Ga naar inhoud

Highlife, op naar 2e BV, Acura MC


Gast Highlife

Aanbevolen berichten

Gast Highlife

Hoi, ik ben Highlife, 27 jaar en ik woon omg. Bergen op Zoom.

In 2008 heb ik mijn 1e borstvergroting gehad bij Silhouet in Breda. Ik ben daar geholpen door Dr. Vercoutere. Ik ging van een Cup A naar een Cup C, met 290cc onder de spier.

Deze operatie is goed verlopen en met mooi resultaat. Ware het niet dat ik een week na de BV zwanger ben geraakt!! Jaja, vlot herstel zal ik maar zeggen :blush: Meiden, het is echt wat er in de bijsluiter staat, pil icm antibiotica geeft kindjes :rolleyes:

Nu is mijn zoontje 15 maanden, en zijn de borsten niet meer wat ze waren. Ik heb een klein tijdje borstvoeding gegeven en de borsten zijn weer een stukje leeg gelopen en gaan hangen.

Dat probleem had ik na mijn 1e zwangerschap ook en daarom had ik juist de keuze voor een BV gemaakt. Ik ben dus nu na de 2e zwangerschap weer terug bij af, voor mijn gevoel.

Ook het feit dat ik PIP-protheses heb, die sinds kort per direct verboden zijn, weegt mee in de keuze voor een nieuwe borstvergroting.

Van dat bericht ben ik erg geschrokken en ik wil ze er dan ook preventief uit hebben.

Ik ga weer bij Dr. Vercoutere, ondanks de slechte berichtgeving van het laatste jaar. Hij heeft meer goede BV's uitgevoerd dan slechte. En ik ben er vorige keer zelf ook niet slechter vandaan gekomen. Ik heb nog steeds vertrouwen. Ookal zal ik op eventuele tegenreacties stuiten.

Ik zal gaan voor Mentor-protheses. Waarschijnlijk deze keer Dual-Plane. Het aantal CC's weet ik nog niet. Maar ik wil er zeker een flinke DD-cup aan overhouden, zodat ik niet weer teleurgesteld ben over de grootte. Want de C-cup viel me ook tegen qua grootte.

Ik ben wel zenuwachtig hoor... Vooral het onder narcose gaan, vind ik nog steeds heel eng.

En ik moet echt flink wat regelen om goed te kunnen herstellen.

Ik heb net een nieuwe baan, in een slijterij. Ik moet daar veel tillen, flessen, kratten enz. Gaan ze het daar pikken dat ik een aantal weken uit de roulatie zal zijn?

En mijn jongste zoontje kruipt hier vrolijk rond, die moet ook nog getild worden, ik vind het verschrikkelijk om hem zo'n lange tijd bijna niet te kunnen tillen. Mijn oudste zoon is 7, die redt zich wel.

Nou, wat een verhaal he. Fijn dat ik het hier kwijt kan. Ik zal veel gaan lezen over prothesewissels. Ben benieuwd of het meer of minder zeer doet dan de eerste keer. En of het herstel vlotter zal gaan.

En of er meer vrouwen hier bij Dr. Vercoutere zijn gegaan, na de laatste berichten.

Tot schrijfs!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wow jij durft. Sorry dat ik het zeg maar ik vind je werkelijk niet goed bij je hoofd. Die kliniek is niet voor niets gesloten en nu ook weer slecht in het nieuws. Er zijn genoeg klinieken waar geen horror verhalen over te vertellen zijn.

Je hebt een keer geluk gehad maar of je dat weer zult hebben?

Veel succes..........

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hi Highlife,

welkom :)

ik snap volkomen dat je voor een wissel wilt gaan hoor,als de maat je tegenvalt en ook na een zwangerschap,dan is er nog weinig over van je mooi boobs.

je zal zoiezo groter gaan als de eerste keer,dus groter dan een C hou je dan wel over.ik zou persoonlijk ook die PIP eruit willen hebben,vragen om ellende.

Ik wil je wel als tip meegeven,dat je goed na moet denken over deze kliniek,om tleurstelling te voorkomen,wil je niks opleggen,is enkel een tip he,doe ermee wat je zelf wilt uiteraard.

sucses in je volgende stap die je gaat maken.nog een tipje,je mag en kan ook een topic aanmaken in wisseloperaties,als je datum bekend is :6:

greetzzz moontje

veel lees en post plezier op het forum

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Highlife

Oh, ben ik niet goed bij mijn hoofd? Dank je <_<

Wat is het meest recente slechte nieuws dan, omdat je zegt dat ze nu ook weer slecht in het nieuws staan?

Ze zijn op grond van de onderzoeken van IGZ en met hun toestemming ook weer open gegaan, dus ik neem aan dat dat ook niet voor niks is?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gek in je hoofd hoor je ook niet te zeggen, maar beetje dom vind ik het wel van je :6:

Ik zou me persoonlijk never nooit door een hart/long chirurg laten helpen, ik wil toch echt wel een echte platische chirurg.

Zeker straks met jou heroperatie dis is toch ingewikkelder dan de 1e.

Het laatste nieuws was volgens mij vorige maand dat hij een zwijgcontract voor een patient heeft opgelegd..en heeft daar een officiele waarschuwing voor gekregen.

Maar goed het is jou keuze en je moet altijd doen waar je je zelf het lekkerst bij vind.

Denk alleen niet dat je hier veel mede patienten van hem vind..

Zou ook zeker die pip protheses eruit willen hebben.

En dat is nu het belangrijkst :)

De pijn en het herstel zal als de 1e keer zijn..helaas.

Ja vreselijk niet tillen he, zie ik ook tegen op.

Veel leesplezier, ik krijg de 6e een wissel met lift :)

Hiet wat links voor iedereen die het wilt lezen:

http://www.legaalverminkt.nl/verhaal_kristel.html

http://www.medicalfacts.nl/2009/02/10/igz-gelast-operatiestop-in-priveklinieken-te-weert-en-breda/

(patiënten krijgen verdoving zonder aanwezigheid van een anesthesist,niet steriel, overdatum producten).

http://www.medicalfacts.nl/2009/02/11/bij-kliniek-silhouet-voerden-een-belgische-huisarts-en-een-belgische-hart-longchirurg-borstvergrotingen-uit/

http://www.medicalfacts.nl/2009/07/24/nieuwe-klachten-over-de-acura-medisch-centrum-voorheen-silhouet-bij-igz-ontvangen/

(nieuwe naam, zelfde mensen en klachten)

http://www.medicalfacts.nl/2009/07/24/nieuwe-klachten-over-de-acura-medisch-centrum-voorheen-silhouet-bij-igz-ontvangen/

(Situatie in Acura Medisch centrum mogelijk nog ernstiger dan situatie in Citykliniek)

http://www.medicalfacts.nl/2010/05/04/arts-krijgt-waarschuwing-voor-zwijgcontract-patient/

http://www.bredavandaag.nl/nieuws/2010-04-21/verboden-borstimplantaat-gebruikt-bredase-kliniek

Link naar reactie
Delen op andere sites

Sorry...niet goed bij je hoofd is wat te hard. Maar er zijn zoooo veel slechte dingen bekent. En inderdaad mensen met problemen moeten een zwijgcontract tekenen om niet in de media te treden anders word er geen herstel operatie uitgevoerd. Dus hoeveel er recent zijn? Nadat ze onder deze nwe naam open zijn gegaan zijn er wel 3 nwe meldingen gemaakt van zeer slecht werk. Ik kan er gewoon met mijn hoofd niet bij dat mensen genoeg vertrouwen hebben in deze "chirurg". Natuurlijk worden er overal fouten gemaakt maar zoveel? En zulke grote fouten?? Je gaat toch liever naar een chirurg/kliniek die dit niet heeft?

Heb toevallig deze week al die horror verhalen over deze man en kliniek gelezen en ben er echt van geschokken.

Sorry dat ik het wat te hard zei.......

Hopelijk valt het wel mel allemaal.......

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tsja....ik heb 2450 betaald bij Beaucare maar kon werkelijk alleen maar positieve dingen over dr Plovier lezen en daarna wou ik alleen nog maar dr Plovier en niemand anders, hihi...Heb mij heel goed ingelezen en heel veel foto's en verslagen gezien dat ik er helemaal vertrouwen in had

Als ik een paar slechte dingen had gelezen had ik een andere kliniek gekozen. Er zijn zoveel goede! Kan mij niet voorstellen dat er mensen zijn die niet bang zijn om zich door deze chirurg te laten behandelen..Brrrrrrr Of een andere waar verschillende keren slechte dingen over geschreven zijn.

Stel je voor dat er nu nog iemand naar dr. Goerdin zal gaan..... :o:o

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja maar dat is Belgie daar liggen de prijzen zoiezo veel lager, daarom zei ik ook voor nederlandse begrippen ;)

Denk dat ze wel de goedkoopste zijn in heel Nederland namelijk.

Dus als je voor ''weinig'' geholpen in Nederland geholpen wilt worden is dat erg aanlokkelijk natuurlijk.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Highlife

Thanks voor jullie antwoorden. Ach ja, word wel vaker voor gek versleten, je raakt er zo aan gewend :44:

Nee, zonder dollen. Ik ben bekend met de problemen met Dr. Vercoutere. Ik heb ook alle berichtgeving gevolgd en opgezocht. Butterfly, nog bedankt voor het plaatsen van de links.

Ik vind het ergens ook best een moeilijk besluit hoor, om weer naar Acura te gaan. Om het 'tegen beter weten in' toch te doen.

Maar ik heb ook al heel veel positieve clienten gehoord, waaronder ik er zelf ook eentje ben.

De negatieve verhalen hoor je wel altijd, maar de mensen met wie het wel goed gaat, daar verneem je nooit wat van, juist omdat het goed met hen gaat. En ik geloof best, dat zo'n man je niet voor z'n lol verminkt, dat ie ook altijd zijn best zal doen om goed werk af te leveren.

Bij mijn operatie was er wel degelijk een anesthesist bij, dus hoe ze aan verhalen komen dat er geen echte anesthesist bij de operatie betrokken is, is mij een raadsel.

Maar goed, als ik effe 4000 euro uit mijn zak zou kunnen kloppen, zou ik misschien ook gaan voor een andere kliniek. Maar die centen heb ik niet. En ik wil persee die PIP eruit hebben, voordat ik een echt probleem heb. Dit is de sterkste overweging om het NU te doen en niet te wachten tot ik over 5 jaar meer geld heb.

Ik moet a.s. donderdag op een 2e gesprek komen bij Acura. De operatiedatum ligt nog lang niet vast, ik heb nog even de tijd om na te denken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ja moeilijk dan he, zo zie je maar dat ze met een goedkope prijs toch klanten kunnen behouden.

Zelfs tegen beter weten in wat je al zei.

Maar waarom niet naar Belgie anders? Zelfde prijzen ;)

Of in het ziekenhuis willen de prijzen ook weleens lager liggen :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Lastig hoor. Kan mij voorstellen dat je die Pip eruit wilt. Hoop echt dat je niet in diepere problemen komt. Ik weet niet of deze operatie ingewikkelder is dan een gewone maar ik zal er wel echt nog heel goed over nadenken......

Misschien kan je ook informeren bij Beacare, zelfde prijs, geen negatieve berichten.

Succes met beslissen :unsure:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Highlife

En verder voel ik me best bescheten hoor, als ik het zo mag noemen...

1. Ik ben achteraf gezien client van een zogenaamde 'horrorchirurg'

2. Ik heb achteraf gezien implantaten die verboden zijn

Ik heb me heel goed geinformeerd alvorens ik de 1e operatie deed en toch overkomt me dit, dat ik in zo'n dilemma zit nu.

Ik heb Silhouet toen ook gekozen, niet alleen om de prijs, maar vooral omdat het voor mij dichtbij is en ik dan maar een half uurtje in de auto hoede te zitten na de operatie en de controles geen uren rijden zouden zijn.

Nu doen ze de operaties alleen nog maar in Weert, dus dat voordeel van het autorijden is al niet meer.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Highlife

Ik snap niet dat hij dan nog mag doorgaan met opereren als het allemaal zo'n ramp is trouwens.

Maar ik kan verder ook helemaal geen info vinden over andere vrouwen die PIP implantaten hebben en die ze eruit gaan laten halen, preventief.

Wel op het andere borstenforum, een paar vrouwen die ongerust zijn. Maar verder helemaal nergens, ik zie niemand die stappen onderneemt.

Ik heb IGZ gebeld, ziekenfonds gebeld, rechtbijstand enz... Om te kijken of er eventueel iets verhaald kan worden. Want je zit wel met onkosten en een eventueel trauma van een nieuwe operatie, want lekker is't niet.

Maar er kan pas iets gebeuren, als het fout is gegaan. Ja daag, daar ga ik niet op wachten. Als je geen klachten hebt, is er geen reden om actie te ondernemen, hoor ik van alle kanten. Die mensen denken dus echt dat je gaat wachten tot je klachten hebt en het te laat is. :wacko:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Volgens de IGZ geven de implantaten hogere kans op complicaties zoals scheuren en lekken. Niet alle vrouwen die een borstimplantaat hebben van het merk M-Implant hoeven ongerust te zijn. Het gaat alleen om de vrouwen die last hebben van pijnlijke borsten of kapselvorming, deze symptomen duiden op lekkende implantaten.

“Op het moment dat er geen klachten zijn, kan er ook niks gebeuren", vertelt Duijsters. De IGZ geeft hierin hetzelfde advies, volgens hen is het alleen bij bewezen lekkage of forse kapselvorming nodig om de implantaten te laten verwijderen.

Maar 7 klinieken hebben de prothese trouwens gebruikt.

Hij mag nu verder opereren ik denk omdat de hyghiene wet nu wel wordt gehandhaafd.

Toen werden instrumenten niet of slecht worden gesteriliseerd, er zou geen luchtbehandeling aanwezig zijn en bovendien constateerde de dienst dat instrumenten ver over de uiterlijke houdbaarheidsdatum waren.

Hoe kan het dat huisartsen, hart-longchirurgen en gynaecologen neusvergrotingen, borstvergrotingen en liposucties uitvoeren met ernstige schade voor de patiënt tot gevolg?

Het systeem in Nederland werkt dit soort zaken in de hand. Wie in Nederland een privékliniek begint en zich niet zelf aanmeldt bij de Inspectie voor Gezondheidszorg kan zijn goddelijke gang gaan. We kunnen niet vaak genoeg roepen dat mensen in Nederland zich alleen moeten laten helpen door een bij de beroepsvereniging NVPC geregistreerde plastisch chirurg. Daar is controle op de kwaliteit en garantie.

Absurd natuurlijk maar zo is het in Nederland gesteld als arts mag je gewoon doen en laten wat je wilt, gelukig is de SP hard bezig dit tegen te gaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites



×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.