Ga naar inhoud

Hersteloperatie, na 7 weken flinke zwelling


Gast

Aanbevolen berichten

Hallo allemaal.. 

Begin januari heb ik een dual plane vergroting ondergaan en de ingreep is prima verlopen. Al snel bleek dat de prothese aan de linkerkant niet zakte. Telkens als ik mijn arm gebruikte dan ging mijn prothese mee omhoog. Na 8 weken heb ik een herstel operatie ondergaan om te prothese te helpen zakken. Tijdens de operatie bleek dat mijn prothese met een strengetje vast hing aan de spier waardoor de prothese nooit had kunnen zakken.

Ook deze operatie verliep prima en ik had nauwelijks pijn. Het resultaat was prima. De linkerborst was wel wat groter maar dat zou nog wegtrekken. 

Nu na 8 weken, eindcontrole is geweest en ik mocht alles weer doen, is mijn linkerborst ineens flink gezwollen en gevoelig. Er lijkt veel vocht in te zitten. Ik heb echter geen gekke dingen gedaan maar gewoon een normale BH gedragen. 

Ik hoop zo dat het niet weer mis is. Heeft iemand hier ervaring mee? 

Alvast bedankt. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hai,

Ben wel bekend met een vochtborst die bij mij ook plots ontstond maar deze heeft zich hersteld binnen 2 weken. Dit was nadat ik weer was gaan werken na 6 weken en kennelijk teveel had gedaan. Heb toen de sportbh 24 uur gedragen en rust genomen. 

Heb deze vraag toen ook gesteld in de topic van Dr.Bruekers en hij gaf het volgende aan;

als de prothese wat beweegt in de holte dan kan er door de wrijving vocht ontstaan. Dit is zeker het geval bij de getextureerde of ruwe prothesen. Na een periode van wat meer rust kan dit vocht weer door je lichaam opgenomen worden.

Er zijn echter nog andere oorzaken van vochtophoping (seroom). Het is goed om nog eens op controle te gaan bij je pc als dit probleem zich herhaaldelijk voordoet. Dan kan er eventueel een echo gemaakt worden om beter geïnformeerd te zijn.

Vriendelijke groeten,

Sven Bruekers, plastisch chirurg

 

Anderzijds heb jij met een hersteloperatie te maken gehad en zou ik je adviseren om je PC op de hoogte te stellen en je sportbh weer aan te doen. Deze blijft verantwoordelijk voor jouw borsten en  kan jouw hierover adviseren en geruststellen! Valt ook onder je nazorg dus maak er gebruik van!!

Sterkte ermee en hopelijk gaat de zwelling snel weg.

x

Link naar reactie
Delen op andere sites

12 uur geleden zei Emmie82:

Dank je wel @BrownieG. Het klinkt logisch idd. Ik heb nu mijn sportbh weer aangedaan en de band om voor extra stevigheid. Hoop dat ik daarmee een ritje pc bespaar.. 

Anders stuur je toch eerst een foto met omschrijving erbij? Is je litteken wel dicht trouwens van je hersteloperatie aan je borst? Hou de zwelling wel goed in de gaten.

groetjes

Link naar reactie
Delen op andere sites

@BrownieG dat zou ik kunnen doen idd. Het litteken is goed dicht maar de borst is wel een maat groter dan de ander. Voelt wel heel soepel.. Ik ga het goed in de gaten houden. Ik ben zo bang dat ik blijf tobben met die borst. Maar goed, positief blijven! 

Link naar reactie
Delen op andere sites

24 minuten geleden zei Emmie82:

@BrownieG dat zou ik kunnen doen idd. Het litteken is goed dicht maar de borst is wel een maat groter dan de ander. Voelt wel heel soepel.. Ik ga het goed in de gaten houden. Ik ben zo bang dat ik blijf tobben met die borst. Maar goed, positief blijven! 

Maar die heeft ook vertraging opgelopen he dus niet zo gek dat die een beetje achterloopt en 8 weken is nog best kort. Geef het tijd want die haalt zn zussie wel in hoor :) Bij mij waren ze pas bij 10 weken een tweeling. En ik heb geen herstel gehad he. 

Fijn herstel nog en rustig aan

x

Link naar reactie
Delen op andere sites

Emmie, heb je al contact opgenomen met je pc?? Ik zou zeggen doen, daar zijn dokters voor en een geruststelling voor jou. Je hebt al gemieg achter de rug vind je niet. Goed naar je lichaam blijven luisteren hoor

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weeks later...

@Sabi nee nog niet. Heb besloten om nog even af te wachten. Nu heb ik echter een soort zakje in de ruimte tussen het litteken en mijn ribben. Dus ik ga morgen bellen... 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.



×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.