistjes"op zitten en zag daar iets zwarts in. Dat bleek een stukje van onderhuidse hechting te zijn die niet opgelost is (ook dat heb ik al vaker meegemaakt bij operaties.) Wellicht dat dit de boosdoenner was van de onstekeing aan mijn littekens.Hij heeft ze bij beide met een pincet eruit getrokken.De draadjes waren nog 1 cm lang.Nu heb ik onder de linker borst in het lidteken een klein gaatje dat van onderuit dicht moet groeien.

Zoals ik zelf al vermoedde is de ontsteking nog niet helemaal weg.Ik heb voor 5 dg antibiotica bijgekregen.Op beide tepepls zitten nog gele kopjes.Mochten die er volgende week nog zitten en ik vertrouw het niet dan moet ik terug komen.

Dus echt juichen kan ik nog niet, maar het gaat de goede kant op!

Groetjes Levelina

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zou best kunnen dat het door die hechting komt.

Pas wel er trouwens ook iemand op het forum met een hechting die niet oploste van binnen en ontsteking.

Ze wouden er eerst niet eens helpen maar ze bleef klagen en toen was het inderdaad een hechting.

Daardoor kreeg ze ook een gaatje erna, kwam allemaal goed :)

Link naar reactie
Delen op andere sites



×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.