Ga naar inhoud

protheses zelf betalen??


Gast dominic

Aanbevolen berichten

ik heb 15 jaar geleden een bv gehad waarbij er ronde protheses zijn gebruikt, ik ging van helemaal niets (had geen borstweefsel)naar een kleine 75b cup de linker prothese zat 3 cm lager dan de andere, werk van gemaakt uiteindelijk mocht ik 3 jaar later op de kosten van de zorgverzekering een prothese wissel ondergaan. Kreeg toen mc ghan 410 395 cc en kreeg een mooie 75d cup, nu 12 jaar later veel kapsel vorming en een grote bult in linker borstplooi.

Weer aanvraag gedaan bij zorgverzekeraar, en kreeg een positieve beoordeling voor het verwijderen van de protheses, wil uiteraard geen verwijdering maar wissel dit houdt dus in dat ik de prothese zelf moet betalen.

In Hilversum kost het me tussen de 1800 en 2000 euro in het rijnstate arnhem kost het me 1200 euro maar kom ik op een wachtlijst, nogal een groot verschil.

Zijn er meerdere dames die hun prothese zelf moesten betalen bij een prothesewissel en hoe ging dat in zijn werk?

Groeten Dominic

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hi Dominic

ik kan je helaas niet aan een antwoord helpen,want heb wel een wissel ondergaan,maar op vrije voet,dus niet via me zorgverzekering wegens bepaalde redenen zoals jou.

ik ga hopen dat je antwoorden krijgt hier,zodat je toch iets geholpen bent.

sucses

greetzz moontje

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo,

Het is al vrij uniek dat je de verwijdering vergoed krijgt,al is de reden niet leuk natuurlijk.

Bij een wissel zonder medische indicatie betaal je het hele bedrag opnieuw,word nooit vergoed.Hooguit is de chirurg schappelijk als een resultaat tegenvalt en word er minder in rekening gebracht bij een her-wissel zeg maar.

Maar je hebt je protheses "alweer "12 jaar,dan kan het natuurlijk gebeuren dat het er niet beter op word...

Voor zover ik weet is er geen zorgkostenverzekeraar meer die een wissel danwel bv compleet vergoed.

Wil je bij de wissel ook weer groter dan?

Groetjes

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo,

Het is al vrij uniek dat je de verwijdering vergoed krijgt,al is de reden niet leuk natuurlijk.

Bij een wissel zonder medische indicatie betaal je het hele bedrag opnieuw,word nooit vergoed.Hooguit is de chirurg schappelijk als een resultaat tegenvalt en word er minder in rekening gebracht bij een her-wissel zeg maar.

Maar je hebt je protheses "alweer "12 jaar,dan kan het natuurlijk gebeuren dat het er niet beter op word...

Voor zover ik weet is er geen zorgkostenverzekeraar meer die een wissel danwel bv compleet vergoed.

Wil je bij de wissel ook weer groter dan?

Groetjes

hai,

Ik heb begrepen dat er nu in plaats van 395cc 425c in gaat omdat er veel kapsel uit gaat, en je anders teveel ruimte krijgt, zou persoonlijk wel groter willen maar dan is er volgens de pc ook meer kans op complicaties en die heb ik nu genoeg gehad.dus de cup maat blijft hetzelfde verwacht ik.

groeten Dominic

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik heb 15 jaar geleden een bv gehad waarbij er ronde protheses zijn gebruikt, ik ging van helemaal niets (had geen borstweefsel)naar een kleine 75b cup de linker prothese zat 3 cm lager dan de andere, werk van gemaakt uiteindelijk mocht ik 3 jaar later op de kosten van de zorgverzekering een prothese wissel ondergaan. Kreeg toen mc ghan 410 395 cc en kreeg een mooie 75d cup, nu 12 jaar later veel kapsel vorming en een grote bult in linker borstplooi.

Weer aanvraag gedaan bij zorgverzekeraar, en kreeg een positieve beoordeling voor het verwijderen van de protheses, wil uiteraard geen verwijdering maar wissel dit houdt dus in dat ik de prothese zelf moet betalen.

In Hilversum kost het me tussen de 1800 en 2000 euro in het rijnstate arnhem kost het me 1200 euro maar kom ik op een wachtlijst, nogal een groot verschil.

Zijn er meerdere dames die hun prothese zelf moesten betalen bij een prothesewissel en hoe ging dat in zijn werk?

Groeten Dominic

hoi domenique,

ik heb de operatie vergoed gekregen en de protheses zelf moeten betalen.

de pc heeft een aanvraag ingediend voor een wissel na 13 jaar bij de cz en na dat ik een akkoord had(via brief)heeft de pc een operatiedatum gepland.ik moest wel zorgen dat het resterende bedrag voor de operatie binnen was bij het ziekenhuis(de kosten voor alleen de inplantaten) dat scheelt heel veel per ziekenhuis.zo moest ik in eindhoven 2500 euro bijbetalen en in beverwijk 1000 euro.dus heb ik gekozen voor beverwijk.niet alleen voor de lage kosten hoor,want als ik geen vertrouwen had gehad in die arts,dan had ik nog wel even doorgespaard.

gr wendy

Link naar reactie
Delen op andere sites



×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.