Ga naar inhoud

Soerih : 4 april 2016 : Dr. ? : Kliniek ?


Aanbevolen berichten

Hallo!
3 weken geleden op 4 april werden mijn borsten verkleind.
Ik ben 20 jaar en had een F/G cup. Ik ben normaal gebouwd dus mijn borsten waren gewoon echt te groot voor mijn lichaam. Verder had ik ook klachten zoals rugpijn, bandjes in de schouders,...
Tijdens mijn operatie is er aan de linker borst 649 gram en aan de rechter borst 614 gram weefsel weggehaald. Ik kreeg ook een liposuctie waarbij er nog eens ongeveer 200 gram vet is weggenomen. Alles samen is er dus ongeveer 1,5 KG weg! Volgens de PC zal ik nu dus door het leven gaan met een full C kleine D. (aangezien mijn borsten zich nog wat moeten vormen kon hij het nog niet precies zeggen)

De operatie
Op maandag 4 april werd ik om 10u30 in het ziekenhuis verwacht. Tegen 13u30 kwamen ze mij halen om naar het OK te gaan. Ik was eerst helemaal niet zenuwachtig maar van zodra ze zeiden dat ik mij mocht klaar maken voor de operatie begonnen de zenuwen natuurlijk wel te komen :)
Eenmaal in het OK nam mijn PC nog enkele foto's en tekende hij mijn borsten af. Daarna moest ik op de operatietafel gaan liggen en viel ik al snel in slaap.
Op de recovery merkte ik dat ik al een steunBH droeg en aan elke kant hing er een buisje verbonden aan een soort flesje waar bloed en vocht in liep (drains). Pijn voelde ik nog niet. Ik was vooral heel moe.
Rond 19u30 werd ik weer naar mijn kamer gebracht waar ik voor de rest van de avond vooral heb geslapen. De PC kwam nog even langs om mij te laten weten dat alles goed was verlopen. Hij zag dat ik erg moe was dus veel uitleg gaf hij nog niet. 
Tegen 2u 's nachts begon ik wel pijn te krijgen dus vroeg ik wat extra pijnstilling. De volgende dag was het vooral schrikken wanneer ik recht stond. Ik had erg veel pijn en het leek wel alsof er betonblokken aan mijn borsten hingen! Opstaan om naar het toilet te gaan was dus een hel! Tegen de middag kwam de PC nog eens langs om te te kijken hoe het met me ging. Ik had erg veel last van de plaats waar de drains zaten en hij besloot dat ze er uit mochten. Aangezien ik nog zo veel pijn had, besloot hij mij nog een nachtje in het ziekenhuis te houden.
De volgende dag was de pijn al veel minder. Het deed wel nog pijn om op te staan maar het was draaglijk. Tegen de namiddag kwam de PC nog eens kijken en ontsloeg hij me uit het ziekenhuis. De eerstvolgende maandag had ik een nieuwe consultatie ter controle. Tijdens die consultatie werd de wonde ontsmet en kreeg ik een nieuw verband. De week die daar op volgde had ik een consultatie om de draadjes te laten verwijderen. Na het verwijderen van de draadjes kon ik mijn borsten en de littekens voor het eerst eens zien. Ik vind dat mijn PC erg goed werk geleverd heeft! Het volgende consult is pas binnen 4 weken. In tussentijd moet ik de littekens elke dag 2 keer 15 minuten masseren zodat alles weer soepel word. Hiervoor gebruik ik CICAPLAST creme.
De pijn verloopt nogal onregelmatig. Er zijn dagen waarop ik amper pijn heb en dagen waarop ik vrij veel pijn heb. Ik merk ook heel snel dat mijn lichaam het nog niet aankan om te veel te doen. Ik zal het dan ook de rust geven die het nodig heeft! Ik denk dat mijn PC bij het volgende consult opnieuw foto's zal trekken en dat ik dan ook de voor-foto's zal krijgen. Misschien post ik ze hier wel ergens :) Ik ben allesinds heel benieuwd!
Mensen die graag willen weten bij welke chirurg ik ben geweest mogen mij altijd een privéberichtje sturen. (ik weet niet of ik het zo maar kan doen om hier zijn naam te vermelden) het is er allessinds één in België.
Ik zou hem wel aan iedereen adviseren daar dat ik echt vind dat hij prachtig werk heeft verricht en ook omdat hij heel vriendelijk is en ik er mij echt op mijn gemak bij voel. Aarzel niet om een privébericht te sturen als je vragen hebt!
Liefs 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 month later...

Hallo, 

Vandaag ben ik 8 weken post-operatief en dinsdag ben ik voor de laatste keer op controle moeten gaan. Tijdens die laatste controle bespreek je met de pc hoe je het resultaat vind, wordt er nog eens gekeken enz... Ik was erg tevreden met het resultaat. Heb geen open wondjes gehad en de littekens zijn zeer fijn (behalve die aan mijn tepel beginnen toch wat te verbreden dus mss laat ik daar later nog wel iets aan doen) Maar over het algemeen had ik dus geen klachten en was ik zeer tevreden. Ook van andere mensen kreeg ik zeer positieve reacties! 
Van de PC moet ik mijn steunbh nu dus ook niet meer dragen en het leek me dus het moment om nieuwe BH's te gaan aankopen! 
Ik met veel goede moed naar de BH winkel hopend dat ik naar buiten zou gaan met een C- cupje (droeg voor de operatie een 85F)... Ik vroeg meteen aan de verkoopster om mijn maat te meten. 73 onder de borsten en 93borstomtrek,  dat zal een E-cup worden voor jou.. Dit was natuurlijk al even slikken maar ik had er mee kunnen leven. Maar toen ik begon te passen, gaf ze telkens aan dat het niet goed zat en kwam ze telkens met een grotere cupmaat aangelopen... ik vond dit verschrikkelijk want eindigde met een 70G... Nu, ik weet ook wel dat bijna alle BH's die ik voor de operatie droeg vaak te klein waren en de verkoopster zei ook dat de letter eigenlijk niets verteld over de grootte van de borsten.. Ik zie ook verschil tussen nu en voor de operatie en ik weet dat er aan bbeide kanten meer dan 1,200 kg weefsel + 200gr liposuctie in totaal is weggenomen.. Toch ben ik sindsdien erg verdrietig.. wanneer ik nu in de spiegel kijk, zie ik nog steeds grote borsten.. ze zijn mooi van vorm maar echt nog steeds groot... Ik weet echt niet wat doen.. Volgens de verkoopster komt de "pot" van mijn 70G wel overeen met die van een 95C bijvoorbeeld of met die van een 90D maar als ik deze cupmaat dan zou nemen zou de omtrek gewoon veel te groot zijn waardoor mijn borsten niet genoeg steun krijgen.. Dus die G is er omdat mijn omtrek gewoon veel te smal is.. Ik begrijp dit echt niet goed, en wanneer ik forums doorlees zie ik niemand die na de operatie een G cup heeft... Ik voel me echt superverdrietig en weet niet goed wat doen... zelf heb ik geen voor- en na foto's getrokken(dom van me) maar gelukkig heeft de PC dit wel gedaan.. Hier wacht ik dus nu nog op.. hoop dat dar veel verschil op te zien is en dat dit me weer wat zekerder maakt :(

Link naar reactie
Delen op andere sites

Meis laat je toch niet zo onzeker maken door de cupmaat.

je zegt dat je heel blij was met je borsten en dat je allemaal positieve reacties kreeg maar dat je pas na het passen van bh's onzeker werd? Waarom? Om de cupmaat? Dat is net zoiets stoms als onzeker worden om het nummer op de weegschaal terwijl je lekker in je vel zit als jje in de spiegel kijkt.

niet doen joh meis, zonde van je energie. Dat je 'opeens' weer grote borsten ziet in de spiegel nu je je cupmaat weet zit echt tussen je oren.

koop een 70G en go rock those boobs girl!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik sluit mij volledig bij @Mamalisa aan, de cupmaten in bh's van normale borsten en borsten met implantaten kun je echt niet vergelijken, en wat zegt een getal nou? Wat naar dat je je zo ongelukkig voelt nu, misschien moet je koppie ook nog even om, een bv is niet alleen lichamelijk een heel proces, mentaal ga je ook door een heel proces, zeker bij de eerste keer.

Ik heb ook mijn dagen gehad dat ik zo onzeker over mijn grote borsten ben, maar dat ligt denk ik meer aan het feit dat ik voor de operatie platte zakjes had en nu hele volle borsten en ik mentaal daar nog erg aan moet wennen.

Geef de moed niet op, koppie op en je zult zien dat je straks trots zal zijn op je nieuwe lichaam..heeft tijd nodig..

xx

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi hoi

Wat ontzettend balen dat je zo ontgoocheld bent na het passen van bh's, maar ik denk eerlijk gezegd, dat dit komt doordat je niet heel veel van bh maten begrijjpt. Dat doen er veel niet hoor, dus het is echt niets raars.
Ik zal het proberen een beetje uit te leggen. 
Je hebt de cupgrootte en de omvanggrootte.
Je zegt dat je altijd 85F gedragen hebt, maar nu kom je uit op een 70 omvang. Je hebt dus waarschijnlijk altijd een te grote omvangsmaat gedragen.. Reken je de 85F om naar een 70 omvang, dan had je dus altijd (voor je bvk) een 70 I moeten dragen, en zoals je al aangaf, was de 85F meestal wat aan de kleine kant nog, dus wie weet had je voor je bvk wel een 70J of K.
Je borsten zijn dus verkleind van een J of K cup, naar een G cup (met de omvang 70) 

Als je een 75 omvang bh zou nemen, die vergelijkbaar is met een 70G dan zou een 75F dus ook passen.

Snap je wat ik bedoel? Als de omvang groeit, dan wordt de cupmaat kleiner, omdat de cup van een grotere omvangsmaat, sowieso al groter is.. Een 85F is dus hetzelfde als een 80G een 75H en een 70 I, maar een 85F is ook hetzelfde als een 90E, een 95D en een 100C.
De omvangsmaat moet echter aangepast worden op de omvang van jouw lijf, en daar gaat het vaak mis bij het uitzoeken van de eerste bh's in onze pubertijd.. En vaak is het dan zo, dat als we eenmaal denken dat we een passende bh gevonden hebben, als onze borsten niet meer groeien, dat dat onze maat is. Maar heel vaak blijjkt dat niet te kloppen.. Heel veel dames lopen met de verkeerde bh rond, echt heel veel :)

Bij een bvk moet er rekening gehouden worden met je bloedvaten en met de hoeveelheid weefsel die op een veilige manier kan worden weggehaald. Het risico bestaat namelijk dat met het weghalen van te veel weefsel, de doorbloeding niet goed gaat na de bvk en dat er dus een tepel af sterft.. De pc kan dit vaak pas bepalen tijdens de operatie, hoeveel er weggehaald kan worden.. Heb je veel vetweefsel, dan kan er meer weg, dan wanneer er veel borstweefsel zit.

Heb je nog vragen, laat het dan even weten :)
Citeer dan wel even mijn bericht, anders mis ik je vraag misschien :)

xx BB

Link naar reactie
Delen op andere sites

12 minuten geleden zei best_boobie:

Hoi hoi

Wat ontzettend balen dat je zo ontgoocheld bent na het passen van bh's, maar ik denk eerlijk gezegd, dat dit komt doordat je niet heel veel van bh maten begrijjpt. Dat doen er veel niet hoor, dus het is echt niets raars.
Ik zal het proberen een beetje uit te leggen. 
Je hebt de cupgrootte en de omvanggrootte.
Je zegt dat je altijd 85F gedragen hebt, maar nu kom je uit op een 70 omvang. Je hebt dus waarschijnlijk altijd een te grote omvangsmaat gedragen.. Reken je de 85F om naar een 70 omvang, dan had je dus altijd (voor je bvk) een 70 I moeten dragen, en zoals je al aangaf, was de 85F meestal wat aan de kleine kant nog, dus wie weet had je voor je bvk wel een 70J of K.
Je borsten zijn dus verkleind van een J of K cup, naar een G cup (met de omvang 70) 

Als je een 75 omvang bh zou nemen, die vergelijkbaar is met een 70G dan zou een 75F dus ook passen.

Snap je wat ik bedoel? Als de omvang groeit, dan wordt de cupmaat kleiner, omdat de cup van een grotere omvangsmaat, sowieso al groter is.. Een 85F is dus hetzelfde als een 80G een 75H en een 70 I, maar een 85F is ook hetzelfde als een 90E, een 95D en een 100C.
De omvangsmaat moet echter aangepast worden op de omvang van jouw lijf, en daar gaat het vaak mis bij het uitzoeken van de eerste bh's in onze pubertijd.. En vaak is het dan zo, dat als we eenmaal denken dat we een passende bh gevonden hebben, als onze borsten niet meer groeien, dat dat onze maat is. Maar heel vaak blijjkt dat niet te kloppen.. Heel veel dames lopen met de verkeerde bh rond, echt heel veel :)

Bij een bvk moet er rekening gehouden worden met je bloedvaten en met de hoeveelheid weefsel die op een veilige manier kan worden weggehaald. Het risico bestaat namelijk dat met het weghalen van te veel weefsel, de doorbloeding niet goed gaat na de bvk en dat er dus een tepel af sterft.. De pc kan dit vaak pas bepalen tijdens de operatie, hoeveel er weggehaald kan worden.. Heb je veel vetweefsel, dan kan er meer weg, dan wanneer er veel borstweefsel zit.

Heb je nog vragen, laat het dan even weten :)
Citeer dan wel even mijn bericht, anders mis ik je vraag misschien :)

xx BB

hey Best Boobie

Eerst en vooral bedankt voor je bericht. De verkoopster probeerde me dit ook op deze manier uit te leggen. En ja, als je het op die manier bekijkt dan doet de letter er dus eigenlijk echt niet toe.. Ik denk dat het mij zo veel doet omdat bijna alle mensen juist vooral op die letter gefocust zijn(ik ook).. Na mijn operatie vroeg iedereen direct welke cupmaat ik nu heb.. En ook de PC zei dat ik nu waarschijnlijk een full C kleine D heb.. Ik heb vriendinnen met een E cup en ik zie ook duidelijk dat mijn borsten veel kleiner zijn dan die van hen.. Ook heb ik hier thuis een 90F gepast en deze is in cupmaat ook veel te groot, dat doet me dan al wat beter voelen... Ik denk dat ik "de letter" gewoon uit mijn hoofd zal moeten zetten.. En wanneer iemand naar mijn cupmaat vraagt zeg ik gewoon grote C kleine D denkik :P  ik hoop dat ik er zelf nog aan kan wennen en dat ik ze weer mooi zal vinden... ik geef het wat tijd.. Maar ik denk wel dat als mijn gevoel wat ik nu heb blijft, dat ik nog eens een afspraak maak met de PC om dit met hem eens te bespreken :) 

Link naar reactie
Delen op andere sites

52 minuten geleden zei Soerih:

hey Best Boobie

Eerst en vooral bedankt voor je bericht. De verkoopster probeerde me dit ook op deze manier uit te leggen. En ja, als je het op die manier bekijkt dan doet de letter er dus eigenlijk echt niet toe.. Ik denk dat het mij zo veel doet omdat bijna alle mensen juist vooral op die letter gefocust zijn(ik ook).. Na mijn operatie vroeg iedereen direct welke cupmaat ik nu heb.. En ook de PC zei dat ik nu waarschijnlijk een full C kleine D heb.. Ik heb vriendinnen met een E cup en ik zie ook duidelijk dat mijn borsten veel kleiner zijn dan die van hen.. Ook heb ik hier thuis een 90F gepast en deze is in cupmaat ook veel te groot, dat doet me dan al wat beter voelen... Ik denk dat ik "de letter" gewoon uit mijn hoofd zal moeten zetten.. En wanneer iemand naar mijn cupmaat vraagt zeg ik gewoon grote C kleine D denkik :P  ik hoop dat ik er zelf nog aan kan wennen en dat ik ze weer mooi zal vinden... ik geef het wat tijd.. Maar ik denk wel dat als mijn gevoel wat ik nu heb blijft, dat ik nog eens een afspraak maak met de PC om dit met hem eens te bespreken :) 

 

Nou, ik denk ook wel dat het dat is hoor.. 

Het is vaak zo, dat meiden met een bv ook een grotere cupmaat nodig hebben dan hoe het eruit ziet.. Ik denk zelf dat dat vooral te maken heeft met de breedte van de prothese, en dus dat de cup gewoon wat breder moet zijn om de prothese mee te kunnen omvatten (dat de prothese de borst iets breder maakt zeg maar)

Meiden met grotere borsten van zichzelf, hebben van zichzelf vaak al een bredere borst. Ga jje de borst verkleinen, dan kan die breedte niet verkleind worden, dus de cupmaat die je overhoudt is vaak (zeker bij zo een smalle omvang) groter dan hoe het eruit ziet.
Daarnaast is het zo, dat ons beeld van wat een Grote C of een kleine D is, vaak samenvalt met de omvang 80.. Wat ik bedoel te zeggen is: Wat wij uit vinden zien als een grote C kleine D, dat is gebaseerd op 80/85C en 80/85D. 

Dus wat dat betreft zit je dan helemaal goed.. En spits je idd maar niet op die letter, die is onbelangrijk! Het is belangrijker hoe je jje voelt met je nieuwe boobs en idd, hoe de cupmaat is tov iemand anders waarmee je kunt vergelijken :)

Kop op :) 
Laat je humeur niet verpesten door een bh letter ;)

xxx

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

55 minuten geleden zei Marietje:

Ik sluit mij volledig bij @Mamalisa aan, de cupmaten in bh's van normale borsten en borsten met implantaten kun je echt niet vergelijken, en wat zegt een getal nou? Wat naar dat je je zo ongelukkig voelt nu, misschien moet je koppie ook nog even om, een bv is niet alleen lichamelijk een heel proces, mentaal ga je ook door een heel proces, zeker bij de eerste keer.

Ik heb ook mijn dagen gehad dat ik zo onzeker over mijn grote borsten ben, maar dat ligt denk ik meer aan het feit dat ik voor de operatie platte zakjes had en nu hele volle borsten en ik mentaal daar nog erg aan moet wennen.

Geef de moed niet op, koppie op en je zult zien dat je straks trots zal zijn op je nieuwe lichaam..heeft tijd nodig..

xx

 

Ik denk dat ik mij gewoon teveel focus op de letter van een cupmaat.. Ik had er zo naar uitgekeken om met een C of D naar huis te komen en als het dan G is is het meer dan een grote teleurstelling denk ik.. Dit komt ook omdat ik het principe van BH maten eigenlijk niet echt begreep.. Daarom zou ik graag mijn 70 G eens willen vergelijken met een 90C die dan eigenlijk dezelfde grootte zou moeten hebben in cup.. gewoon omdat ik het maar moeilijk kan begrijpen.. Maar ik geef het tijd.. Als mijn gevoel wat ik nu heb er binnen een paar maanden nog is, zal ik nog eens een afspraak maken met mijn PC om dit te bespreken.. 
Allesinds erg bedankt om te reageren
x

Link naar reactie
Delen op andere sites

32 minuten geleden zei Soerih:

Ik denk dat ik mij gewoon teveel focus op de letter van een cupmaat.. Ik had er zo naar uitgekeken om met een C of D naar huis te komen en als het dan G is is het meer dan een grote teleurstelling denk ik.. Dit komt ook omdat ik het principe van BH maten eigenlijk niet echt begreep.. Daarom zou ik graag mijn 70 G eens willen vergelijken met een 90C die dan eigenlijk dezelfde grootte zou moeten hebben in cup.. gewoon omdat ik het maar moeilijk kan begrijpen.. Maar ik geef het tijd.. Als mijn gevoel wat ik nu heb er binnen een paar maanden nog is, zal ik nog eens een afspraak maken met mijn PC om dit te bespreken.. 
Allesinds erg bedankt om te reageren
x

Ja dat zou inderdaad mooi zijn als je dat kan vergelijken, misschien iemand in je omgeving die cup c/d heeft? Al is het voor je eigen gevoel. Maar inderdaad geef het even de tijd, en voel je je dan nog zo zeker contact opnemen met je pc.. enne graag gedaan hoor :) 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden zei best_boobie:

 

Nou, ik denk ook wel dat het dat is hoor.. 

Het is vaak zo, dat meiden met een bv ook een grotere cupmaat nodig hebben dan hoe het eruit ziet.. Ik denk zelf dat dat vooral te maken heeft met de breedte van de prothese, en dus dat de cup gewoon wat breder moet zijn om de prothese mee te kunnen omvatten (dat de prothese de borst iets breder maakt zeg maar)

Meiden met grotere borsten van zichzelf, hebben van zichzelf vaak al een bredere borst. Ga jje de borst verkleinen, dan kan die breedte niet verkleind worden, dus de cupmaat die je overhoudt is vaak (zeker bij zo een smalle omvang) groter dan hoe het eruit ziet.
Daarnaast is het zo, dat ons beeld van wat een Grote C of een kleine D is, vaak samenvalt met de omvang 80.. Wat ik bedoel te zeggen is: Wat wij uit vinden zien als een grote C kleine D, dat is gebaseerd op 80/85C en 80/85D. 

Dus wat dat betreft zit je dan helemaal goed.. En spits je idd maar niet op die letter, die is onbelangrijk! Het is belangrijker hoe je jje voelt met je nieuwe boobs en idd, hoe de cupmaat is tov iemand anders waarmee je kunt vergelijken :)

Kop op :) 
Laat je humeur niet verpesten door een bh letter ;)

xxx

 

Protheses heb ik wel niet, gewoon eigen weefsel... Blijf het toch moeilijk te begrijpen vinden die BHmaten... De steunbh die ik na mijn operatie kreeg is een 90D en is eigenlijk at te groot rondom mijn borsten.. vanachter zit hij wel goed, mooi recht, niet naar boven ofso

Link naar reactie
Delen op andere sites

 

8 minuten geleden zei Soerih:

Protheses heb ik wel niet, gewoon eigen weefsel... Blijf het toch moeilijk te begrijpen vinden die BHmaten... De steunbh die ik na mijn operatie kreeg is een 90D en is eigenlijk at te groot rondom mijn borsten.. vanachter zit hij wel goed, mooi recht, niet naar boven ofso

ja haha dat snap ik, dat je geen prothesen hebt :P Maar was meer een vergelijking met dat jij van jezelf bredere borsten hebt en dat iemand met prothesen bredere borsten krijgt door de prothese, dat de vergelijking in maten daarom redelijk overeen komt :P Maar ik snap dat ik het er zo niet makkelijker op maakte haha, sorry

De operatie/sportbh's hebben vaak andere maten...  Dat maakt het ook niet makkelijker :P

Kijk maar gewoon naar je borsten zoals ze nu zijn, en eens vergelijken met meiden in je omgeving.. Het is ook een proces geestelijk he.. OPeens heb je kleinere borsten, alleen snappen je hersenen dat nog niet.. 
Bij een bv is dat net zo.. Heel veel meiden vinden hun borsten veel te klein na een bv, maar dan gaan ze na een paar weken eens vergelijken met wat ze ervoor hadden (foto's!) en dan zien ze dat het toch wel een stuk groter geworden is.. 

Het is dus geen overbodige luxe als jijj je voor en nafoto's zou kunnen vergelijken :) Pas dan zul je waarschijnlijk het verschil goed zien ;)
 

xxx

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weeks later...

Hier even mijn voor- en nafoto's.. wat vinden jullie ervan? ik schrok alvast toen ik ze kreeg.. Was vergeten hoe groot mijn borsten waren :P

Foto's alleen zichtbaar voor leden.

Word nu lid.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.



×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.