Ga naar inhoud

teta : 1 maart 2016 : Dr. Koopmann : Bergman Kliniek


Aanbevolen berichten

Hallo

Ik wilde me even voorstellen op het borstenforum. Na jaren heb ik voor mezelf de beslissing genomen om mijn borsten te laten verkleinen. Met een cup maat F 75 kreeg ik met sporten vooral last van mijn nek. Toen ik groen licht kreeg van de zorgverzekering, was ik super blij. 1 maart was de dag van de operatie. Ik werd geopereerd in Rijswijk door dokter Koopman. De operatie viel mij heel erg mee en de verzorging in de kliniek was super. Ik ging voor een C cup. de verpleegster meten mij een D 75 aan. Ik kocht er nog 1 voor reserve. Ze zei me dat ik die dan beter 1 maat kleiner kon nemen. mijn gewenste C cup :-). Maar al na een paar dagen en het eindeloos bestuderen van mijn borsten. Werden ze helaas niet kleiner maar alleen maar groter. Al gauw puilen mijn borsten aan de bovenkant van mijn D cup uit. Als ik na een week op controle kom, zegt de verpleegster dat er nog veel zwelling is. Ik vraag haar wat er van mijn borsten is afgehaald en zij kan daar over niets vinden in het verslag. De dagen erop ben ik heel emotioneel. Iedere keer als ik naar mijn borsten kijk. Dan zie ik dat ze hoger zitten maar ze zijn nog best groot. Mijn oude BH s zitten wat ruimer maar zijn niet echt te groot.  Zijn er die hier ook ervaring mee hebben? 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb nu bijna 5 wkn geleden een bvk laten doen. Van cup I naar nu cup C. Ik heb nog steeds wat zwelling. Of het C blijft of afzakt naar B? Geen idee. Van mij mag het zo blijven!

Wat gek dat in je dossier niet staat hoeveel eraf is gehaald? Wanneer zie je de chirurg weer? Heeft hij/zij je dat ook niet na afloop van de operatie verteld?

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo Channah

Bedankt voor je reactie. De chirurg is na afloop nog even op mijn kamer geweest. Dan ben je best suf en heb ik niet zoveel vragen gesteld. De volgende morgen toen hij langs kwam heb ik het nog wel gevraagd. Hij zij toen mmmwwwoooo ongeveer halve kilo. Oke prima dacht ik. Ze zouden immers nog wat afzakken en dan zou ik op een C uitkomen.

Had jij meteen na de operatie een C cup of was dat eerst ook nog groter? Vrijdag gaan bij mij de hechtingen eruit en zie ik de chirurg. Ben benieuwt. Ik heb ook helemaal gen pijn gehad en alles geneest heel goed. Dat lees ik wel eens anders. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb in 2014 een bvk gehad , ben van 85/F naar 85/B gegaan . 

Zwelling heb ik niet gehad , daarvoor wel 1 week drains . 

Raar , in het dossier moet toch ergens staan hoeveel er per borst weg is gehaald . Vooral omdat bij Bergman het verwijderde weefsel ook onderzocht word . 

Link naar reactie
Delen op andere sites

58 minuten geleden zei Jeanette:

Ik heb in 2014 een bvk gehad , ben van 85/F naar 85/B gegaan . 

Zwelling heb ik niet gehad , daarvoor wel 1 week drains . 

Raar , in het dossier moet toch ergens staan hoeveel er per borst weg is gehaald . Vooral omdat bij Bergman het verwijderde weefsel ook onderzocht word . 

de verpleegster kon het nergens terug vinden. Zal het vrijdag als de hechtingen eruit gaan nog een keer vragen. Had jij na je operatie meteen een B of duurde dat een tijdje?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben ook bij Bergman geopereerd (Heerenveen). Ik vroeg meteen hoeveel eraf was, misschien had de chirurg het niet gezegd als ik er niet specifiek naar had gevraagd. Hoe dan ook: dat moet in het dossier staan, dus vrijdag gewoon weer vragen hoor. 

Ik had alleen oplosbare hechtingen, jij dus niet? 

Van te voren was niet bekend welke cup ik zou overhouden, aangezien ik een overschot aan huid had en weinig vetweefsel. Ik moest zelf op de operatietafel schuiven en daar lag al een cup C bh klaar. Ik zei meteen: joh, die is veel te klein hoor! Dat past niet! En de assistente lachte en zei: let jij maar op dadelijk als je weer wakker bent. Ik vond het zo gek, zo'n klein bh'tje ;-)

Dezelfde maat heb ik nog steeds. Als ik te veel heb gedaan zwellen mijn borsten 's avonds nog op en heb ik wel een beetje striemen van de bh in mijn huid staan. Overdag zit de bh gewoon goed. Dit is zo'n elastisch geval, dus ik weet niet of ik met lingerie dan ook echt cup C heb of toch een B. Eigenlijk vind ik het ook niet zo interessant, want wat er zit, daar ben ik heel blij mee. Het kan heel goed zijn dat je behoorlijk wat zwelling hebt! Zijn ze nog helemaal hard? De huid moet weer worden zoals het eerst was, dus lekker soepel en bewegelijk en dat kan echt heel lang duren is mij verteld.

Dat ze zo hoog zitten vond ik eerst ook heel raar en is nog steeds niet gewoon voor mij. De eerste paar dagen had ik ze voor mijn gevoel onder mijn kin zitten! Toch is het wel de normale positie. Ze zakken nog wat uit qua vorm naar beneden, dan wordt het nog wat ronder van onderen. Het ziet er bij mij nu alweer heel anders uit dan in het begin. Het heeft echt veel tijd nodig.

Schrijf je vragen op een briefje en neem dat mee vrijdag. Je hebt recht op antwoorden. Het is jouw lichaam en het is niet niks. Overigens werden bij mij na een week de pleisters verwijderd door een verpleegkundige en heb ik zelf mijn chirurg pas na 2 wkn weer gezien, op mijn eigen verzoek!

Link naar reactie
Delen op andere sites

hi!

 

Jeej kan me voorstellen dat dat een desillusie is, maar de vorm (en maat ) kan nog zo veranderen

Ik ben van een FF naar D gegaan als ik mijn sportbh mag geloven. Heb geen BVK maaar een borstlift gehad op29 febr.....ik had een prothese van 375 cc en nu naar 250 cc

maar......gister mijn oude bhs even gepast....grrrr lijkt er niet op dat ik een aantal cupmaten ben gezakt, mss eentje het zit allemaal even hoger en dat terwijl ik echt ook heb aangegeven dat ik kleinere borsten wil....

 

maar goed zoals ik al schrijft...vlg mij moet er nog een hoop gebeuren. Dus ook ik geduld

xx

Link naar reactie
Delen op andere sites

Herkenbaaarrrrr....

Ik heb een dag drains gehad maar daar kwam bijna niks uit. Toen ik na elf dagen eindelijk mijn borsten durfde te bekijken was ik ook erg teleurgesteld. Best groot nog. Het is inderdaad zwelling en hardheid in je borsten. Ik heb zelf toen mijn oude bh gepast en die was iets te groot, maar het scheelde niet veel.

inmiddels ben ik 3 maanden po en zie ik nog steeds verandering. Beide borsten zijn aan het zachter worden en "zakken". Ik denk dat ik nu wel op het uiteindelijke resultaat zit qua grootte en ik zit op een c cup (kom van een f).

Dus meid, heb geduld (ja echt waar dat is het toverwoord) en wacht in ieder geval tot 3 maanden po voordat je gaat sippen (en ja dat heb ik ook gedaan ;)).

Ik kan je nu zeggen dat ik heeeeeeel blij ben ermee :).

Houd moed! Komt goed!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 14-3-2016om12:21 zei Jeanette:

Ik heb in 2014 een bvk gehad , ben van 85/F naar 85/B gegaan . 

Zwelling heb ik niet gehad , daarvoor wel 1 week drains . 

Raar , in het dossier moet toch ergens staan hoeveel er per borst weg is gehaald . Vooral omdat bij Bergman het verwijderde weefsel ook onderzocht word . 

de verpleegster kon het nergens terug vinden. Zal het vrijdag als de hechtingen eruit gaan nog een keer vragen. Had jij na je operatie meteen een B of duurde dat een tijdje?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor je reactie Leya

Gister zijn de hechtingen eruit gegaan. Per borst is er 300 gram afgegaan. De ergste spanning is ook nu van mijn borsten. Ze puilde boven mijn aangemeten sportbeha uit. Gelukkig passen ze er nu weer in. de wonden zijn allemaal dicht dus ik begin nu wat met smeren. De operatie is me heel erg meegevallen. Ik heb weinig pijn gehad, maar het slapen op mijn rug was misschien wel het meeste afzien. Gelukkig kan ik nu iets meer op mijn zij liggen. Ook het emotionele wat er bij komt had ik onderschat. Na twee weken weinig slaap en de voor mijn gevoel nog enorme borsten. Ben ik zo af en toe wel in huilen uit gebarsten. Maar ik lees ook wel op deze site dat het herstel bij iedereen zo anders is. En net als Leya schrijft .. geduld!! Zie gelukkig iedere dag toch wel wat verandering. Dus denk dat het uiteindelijk wel goed komt. Gelukkig heb ik een foto van voor de operatie. Die moest ik naar mijn verzekering sturen. Ik heb hem zo genomen dat mijn borsten er enorm op staan. Als ik daar naar kijk denk ik echt wooooow wat een verschil. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

21 uur geleden zei teta:

de verpleegster kon het nergens terug vinden. Zal het vrijdag als de hechtingen eruit gaan nog een keer vragen. Had jij na je operatie meteen een B of duurde dat een tijdje?

Ik had meteen cupmaat B , en dat heb ik nu nog steeds .

Link naar reactie
Delen op andere sites

@teta Hoe gaat het nu met je? Je emoties zijn herkenbaar hoor. Ik dacht altijd dat ik meteen een gat in de lucht zou springen als ik van die cup I af zou zijn...nou helaas liep het allemaal heeeel anders. Ik vond mijn borsten voor de operatie spuuglelijk en nu na de operatie zijn ze lelijk. Ik weet niet of ik ooit in mijn leven tevreden zal zijn met wat ik heb.
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo Channah

Met mijn emoties gaat het nu wat beter. Kwam ook dat ik heel slecht sliep. Ik kon slecht op mijn rug slapen en vanaf het moment dat ik op mijn zij mocht slapen sliep ik gelukkig weer goed. Heb wel gemengde gevoelens wat mijn borsten betreft. ik vond mijn borsten niet lelijk. Maar sport veel en doordat ze zwaar waren had ik pijn in mijn nek. Nu zijn ze nog steeds groot en heb ik littekens. Ze zijn wel gelift. Maar goed dat was mijn probleem niet. Ook zit er onder mijn ene borst een deuk. net of het litteken te strak is. Ik hoop dat dat soepel gaat worden en dat daar dan weer een ronding komt. Staat nu een beetje raar. Ben goed aan het smeren. Hoe gaat het met jou littekens? De eerste dagen met de pleisters erop liet ik het gemakkelijk aan iemand zien, maar merk dat ik er nu wat schaamte bij voel. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Euh...ik vind mijn borsten echt lelijk, maar ik heb ook zoveel gedoe gehad en nog steeds, eigenlijk moet je niet aan mij vragen hoe het met mijn littekens gaat. Er staat een verslagje van mijn complicaties hier op het forum. Ik ben nu 7 weken po en mag nog niet eens smeren, omdat lang niet alles dicht is. 

Dat slecht slapen is killing, ook voor je psyche. Dat herken ik helemaal. Toen ik eenmaal weer op mijn zij kon slapen, oh hemels!!! Vervolgens ging ik weer onder het mes en was het weer rug slapen, maar nu kan ik gelukkig weer op mijn zij slapen en draai ik me ook om in mijn slaap zonder wakker te worden. Slaap is zo belangrijk voor je genezing!

Weet je nu hoeveel gram er per borst afgehaald is? 
Waar heb je schaamte voor? 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Jeetje heb jou verslag gelezen. Heftig hoor. Dan mag ik zeker niet klagen. Alles geneest goed.Mijn schaamte is eigenlijk dat mijn borsten nog steeds groot zijn. Krijg er al opmerkingen over. Huuu jij ging toch voor een borstverkleining? kan al min bh s nog aan. toen ik in de kliniek aan de verpleegster vroeg hoeveel er van mijn borsten af was. Ging zij het opzoeken. Ze kon daar niets in het operatie verslag over vinden. Bij de eerste controle vroeg ik het aan de verpleegster zij kon het ook niet terug vinden in het verslag. Een week later toen ik bij de chirurg was om de hechtingen eruit te halen vroeg ik het nog eens. Hij zei toen 300 gram per borst. Maar dan zouden ze toch kleiner zijn denk ik steeds. Ik merk dat ik wat wijde kleding aan doe zodat niemand het ziet. Heb nu al een paar keer een opmerking gehad. Komt goed zegt mijn man. Dus ik heb geduld. 
  • Ik wens jou in ieder geval heel veel sterkte.
Link naar reactie
Delen op andere sites

@teta Wat vervelend dat je er nog niet helemaal een goed gevoel over hebt..Zitten je oude bh's ook niet wat ruimer? kan me voorstellen dat dat wel teleurstellend is als je wat anders had gehoopt. Heeft de pc van tevoren een schatting gemaakt van wat er af zou gaan, of richting welke maat je zou willen?

Je kunt niet alle foto's zien, dat hangt af of diegene ze op prive heeft gezet of niet.. Diegene kan jou dan toevoegen aan hun album zodat je ze kunt zien. Die van mij staan bijvoorbeeld niet prive, die zou je als het goed is kunnen zien! Je vind de foto's bij Bladeren, en dan naar fotoalbum

Link naar reactie
Delen op andere sites

@teta Nu ben ik geen expert, maar 300 gram per borst eraf lijkt me niet zo heel veel? Als je graag van een F cup naar C wil lijkt me dat er meer afgehaald zou moeten zijn? Ik kan me je gevoel goed indenken hoor. Je doet niet zoveel moeite en dan al die pijn en ongemak voor 1 cup minder. Wat ontzettend vervelend! Dat je nu wijde kleding aandoet om maar geen vragen te krijgen, maar meid toch...dit is ook niet mals. Vind je het vervelend om foto's ervan te maken? Die kun je hier in een album zetten en dan kun je aangeven wie het mag bekijken zodat het niet open en bloot te zien is. Misschien dat vreemde ogen heel anders naar je borsten kijken. Dat is bij mij nl. wel zo. Ik ben zelf veel en veel kritischer over mijn borsten dan anderen. Wie weet helpt het je wat. Je mag me ook een berichtje sturen als het niet lukt met de foto's.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 weeks later...

Mijn PC liet me weten dat je eigenlijk pas na 3 maanden op het echte resultaat zit :) In tussentijd moeten je borsten nog heel wat genezen want vergeet niet dat de wonde zich ook inwendig bevind. Ik ben nu 3 weken PO en elke dag zien ze er anders uit. Soms heb ik erg veel plaats in mijn sportBH en lijkt hij wel een cup te groot. Op andere dagen  lijkt hij weer te klein of past hij precies. Je borsten zullen ook nog wat uitzakken en weer op vorm komen. Bij mij zijn ze aan de onderkant en aan de zijkanten nog erg bol maar ook dit zal volgens mijn PC nog veranderen. Het is een zware operatie en dus lijkt het mij normaal dat je het zo veel tijd moet geven (al vind ik 3 maanden ook wel lang) maar ik kijke er al naar uit om het eindresultaat te zien over 2,5 maand :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja inderdaad het veranderd steeds. Ik vind het ook een wonder hoe snel de littekens weg trekken. Daar ben ik wel erg blij mee. Want mijn borsten zijn nog steeds groot. Gelukkig zijn ze wel mooier geworden. Dan is het tenminste niet voor niets geweest. ;-)

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 29-4-2016 om 15:06 zei teta:

Ja inderdaad het veranderd steeds. Ik vind het ook een wonder hoe snel de littekens weg trekken. Daar ben ik wel erg blij mee. Want mijn borsten zijn nog steeds groot. Gelukkig zijn ze wel mooier geworden. Dan is het tenminste niet voor niets geweest. ;-)

 

Hoe gaat het met je?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ha @teta, ben ook benieuwd hoe het nu met je is. Ik heb zo'n beetje hetzelfde als jij. Ik ben 24 december vorig jaar geopereerd en kan een aantal van mijn oude bh's nog, ze zitten iets ruimer. Het kost me ook moeite om niet teleurgesteld te zijn, al ogen ze wel wat kleiner, maar ik had gehoopt op een C-cup, kom van een 70G. Nu heb ik 80D/E. Mijn nicht heeft begin Maart ook een verkleining gehad en die zij heeft een C gekregen, maar had weer gehoopt op een D....Ach, zo zie je maar weer. Maar ik blijf denken, als jullie dan toch bezig waren, had er nog wat meer afgehakt :). Mij werd overigens verteld dat er 600 gram per kant is weggehaald

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey @bambam Voor mij het zelfde als jou verhaal. Bloot tonen mijn borsten kleiner, maar ik pas al mijn BH's. Deed dit weekend mijn bikini aan en die zit iets ruimer maar past wel. Toen ik 20 was wilde ik al een borst verkleining. Maar na mijn kinderen waren ze kleiner geworden. Ik sport veel en nu ik wat ouder ben werden mijn borsten ineens weer veel groter. Ik was zo blij dat ik de stap genomen had en verheugde me al op nieuwe bhtjes en vooral dat ik ze met sporten niet meer van die strakke tops aan maar gewoon een goede sportbh. Maar goed daar is niets in verandert. Loop weer met de strakke tops en draag mijn oude bhs :-(   een schrale troost is dat ze wel mooi zijn genezen. Ik vind het echt een teleurstelling. Maar probeer er niet te veel mee bezig te zijn want ik merk dat het me behoorlijk veel energie heeft gekost. 

Groetjes

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ha @teta, nou, we zitten echt in hetzelfde schuitje, bij mij werden ze ook steeds groter, maar ik werd sowieso ook wat groter. Ik ben nu weer fanatieker aan het sporten en hoop dat er dan toch ook nog wat van mijn borsten afgaat. Ik moet zeggen dat ik nu best veel verhalen heb gelezen van vrouwen die teleurgesteld zijn over de maat na een bvk dus er gaat daar toch iets mis met verwachtingen en de uitwerking daarvan. 

Net als jou probeer ik er niet te veel mee bezig te zijn en ze genezen bij mij idd ook goed, en ik ben wel van mijn nekklachten af, met goede fysiotherapie. 

Sterkt en groet!

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.



×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.