Ga naar inhoud

BH maten en logica.....? Wie snapt t?


Nonky

Aanbevolen berichten

Wie kan mij helpen......ik snap echt helemaal niks van BH maten en de volgorde...

aa a b c d dd e f  sommige cupmaten hebben dubbele letters, of hebben alle letters een dubbele variant? En hoezo is dat juist wel of niet? 

Ik snap er echt geen zak van....waarom heet DD niet gewoon E?

wie weet t?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zover ik het weet, worden de dubbele maten vooral gebruikt in de Engelse bh's of bh's die gemaakt zijn in de UK..

Over het algemeen is een AA natuurlijk wel een aanduiding van dat het kleiner is dan een A, dus dat bestaat wel ook in Nederland, maar zoiets als DD zie je dan bijvoorbeeld alleen maar weer bij merken als Calvin Klein en zo.. (tenminste, dacht ik.. ik ben hier ook niet heel goed in thuis) 

Maar normaal zijn de maten bij merken als Prima Donna, of Sapph, om er maar eens twee te noemen gewoon in volgorde: AA, A, B, C, D, E, F, G enz :)

Het is wel duidelijk dat een 80D vergelijkbaar is met een 85C en met een 75E he?

xx BB

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja die laatste had ik wel door...valt weer mee haha. Engelse maat dus....  

Nou bedankt, ik las ook ergens dat het weer aan de breedte vd cup zou liggen. Of t waar is geen idee....Maar ik vind t wel iets onduidelijks in BH land.... 

xx

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zeg gewoon altijd passen....de ene is de andere niet en bij een goede lingerie zaak wordt het altijd weer opgemeten.
Het verschild ook enorm per merk.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.



×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.