Ga naar inhoud

Ontsteking? na bvk


Aanbevolen berichten

Hallo Dames. 

Ik heb me nog niet voorgesteld, dus bij deze. Mijn is naam Arian, ben 29 jaar en heb afgelopen maandag een bvk ondergaan. Van cup g/h naar een grote C. Alles lijkt voorspoedig te gaan maar nu heb ik de hele dag al last van branderige borsten. Het litteken/wond lijkt ook wat roder te zijn dan vanochtend. Ik zal een foto bijvoegen. Kunnen jullie misschien eens zien of ik me het verbeeld ja of nee. Ik zal later nog even een operatieverslag typen en me voorstellen in het andere onderdeel. 

De onderste foto is van vanochtend en de bovenste is van zojuist. 

Ik weet niet zeker of ik koorts heb. Slik ook paracetamol dus die onderdrukt het dan ook denk ik dan altijd. 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi,

Het lijkt erop dat een punt wil openen. Op het drielandpunt heb je ook de meeste spanning op (daarom de pijn)  dus hoor ik van anderen dat dit vaak voorkomt. kijk hoe dat morgen is en bel de huisartspost als je niet vertrouwt. Je kunt ook naar je pc misschien de foto's mailen? Iig, niet veel bewegen en veel rusten. Misschien dat het minder wordt.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

12 minuten geleden zei Mamalisa:

Zo op de foto lijkt het me niet ontstoken, maar goed ik zie het niet live natuurlijk. Is je huid om de wond warm/heet? 

Niet echt heel heet. Wel warm. Maar het zit ook goed verstopt natuurlijk onder een bh, hemdje en shirtje.. Maar weet eigenlijk niet of dat normaal ook zo is.. Het doet wel pijn. Het brandt gewoon. Maargoed dat kan natuurlijk ook het natuurlijke herstellingsproces zijn. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mh ik weet t niet meis, zoals je het omschrijft en zo aan de foto te zien lijkt het mij niet ontstoken. Maar ik durf dat niet met zekerheid te stellen hoor. Als je twijfelt kun je altijd de chp bellen toch. Ze komen niet zomaar langs, maar zij weten wel welke vragen ze je precies moeten stellen om een ontsteking uit te sluiten en kunnen je telefonisch misschien wat tips geven.. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Arian,

Ik had precies hetzelfde. Ik ben inmiddels 3 weken po. Bij begon het na een dag of 5 a 6. Erg branderig gevoel,vooral onder de tape. Ik heb toen contact gehad met de pc en die gaf aan de tape te verwijderen. Bij mij was het een reactie op de tape die voor dat branderige gevoel zorgde. bij mij was het verder ook alleen warm.

Ik had het voornamelijk op de drielandenpunten en de onderste incisies zeg maar. en rondom werd het wat rood. Het was verder niet ontstoken maar had er wel een blaartje van gekregen.

Liefs Eline

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt dames voor al jullie adviezen en tips. Ik ga nu slapen en morgen bekijk ik het even weer. Mocht het erger zijn geworden bel ik even naar het nummer wat ik heb gekregen. Mocht het niet erger zijn geworden dan hoort het waarschijnlijk gewoon bij het proces.. :) Erg vermoeiend hoor, dat herstellen, en dat druk maken om Vanalles.. ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Arian

Ik vind je borsten er eigenlijk wel rustig uit zien.. Branderig gevoel is echter wel iets dat je in de gaten moet houden en als je het niet vertrouwt, gewoon je pc bellen :) Nazorg hoort er toch bij :)

Branderigheid kan echter ook komen doordat je huid overgevoelig is.. De zenuwen worden toch mee doorgesneden en er wordt heel veel gemanipuleerd aan je borst bij zo een ingreep... Dus als je zenuwen weer herstellen, dan gaan die eerst weer het sterkste gevoel doorgeven, en dat is helaas; Pijn...

Ga je echter koorts of verhoging krijgen (als je nog paracetamol neemt, wees dan alert dat dit koortsverlagend werkt) dan zou ik wel even je pc contacten :) 

Een goed herstel!!

xxx BB

Link naar reactie
Delen op andere sites

8 minuten geleden zei best_boobie:

Ziet er idd goed uit. Ik zou alleen zelf geen pleisters gaan verwijderen. Dus lekker laten zitten, het droogt ook wel onder die pleisterstrip :)

En anders ff overleggen met je pc:)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Fijn dat je wat meer gerustgesteld bent! En anders gewoon even bellen met je pc. Ik moest juist de pleisters er af halen omdat het eronder heel vochtig bleef door de irritatie. Het branderige gevoel werd na verwijderen een stuk minder. Je foto ziet er volgens mij prima uit.

Hoe is het met het branderige gevoel?

Liefs Eline

Link naar reactie
Delen op andere sites

19 minuten geleden zei Eline33:

Fijn dat je wat meer gerustgesteld bent! En anders gewoon even bellen met je pc. Ik moest juist de pleisters er af halen omdat het eronder heel vochtig bleef door de irritatie. Het branderige gevoel werd na verwijderen een stuk minder. Je foto ziet er volgens mij prima uit.

Hoe is het met het branderige gevoel?

Liefs Eline

Het branderige gevoel is nog wel aanwezig. Maar niet zo erg meer. Ik heb nu alleen heel erg last van de zijkanten van mijn borsten. Daar is Het ook nog opgezet. De zwelling loopt ook nog onder mijn oksel door. Het is daar nog erg opgezet en blauw. Ik voeg even een foto toe zodat jullie kunnen zien wat ik bedoel. Ik heb ook het idee dat ik erg "breed"moet lopen..  

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Eline33 maar jij kreeg dat geadviseerd door je pc hè.  Vandaar dat ik aangaf dat dat niet op eigen houtje moet (want hoe ver is het dicht daaronder?) En dus in overleg met pc :)

Oef wat een zwelling...

Bloeduitstorting zakt altijd naar het laagste punt, maar hier zit wel aardig wat vocht in. Als ik in jouw situatie zat, zou ik toch deze foto even mailen naar m'n pc, al was het maar om hem op de hoogte te stellen.

Je hoeft je geen zorgen te maken, maar ik geef gewoon alleen aan wat ik zwlf zou doen :)

Xxx

Link naar reactie
Delen op andere sites

6 minuten geleden zei best_boobie:

@Eline33 maar jij kreeg dat geadviseerd door je pc hè.  Vandaar dat ik aangaf dat dat niet op eigen houtje moet (want hoe ver is het dicht daaronder?) En dus in overleg met pc :)

Oef wat een zwelling...

Bloeduitstorting zakt altijd naar het laagste punt, maar hier zit wel aardig wat vocht in. Als ik in jouw situatie zat, zou ik toch deze foto even mailen naar m'n pc, al was het maar om hem op de hoogte te stellen.

Je hoeft je geen zorgen te maken, maar ik geef gewoon alleen aan wat ik zwlf zou doen :)

Xxx

Link naar reactie
Delen op andere sites

48 minuten geleden zei best_boobie:

@Eline33 maar jij kreeg dat geadviseerd door je pc hè.  Vandaar dat ik aangaf dat dat niet op eigen houtje moet (want hoe ver is het dicht daaronder?) En dus in overleg met pc :)

Oef wat een zwelling...

Bloeduitstorting zakt altijd naar het laagste punt, maar hier zit wel aardig wat vocht in. Als ik in jouw situatie zat, zou ik toch deze foto even mailen naar m'n pc, al was het maar om hem op de hoogte te stellen.

Je hoeft je geen zorgen te maken, maar ik geef gewoon alleen aan wat ik zwlf zou doen :)

Xxx

Klopt hoor! Ik heb toen ook op een zondag even gebeld met het nummer dat ik gekregen heb. Moest wat foto's mailen, daarna de pleisters er af halen en opnieuw foto's maken en sturen. Hij gaf toen aan dat die pleisters bij mij voor de irritatie zorgde:)

Daar zit inderdaad een hoop zwelling in! Heb je dit in beide borsten zo?

Kwa vocht afdrijven, in ieder geval goed drinken, gezond eten. Goed je rust pakken! die compressie bh moet ook als het goed is ook helpen bij het minimaal houden van de zwelling. Ik denk dat ik idd wat @best_boobie al zegt, even zou overleggen met mijn pc. Als je verder niks hoeft te doen is dat super, en ben je toch even gerustgesteld. 

Liefs Eline

Link naar reactie
Delen op andere sites

5 minuten geleden zei Eline33:

Klopt hoor! Ik heb toen ook op een zondag even gebeld met het nummer dat ik gekregen heb. Moest wat foto's mailen, daarna de pleisters er af halen en opnieuw foto's maken en sturen. Hij gaf toen aan dat die pleisters bij mij voor de irritatie zorgde:)

Daar zit inderdaad een hoop zwelling in! Heb je dit in beide borsten zo?

Kwa vocht afdrijven, in ieder geval goed drinken, gezond eten. Goed je rust pakken! die compressie bh moet ook als het goed is ook helpen bij het minimaal houden van de zwelling. Ik denk dat ik idd wat @best_boobie al zegt, even zou overleggen met mijn pc. Als je verder niks hoeft te doen is dat super, en ben je toch even gerustgesteld. 

Liefs Eline

Nee alleen in deze borst. Andere valt mee. Deze is ook veel blauwer. Ik ben afgelopen vrijdag nog bij de pc geweest. Die vertelde dat het idd best blauw was maar dat dit vanzelf over zou gaan.. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

OKe, het is goed dat je pc het vrijdag nog gezien heeft, dat wist ik niet..
Zat die vochtbult er toen ook al? Zo ja, dan is het goed. 
Zo nee, dan zou ik het toch even doorgeven..

Het vocht kun je niet sneller afdrijven en eigenlijk zit het op een vervelende plek. Daar wordt vocht vaak niet zo snel afgevoerd, dus het kan er een hele tijd blijven zitten.. Het kan ook zijn dat er op een gegeven moment oud bloed via het litteken naar buiten komt. Daar zul je even van schrikken als dat zou gebeuren, maar er is dan niks aan de hand. Wel uiteraard even doorgeven aan je pc, maar alleen ter info :)
Het vocht dat eruit zal komen is vaak wat bruinig (oud bloed). Vaak kan het lichaam zoiets niet helemaal afvoeren, en zoekt het de weg van de minste weerstand. Dit even ter info, voor áls het zou gebeuren.. Het hoeft niet te gebeuren namelijk :) Is geen bangmakerij he, dus begrijp me niet verkeerd.

xxx

Link naar reactie
Delen op andere sites

17 uur geleden zei Arian:

Bedankt dames. Ik bekijk het gewoon even per dag. 

Ik zou graag de foto's willen verwijderen. Kan iemand me uitleggen hoe dit werkt? ;)

Ik kan wel bij de bijlagen komen waar zie nergens een linkje waar ik ze weer kan verwijderen.. Iemand die dit eventjes kan uitleggen? :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden zei Desert-Rose:

He meis, 

Zelf foto's verwijderen lukt niet,dat kunnen alleen de administrators of moderators doen, wil je ze allemaal verwijderd hebben?

xx

Bedankt voor je reactie. Ja liever wel. Hihi vind het toch wel wat om zo open en bloot op internet te staan.. ;) Moet ik dan een moderator vragen? 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.



×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.