Ga naar inhoud

ontsteking na bv?


Gast Caroke C

Aanbevolen berichten

Gast Caroke C

Hoi meiden,

Ik ben nu 6 dagen po en mijn borsten voelen al een tijdje warm aan en zien licht rood, rozig meer. echt niet opvallend maar er is toch op beide borsten een grote rodere (rozigere) cirkelvormige vlek. Ik zag het na de douche en dacht eerst dat het van het water was. Nu dag erna is het er nog. Het rare is dat het zowel links al rechts is, echt gelijk.

Heb niet echt pijn wel een branderig gevoel. maar dat had ik van dag 1.

Hebben jullie dit ook gehad? hoe voelt een ontsteking? is dat dan in beide borsten gelijk?

Ik heb geen koorts. Hopelijk is dit van het rekken en stretchen van de huid. Ben toch een beetje ongerust.

Hoop toch dat iemand stuurt dat dit normaal is :rolleyes:

groetjes

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hi Caroke,

ik heb bij me wissel,naar 750cc dit ook gehad,maar een dag of 4,ik heb dan ook een gevoelige(lastige) huid,die ik zowel zomers en swinters goed moet behandelen tegen ellende(uitdroging)

het kan idd heel goed oprekking van de huid zijn,en mischien meespelend dat het warmw eer is buiten momenteel,zweet richt ook veel aan op een kwetsbare huid.

ik deed elke dag 2maal daags me met huidolie insmeren,me borstend an,en na een dag of 4 had ik nergends last meer van,ik smeer nog steeds,maar dat is omdat ik zoals net vertelde een rare geveolige lastige huid heb,die gauw uitdroogt.

smeren maar :1bouncingboobs:

greetzz moontje

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hebben jullie dit ook gehad? hoe voelt een ontsteking? is dat dan in beide borsten gelijk?

Ik heb geen koorts. Hopelijk is dit van het rekken en stretchen van de huid. Ben toch een beetje ongerust.

Hoop toch dat iemand stuurt dat dit normaal is :rolleyes:

groetjes

Hey Caroke,

Een ontsteking doet veel pijn, je huid is dan vuurrood, gezwollen en gloeit echt en dat hoeft niet noodzakelijk bij beide borsten zo te zijn en meestal gaat dat toch wel gepaart met koorts. Dus zal bij jou gewoon zoals moon zegt door het oprekken van je huid komen, dus lekker smeren maar!

Liefs, :54:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Caroke C

ok dank u voor jullie reacties,

stelt me toch wat geruster.

Dinsdag nr pc voor controle.

Maar ga me intussen eens goed insmeren. een verkoelende aftersun zal de boel misschien wel wat afkoelen!

groetjes

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Caroke C

Hey Vanessa,

bedankt vr je antwoord! Wat voelde je dan? hoe zag het eruit en hoe hebben ze het ontdekt? En wat heb je dan moeten doen?

veel vragen ik weet het, maar ik wil het toch echt herkennen; Ik ben dinsdag nr pc geweest en hij zei dat het "waarschijnlijk" niets was en gewoon de huid die overgevoelig is. nu pijn heb ik niet hoor. En ksmeer mijn huid nu goed in en voelt al beter aan. Tis enkel raar dat het zo'n ronde cirkels zijn vind ik. en tis er nog steeds!

groetjes

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een infectie treedt meestal maar in één van de borsten op. De meest voorkomende infectie is die van de staphylococcus aureus. De borst wordt dan meestal rood en gevoelig. Het is ook mogelijk dat er pus uit de wond komt. De patiënt kan koorts krijgen. De behandeling bestaat uit het tijdelijk verwijderen van de prothese, waarna de pocket uitgewassen kan worden met antibiotica. Wanneer de bacterie verdwenen is kan een nieuwe prothese in de bestaande pocket ingebracht worden. Dit gebeurt meestal na drie maanden. Als de prothese direct herplaatst wordt nadat de irritatie en infectie verdwenen zijn, is de kans op een nieuwe infectie vrij groot. Het is dan ook niet aan te bevelen om de prothese binnen 3 maanden na het genezen van de infectie, te vervangen door een nieuwe prothese. Niet elke infectie komt echter voort uit de staphylococcus aureus. Staphylococcus aureus is een veel voorkomende bacterie die bijvoorbeeld aanwezig kan zijn in de tepelkloven. Algemeen wordt aangenomen dat deze bacterie een van de belangrijkste oorzaken is bij het ontstaan vaneen infectie na een borstvergroting.

Wanneer de patiënt dezelfde klachten heeft maar daarbij geen pijn voelt, kan men denken aan een bacterie pseudomonas. Deze bacterie kan irritatie opwekken rondom de zenuwuiteinden.

Een andere zeldzame voorkomende bacterie is de mycobacterium fortuitum. Deze bacterie veroorzaakt slechts roodheid rondom de prothese. Over het algemeen zijn er weinig andere symptomen. De patiënten hebben meestal geen koorts. Bij één op drie patiënten kan men met wat pus aantreffen op de plaats waar de incisie plaats heeft gevonden.

Bij vrijwel elke infectie is de behandeling gelijk. De prothese dient verwijderd te worden om de infectie te kunnen laten genezen. Na 3 maanden kan een nieuwe prothese ingebracht worden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

gewoon laten nakijken, beter 1x voor niks dan 1x te weinig ....( ik ben zelf ook niet echt een dokter persoon maar is toch wel belangrijk en kleine moeite)

Voel je je ook weer wat beter, en idd wat met Vanesse is gebeurd..pfffffff, het zal je maar overkomen! Gewoon als je ongerust bent naar laten kijken, wij kunnen geen diagnose geven......alleen maar geruststelling......

Link naar reactie
Delen op andere sites



×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.