Ga naar inhoud

Pijn na hechtingen in pocket!


boobcamp

Aanbevolen berichten

Vraagje,

Sinds 2-2-2016 ben ik de trotse eigenaar van 2 nieuwe borsten. Bdz. 295 cc anatomisch Natrelle 410 MF-cohesive gekregen.

Tijdens de OK bleek het implantaat in de rechter borst niet goed te zitten ("viel te veel naar buiten" aldus de chirurg). Het implantaat is verwijderd en na het plaatsen van een aantal hechtingen weer terug geplaatst. Bij navraag blijkt dat de holte aan de zijkant dicht is gehecht. Het dak van de holte is vervolgens aan de fascie van de musculus serratus gehecht.

Sinds de OK is de rechter borst gevoeliger dan de linker. De laatst dagen (sinds de afbouw van de pijnmedicatie) heb ik best veel pijn op 1 plek, namelijk aan de buiten/zijkant van de borst. Na bestudering van de anatomie van de genoemde spier vrees ik dat de hechtingen de veroorzakers zijn van de brandende, stekende pijn die wordt uitgelokt door bepaalde bewegingen. De borst is niet rood of dik dus ik verwacht niet dat er een andere reden voor deze pijn is.

Heeft iemand hier op het forum ervaring met dit soort hechtingen en daaraan gekoppelde pijnklachten?

Ik hoor het graag!

Greetz,

Boobcamp

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey

Nou, ik heb idd hechtingen gehad aan de zijkanten om mijn pocket te verkleinen.. Dit aan beide boobs, aangezien mijn eerste pc veel te brede prothesen in mijn borsten gestopt had (kon hij ook niks aan doen, hij wist niet beter ;) )

Maar ik heb dus die vervelende hechtingen gehad.. Bij mij wel voor de spier, dus er is niks gehecht aan de spier vast.

Ik kan je maar 1 advies geven: zorg dat je rustig aan doet met die arm, forceer het niet! Je blijft hier nog wel ff wat last en bewegingsbeperking van houden, maar het is beter om het nu even goed te laten genezen... De pijn geeft wel aan dat je te ver gaat...

Ik kon pas weer volledig bewegen, zonder last te hebben op die plekken, bij drie maanden po.. Ik heb het ook pas langzaam opgebouwd na zes weken po, aangezien ik echt graag wilde dat die pocket goed zou dicht groeien...

Be careful, dat is eigenlijk ook wat je eigen lichaam aangeeft.. En zeker als het aan de spier gehecht is, dan zit er al veel meer spanning op die hechting... Dus echt oppassen geblazen :)

xxx

Link naar reactie
Delen op andere sites

Thanks @best_boobie,

 

Fijn dat je de pijnklachten herkent en kunt relateren aan de hechtingen.

Ik stuur morgen zekerheidshalve ook nog even een mailtje naar de chirurg.

Vrees dat het wederom een kwestie van GEDULD (bepaald niet mijn sterkste kant) is ....haha! :huh:

 

Greetz,

Boobcamp

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vandaag even telefonisch contact opgenomen met de Bergman Clinic in Bilthoven. Mijn "eigen" chirurg blijkt zojuist het pand te hebben verlaten voor een vakantie tot de 29-e! Aangegeven vrij veel pijnklachten te hebben t.h.v. van de hechtingen in de pocket van de rechter borst.

Morgen staat een wondcontrole van de borsten bij een verpleegkundige gepland. Er is nu beloofd dat de dan aanwezige chirurg mij ook te woord zal staan. Ben benieuwd!

Ik heb nog steeds het gevoel dat mijn borst van binnen te strak is vastgehecht aan de zijkant van mijn borstkas. Het hindert me echt bij het bewegen van mijn romp en armen.

Wordt vervolgd!

Greetz,

Boobcamp

Link naar reactie
Delen op andere sites

13 minuten geleden zei boobcamp:

Vandaag even telefonisch contact opgenomen met de Bergman Clinic in Bilthoven. Mijn "eigen" chirurg blijkt zojuist het pand te hebben verlaten voor een vakantie tot de 29-e! Aangegeven vrij veel pijnklachten te hebben t.h.v. van de hechtingen in de pocket van de rechter borst.

Morgen staat een wondcontrole van de borsten bij een verpleegkundige gepland. Er is nu beloofd dat de dan aanwezige chirurg mij ook te woord zal staan. Ben benieuwd!

Ik heb nog steeds het gevoel dat mijn borst van binnen te strak is vastgehecht aan de zijkant van mijn borstkas. Het hindert me echt bij het bewegen van mijn romp en armen.

Wordt vervolgd!

Greetz,

Boobcamp

Ik had dit ook meid.. En dat ga je nog een hele tijd houden..

Laat je niet verleiden door een andere arts te veel te gaan bewegen, want niet iedere arts weet hoe dat werkt met dat kleiner maken van de pocket.... Doe rustig aan en luister naar je lichaam!!
Het is niet niks, die hechtingen.. Dat is niet simpel weefsel aan weefsel vasthechten, maar er wordt gehecht tot op het weefsel van de ribben!! Het moet namelijk een goede stabiele ondergrond hebben.. Vandaar ook de pijn (heb dit vorige keer misschien niet heel goed uitgelegd)

Geef het de tijd, dit duurt echt even voor het helemaal hersteld is :)

xxx

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik had t ook links......en heb heel lang een soort schijf in mn borst gehouden..hard en pijnlijk....maanden.... maar uiteindelijk is het allemaal goed gekomen....

een te grote pocket zorgt voor een schuivende prothese en daardoor kapsel....dus hou je koest please, niet rekken nu, heeft tijd nodig...pffffff...irritant he....xxx

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.



×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.