Ga naar inhoud

20 dagen PO mag ik borstband weglaten?


elise89

Aanbevolen berichten

Hallo dames

Als ik het goed begrijp is de borstband enkel bedoeld om de borsten voldoende te doen zakken. Ik ben nu 20 dagen PO en ik draag de speciale mc ghan 510 met dunne rand van boven voor de spier. Volgens mij zijn deze al voldoende gezakt.. moet ik dan nog borstband dragen of heeft die nog een andere doel? 

Grtjs

Foto's alleen zichtbaar voor leden.

Word nu lid.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik draag ook een band voor 16 uur per dag sinds dit weekend ben nu 11 dagen po. Maar niet omdat de prothese moet zakken maar als ondersteuning zoals mijn pc zegt.dat ze niet te veel kunnen bewegen. Wist ook niet dat het daarvoor kon maar ik luister maar naar wat hij zegt haha

Link naar reactie
Delen op andere sites

@ Desert-Rose 

Ja ik heb hem al proberen te bellen en het is de assistent die ook zei orders van dokter te volgen.. maar wat is eigenlijk het doel ervan? De sportbh houden je borsten toch op plaats? En kwil ook niet dat ze teveel zakken door die band..

@jaino

Hoe lang moet jij hem dragen de band? Draag jij voor of na de spier? 

@Catje

Dat is wel heel lang hè.. 8 weken.. is hey omdat het dual plane is mss? Ik moest 2 weken overdag en snachts en 2 weken enkel overdag

 

Ps Hoe hard spannen jullie de band aan? 

Grtjs Elise

Link naar reactie
Delen op andere sites

40 minuten geleden zei elise89:

@ Desert-Rose 

Ja ik heb hem al proberen te bellen en het is de assistent die ook zei orders van dokter te volgen.. maar wat is eigenlijk het doel ervan? De sportbh houden je borsten toch op plaats? En kwil ook niet dat ze teveel zakken door die band..

@jaino

Hoe lang moet jij hem dragen de band? Draag jij voor of na de spier? 

@Catje

Dat is wel heel lang hè.. 8 weken.. is hey omdat het dual plane is mss? Ik moest 2 weken overdag en snachts en 2 weken enkel overdag

 

Ps Hoe hard spannen jullie de band aan? 

Grtjs Elise

Ik ben moet hem nog 4 wk dragen dan ben ik 6 wk po. Heb hem nu paar dagen en ik hoef hem niet strak maar comfortabel 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Precies wat de ass zegt, dragen volgens dokters orders,en het doel is: of om de protheses een handje te helpen met dalen, of om zo op hun plek te houden,zodat de prothese niet naar boven kan wandelen,en dan stabiliseert een band net iets beter dan een sport bh, maar het ligt er ook tevens aan of een pc liever met band of alleen met bh werkt.

Normaal gesproken hoef je niet bang te zijn dat je borsten doorzakken door de band, want ze zakken tot de borstplooi en kunnen dan eigenlijk niet verder.

Heel af en toe gebeurt doorzakken echter wel, maar dat komt dan meer doordat: of de pocket te groot is gemaakt, of je een hele zwakke slappe huid hebt, waardoor de prothese dus onder de borstplooi schiet. 

Meestal word de borstband tussen de 6 en 8 weken gedragen, en moet zo strak zitten dat er voldoende steun is, je mag het dus best voelen,maar mag niet afknellen.

xx

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij de mcGhan 510 aub die band blijven dragen!!
Heel belangrijk om draaien van de prothese te voorkomen!!
Ze hebben een extra dunne bovenrand en daarom is het dus gemakkelijker voor die prothesen om te gaan draaien. De band geeft extra stevigheid om dit te voorkomen. 
Heel belangrijk dus dat je hem de eerste 4-6 weken 24/7 draagt!!

xx BB

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 5/30/2016 om 18:47 zei best_boobie:

Bij de mcGhan 510 aub die band blijven dragen!!
Heel belangrijk om draaien van de prothese te voorkomen!!
Ze hebben een extra dunne bovenrand en daarom is het dus gemakkelijker voor die prothesen om te gaan draaien. De band geeft extra stevigheid om dit te voorkomen. 
Heel belangrijk dus dat je hem de eerste 4-6 weken 24/7 draagt!!

xx BB

Dus eigenlijk zou ik de band beter snachts ook dragen?  Pc zei na 2 weken snachts aflaten.. maar voor de zekerheid beter nog wat dragen dan.. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gewoon dragen zoals de pc het adviseert :)
IK dacht dat het 24/7 was bij demeyere, maar kan ook best zijn dat dat anders is.. 
Zelf zou ik ervoor kiezen dat ding ook in de nacht te dragen, gewoon voor de zekerheid, maar als de pc zegt dat dat niet hoeft, dan hoeft het niet :P 
Ik ben maar een leek he, ging ervan uit dat hij geadviseerd had dat je hem vier weken lang hele dagen moest dragen :)


xxx

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 weeks later...

Hey Elise, ik heb je foto gevonden  :-)  HEEL MOOI en natuurlijk resultaat.  Daar zou ik meteen voor tekenen, maar ik ben nu echt bijna plat.  Is het nu 245 of 290 geworden?  Kan je voor de operatie nog een voorkeur meegeven of neemt hij echt gewoon wat past??

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.



×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.