Ga naar inhoud

Bumba1985 : 16 februari 2016 : Dr Wu : IJsselland Ziekenhuis


Aanbevolen berichten

16 februari heb ik een borstverkleining gehad. Het is me tot nu toe allemaal best wel meegevallen. Ik heb 2 dagen in het ziekenhuis gelegen maar dat was eigenlijk alleen maar omdat de PC er niet was  de dag na de operatie en hij wou het zelf even bekijken voordat ik naar huis mocht. Ik heb me stierlijk verveeld in het ziekenhuis want het ging allemaal zo goed...

Op 24 februari werden de pleisters verwijderd, alles zag er goed uit op één plekje na, waar vocht onder de pleister was getrokken, dat zag er een beetje vies uit en is nog steeds niet helemaal goed weggetrokken. Maargoed, misschien ben ik wat te ongeduldig....Tijdens deze afspraak met de PC zei hij ook dat ik wel weer mocht gaan tillen, behalve als ik er last van kreeg.

De afgelopen weken heb ik dit dus langzaam opgebouwd, maar gister heb ik blijkbaar teveel gedaan en ik heb nu echt enorme pijn bij mijn ribben. Echt niet normaal!! Dit is echt de eerste dag sinds de operatie waarvan ik denk: wow, dit valt me écht tegen. En dus ook nét nu mijn man weer aan het werk is gegaan. De schat had 3 weken vrij (2 weken zorgverlof en 1 week vakantiedagen) om voor mij en ons zoontje te zorgen. Omdat ik het vanaf vandaag weer zelf moet gaan doen heb ik gister ook veel zelf gedaan, maar blijkbaar is mijn lichaam daar nog niet aan toe.

Gelukkig kan ons zoontje 3 ochtenden naar het kidnerdagverblijf en 3 middagen bij mijn ouders, maar komende vrijdag moet ik het dus zelf doen. Ik kijk er echt enorm tegenop... Of ik moet toch aan mijn man vragen of hij vrijdag weer vrij neemt, maar hij heeft al zoveel dagen vrij genomen, terwijl hij zo graag werkt. 

 

Even een baaldagje vandaag dus, en daarom heb ik me hier aangemeld voor lotgenoten... 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey, ik heb 19 feb een bvk gehad, dus vergelijkbaar . Het enige dat ik eigenlijk NIET mag doen is tillen, tot 6 weken PO en overstrekken. Ik heb vooral last van de onderste littekens, drukkend en trekkend gevoel. Ook mijn zijkanten zijn gevoelig, zeker eenmaal in de namiddag....dan helpt een icepack super.

ik heb een dochtertje van 4 jaar en ben alleenstaand. Als ze bij mij is merk ik wel een verschil, je doet en forceert meer dan als je alleen bent. Maar ze kan zich wel al goed behelpen dus dat scheelt. Hoe oud is jouw zoontje ? Heeft hij nog veel 'hulp' nodig waarbij je je niet goed kan behelpen ? Msh lukt het beter dan je denkt. 

maar je hart luchten kan al helpen, ik ken dat ;)

Groetjes

Link naar reactie
Delen op andere sites

HI bumba

lekker je hart luchten! Welkom

mocht je een wk na de operatie alweer tillen?

@Mickeymike ji pas na 6 weken....maar wat is tillen?

bij mij zeiden ze na twee wk weer tillen van ongeveer 10 kg

ik ben nu 12 dagen po en ja ik heb best al wat dingen getild....laptop verplaatst...kruik naar bed getild, wat was gedaan, waterkoker vullen,  maar wel zo dat ik niet boven schoudernivo kwam.

je komt je eigen grenzen tegen....gister een halve dag achter de computer gezeten om administratie te doen , te bellen etc, .ging lekker maar daarna gespannen boobs

va daag gehele rustdag....wat wandelen en filmpje kijken

 

kan me voorstellen dat als je alleen bent er veel op je afkomt en je je huishouden op orde wilt hebben. Mijn man is veel weg en ik kan niet tegen rommel..en met twee kids en een hond...

 

bumba..heb je geen buurvrouw of vriendin die je even kan helpen?

 

xx

Link naar reactie
Delen op andere sites

Na mijn bvk moest ik ook 6 weken oppassen met tillen en overstrekken etc ...

Tja ..wat is tillen ..een laptop is natuurlijk niet zo zwaar ,of een brod met avondeten ...

Maar een zware tas met boodschappen o.i.d. , dat zijn dingen waar je op mee moet passen .

Als ik te zwaar tilde , voelde ik het ook meteen in de borst trekken .

Hoe langer je voorzichtig bent , hoe beter natuurlijk ..vooral omdat er onderhuids ook veel te herstellen is .

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor de reacties.

Na mijn berichtje ben ik nog naar de huisartsenpost geweest. ik had zoveel pijn dat ik bang was dat het iets anders was dan een overbelaste spier. maar het blijkt toch vanuit de spieren te komen.

De ene dag gaat het echt geweldig, de volgende dag weer stukken minder. Ik heb de neiging om als ik geen pijn heb direct weer te hard van stapel te lopen. Heel vervelende eigenschap nu... 

Vandaag weer een pijnlijk dagje, bijvoorbeeld. Mijn man is wel thuis, maar hij werkt dan boven, dus ik probeer hem zoveel mogelijk te storen. Ons zoontje is 2, dus nog te jong voor veel dingen. Al kan hij wel zelf trap lopen en wat andere dingen ook, maar je bent toch nog wel veel aan het tillen, bukken etc. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ook de dagen dat je geen  pijn hebt , moet je je rustig houden . 

Doe niet te veel , neem je rust/ herstel . Dat is een beetje het gevaarlijke bij een bvk , je voelt je goed en denkt dat je de hele wereld aan kan . 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja, zeker!! Gelukkig is ons zoontje de komende 3 dagen op het kinderdagverblijf, dat scheelt weer. 

Gister schrok ik wel, opeens weer last van wondvocht aan de rechterkant. het is zo gek, de linkerkant herstelt echt zoveel sneller en mooier dan rechts!! Maar uiteindelijk zal het allemaal wel herstellen. Elke dag gaat het weer net its beter dan de dag ervoor, maar ik ben gewon zo ongeduldig en kan er heel slecht tegen om afhankelijk te zijn van andere mensen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.



×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.