Ga naar inhoud

steeds weer kapselcontractie, hoe dit te voorkomen??


jolly

Aanbevolen berichten

hoi, voor degene die mij nog niet kennen, Ik ben Jolly, ooit van b naar E gegaan door dr de Boer 310 cc op de spier, helaas niet lang van kunnen genieten,

april 2014 word kanker geconstateerd, ik heb er voor gekozen om al mijn borstweefsel weg te laten halen, tissue expanders gehad, 21 bestralingen, 5 chemo kuren en nu 18 mei hopelijk weer de laatste reconstructie omdat ik steeds kapselcontractie krijg...... waar komt dit nou door??  Ik hou me aan alle voorschriften en doe echt rustig aan, ik weet dat wanneer je bestraald bent geweest de kans op complicaties groter is maar toen ik nog gezond was heb ik ook in een borst kapselcontractie gekregen.........

met welke protheses heb ik het minste kans op complicaties???? wie heeft hier veel ervaring mee?

18 mei willen ze dus nieuwe protheses gaan plaatsen het schijnt dat deze protheses een soort schuimlaagje hebben waardoor de prothese sneller en beter vasthecht op zijn plek.

ik heb nu FX protheses druppelvormig, geen idee meer van welk merk, maar ik heb heel lang het gevoel gehad dat ze niet vast zaten op hun plek, terwijl ik bij mijn eerste BV dat gevoel wel vrij snel had.

ik ben gewoon nieuwsgierig naar jullie ervaringen! fijn om weer hier te zijn!

groetjes, jolly

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey Jolly

Wat goed om weer van je te horen!!
Je hebt alle behandelingen achter de rug? Wat fijn zeg!! oke, het enige dat nog rest is het plaatsen van de nieuwe prothese, en dan ben je voorlopig hopelijk klaar met dokteren!!

Krijg je nog een hormoonbehandeling, of ben je echt helemaal klaar?

Over de prothesen en de kapselcontractie.. Als je ooit een keer overmatig kapsel gehad hebt, dan heb je er steeds meer kans op... Sommige lichamen maken sneller en meer kapsel aan, dan het andere, hoe voorzichtig je ook bent... Helaas. :(

De enige prothese die idd beloofd, dat er weinig kans op kapselcontractie is, in dit soort gevallen, is de prothese met het polyurethaan laagje.. Silimed en polytech zijn de merken van prothesen die deze prothesen produceren en ze schijnen echt goed te zijn bij mensen die vaker last gehad hebben van overmatig kapsel en kapselcontractie, dus voor jou zeker het proberen waard!! Hopelijk heeft jouw pc hier wel vaker mee gewerkt, want ze groeien redelijk snel vast in je eigen weefsel. Je herstel is na 3 weken ook klaar, zeg maar, omdat ze zo gauw vast zitten.

18 mei is al lekker snel!! Nog 3 weekjes. Oh meid, wat zou het fijn zijn voor je , dat je dan weer even 'klaar' bent, niet?

xxx BB

Link naar reactie
Delen op andere sites

hoi Best Boobie, altijd fijn als jij reageert, thanks!! Ik moet inderdaad nu nog drie jaar lang een antihormoon slikken, ik heb eerst Tamoxifen geslikt en nu Anastrozol. 

polytech is inderdaad het merk waar ze mee werken , met het polyurethaan laagje haha , die termen blijven bij mij niet zo goed hangen sinds de chemokuren, dat doet wat met je brein :-(  ik weet niet hoeveel ervaring mijn pc met deze protheses heeft (dr Cromheecke) ik denk niet zoveel aangezien hij nog geen half jaar geleden nog andere bij mij geplaatst heeft en ik ook in het ziekenhuis heb begrepen dat dr Cromheecke weg was en weer terug kwam??? erg vage verhalen allemaal, wou hij ergens anders werken en is dit niet doorgegaan? heeft hij even ergens anders gewerkt en is hij nu weer terug??? hoe zit dit, ik ga het hem vragen op 10 mei wanneer ik het laatste consult voor de operatie heb. Ik heb trouwens nog wat vragen voor hem, zal ze eens gaan opschrijven!  Ik hoop met heel mijn hart dat deze protheses de oplossing zullen zijn, we gaan het zien.

Heel veel liefs en bedankt voor je reactie xx

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.



×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.