Ga naar inhoud

Drains na operatie, ervaringen


San92

Aanbevolen berichten

Hallo allemaal.

Ik word 2 juni geopereerd voor mijn bv!

Mijn operatie zal plaats vinden in het maasstad ziekenhuis. Na de operatie is het bij hun verplicht om een nacht te blijven, dit voor de na zorg en zodat je pijnstilling kunt krijgen. Ook worden er drains geplaatst deze zullen de hele dag en nacht blijven zitten.. de volgende dag moet ik op controle en worden als het bloeden flink gestopt is de drains verwijderd. Nu vraag ik mij af of iemand hier ervaring mee heeft, en of de zwelling minder is dan zonder de drains. 

Ik vond het zelf een heel fijn idee om mij te laten opereren in het ziekenhuis zeker door de na zorg die je er krijgt.

ik krijg 350 cc mp eurocillicone voor de spier.

Hoop dat iemand mij hier iets over kan vertellen. Heel erg bedankt alvast!!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoiii, Gefeliciteerd met je datum.

Ik kan me voorstellen dat je het fijn vindt om in een ziekenhuis je bv te laten doen, dat gevoel ken ik.

Ik heb geen ervaring met drains, en dat lijkt me ook helemaal niks hoor. Dat hoor je volgens mij ook nog maar heeel weinig toch <_<

Is dat standaard daar? en wil je dan niet liever nog even bij andere pc"s op consult gaan?

Liefs,

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dank je wel!!

Ja klopt het is standaart daar, de een vind het niks de ander vind het super fijn, zo lastig als je het zelf niet weet haha! Nee ik was wel super blij en enthousiast over mijn consult en wist ook meteen zeker dat ik hier geopereerd wil worden. Zeker door de hygiëne en toch ook wel dat ik nog een nachtje mag blijven (vind ik ergens wel een fijn idee) 

Ik denk ik het maar gewoon op me af moet laten komen.. 

Word of ben jij zelf ook in een ziekenhuis geopereerd?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ohhhhh kijk , als je er geen problemen mee hebt moet je gewoon bij je gevoel blijven hoor. Een nachtje logeren is wel weer een pluspuntje.:D

Bijna 3 jaar geleden was ik ook naar het ziekenhuis gegaan voor mijn eerste bv.

Ik ga nu voor een wissel omdat ik graag groter wil , en mijn operatie is 6 april in het ziekenhuis , Deze keer in Utrecht.

en lekker op je af laten komen hoor , dat doe ik nu ook maar hahahaha

 

Liefs,

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb verschillende PC's geconsulteerd vooraleer ik de stap gezet heb.  De PC waar ik voor gekozen heb (Dr. Depuydt, St.-Maria, Halle) werkt steeds met drains en raadt ook een overnachting in het ziekenhuis aan. 

Overnachten vond ik wel een fijn gegeven aangezien ik qua zorg nergens beter af kon zijn dan in een ziekenhuis.  De verpleegsters kwamen 's nachts af en toe checken en pijnstilling via het infuus bijgeven.  Geloof me, daar ben je op dat moment heel blij mee! ;)

Over de drains maakte ik me wel wat zorgen omdat de meeste chirurgen tegenwoordig opteren om zonder drains te werken.  Je lichaam is in principe perfect in staat om al dat vocht af te voeren.  Toen de drains de dag na de operatie eruit gehaald werden en ik zag hoeveel vocht er in de flesjes zat...  Laat ons zeggen dat ik erg blij was dat dat niet allemaal nog in mijn borsten zat.  Ik denk ook dat ik hierdoor minder last had van overdreven zwelling.  Dus ik ben wel pro drains :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

17 uur geleden zei Eeuwige twijfelaar 1:

Ik heb verschillende PC's geconsulteerd vooraleer ik de stap gezet heb.  De PC waar ik voor gekozen heb (Dr. Depuydt, St.-Maria, Halle) werkt steeds met drains en raadt ook een overnachting in het ziekenhuis aan. 

Overnachten vond ik wel een fijn gegeven aangezien ik qua zorg nergens beter af kon zijn dan in een ziekenhuis.  De verpleegsters kwamen 's nachts af en toe checken en pijnstilling via het infuus bijgeven.  Geloof me, daar ben je op dat moment heel blij mee! ;)

Over de drains maakte ik me wel wat zorgen omdat de meeste chirurgen tegenwoordig opteren om zonder drains te werken.  Je lichaam is in principe perfect in staat om al dat vocht af te voeren.  Toen de drains de dag na de operatie eruit gehaald werden en ik zag hoeveel vocht er in de flesjes zat...  Laat ons zeggen dat ik erg blij was dat dat niet allemaal nog in mijn borsten zat.  Ik denk ook dat ik hierdoor minder last had van overdreven zwelling.  Dus ik ben wel pro drains :)

Dank je wel voor je bericht! Ik ben ook erg blij dat ik een nachtje mag blijven..wat fijn om te horen dat het bij jou zo goed gegaan is met de drain. 

Ik denk dat ik het toch ook wel steeds minder spannend vind nu!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 month later...
Op 30-3-2016 om 22:49 zei San92:

Hallo allemaal.

Ik word 2 juni geopereerd voor mijn bv!

Mijn operatie zal plaats vinden in het maasstad ziekenhuis. Na de operatie is het bij hun verplicht om een nacht te blijven, dit voor de na zorg en zodat je pijnstilling kunt krijgen. Ook worden er drains geplaatst deze zullen de hele dag en nacht blijven zitten.. de volgende dag moet ik op controle en worden als het bloeden flink gestopt is de drains verwijderd. Nu vraag ik mij af of iemand hier ervaring mee heeft, en of de zwelling minder is dan zonder de drains. 

Ik vond het zelf een heel fijn idee om mij te laten opereren in het ziekenhuis zeker door de na zorg die je er krijgt.

ik krijg 350 cc mp eurocillicone voor de spier.

Hoop dat iemand mij hier iets over kan vertellen. Heel erg bedankt alvast!!!

Hoi San,

Ik ben vorige week vrijdag (13 mei) geopereerd in het ziekenhuis in Tiel. Ik moest ook een nachtje blijven en ik heb ook twee drains gekregen. Het was voor mij wel een beetje een teleurstelling dat mijn drains de volgende dag niet verwijderd werden, maar dat ik met drains naar huis moest. Mijn drains mochten pas verwijderd worden als ik per 24 uur minder dan 50cc wondvocht per borst produceerde. En voor mij was dat helaas vandaag pas. Ik heb dus vijf dagen met drains gelopen. Er zat in elke fles 350cc wondvocht, dus achteraf ben ik wel blij dat dat in de flessen werd opgevangen en niet zo mijn lijf in liep; je lichaam moet het dan zelf opruimen en dat kost best wel wat energie, energie, die je lichaam ook goed kan gebruiken bij het herstel. Dus ja. ... Het heeft zo z'n voor- en z'n nadelen. Ik wens je iig veel succes met je bv. Laat het allemaal maar gewoon over je heen komen. Komt allemaal goed. ... Je bent in goede handen in het ziekenhuis. 

Xx Jaydee

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.



×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.