Ga naar inhoud

Hoe lang mag ik m'n kindjes niet oppakken?


Aanbevolen berichten

Hey allemaal,

Aanstaande maandag word ik geopereerd, 220cc, ronde prothese achter de spier.

Nu was ik net aan het denken hoe ik het allemaal moet gaan redden hier thuis. De kindjes (3,5 en 2,5 jaar) zaten daarnet in bad en terwijl ik ze eruit haalde viel mijnen euro... shit, wanneer zou ik dat terug zelf kunnen doen na de bv? Zelfde met m'n kleinste meisje in bed leggen, ze slaapt nog in een spijlenbedje en moet er dus door ons ingelegd worden. 's Avonds moet ze nog een pamper aan, leg ze dan op de verschoningstafel... De optie is om haar in een groot bed te leggen waar ze zelf in kan, maar dan staat ze gegarandeerd direct bij ons aan bed :rolleyes:, en een pamper kan ik op de grond ook wel aandoen.

Maar ja, het zijn zo'n knuffelkindjes en ze worden zo graag gepakt door mama...

Wie heeft hier ervaring mee en kan me goede raad geven?

Alle tips zijn welkom !

Een bang zenuwachtig hartje x

Link naar reactie
Delen op andere sites

6 weken inderdaad..

Ik heb het zelfde probleem, mijne is nu 1.5 jaar en 13 kilo denk ik.

Je protheses moeten inkapselen en at gaat niet met overbelasting.

Ik denk dat je er vanzelf handig in wordt en alternatieven zoekt.

Maar ja handig is anders :(

Link naar reactie
Delen op andere sites

mijn zoon is 21 maanden en 18 kilo. hij doet het heel goed en doet heel veel zelf zoals zelf in de auto gaan en zelf in zn stoel zitten, luier doe ik als hij staat en als hij heeft gepoept gaat hij zelf even op mijn bed liggen. knuffelen doe ik ook als hij staat. ik bed leggen doet mijn man en overdag slaapt hij in mijn bed, tis even niet anders (hij heeft al een hele tijd slaapproblemen dus word hele tijd wakker). Badje zet ik op de grond en dan met bakjes water erin en hij kan er zo ook weer zelf uit.

je vind vanzelf wel overal oplossingen voor, beetje creatief zijn maar dat zouden je kids heus niet erg vinden :blush:

Link naar reactie
Delen op andere sites

mijn jongste zoontje is 1.5 maar weegt gelukkig nog maar 9 kilo

hem doe ik zelf wel in bed leggen en uit bed halen verder doet mijn vriend het wel alleen als hij is gevallen of zo of echt pijn heeft pak ik hem wel maar ga dan meteen zitten

de middelste heeft er het meeste moeite mee die is 3 en echt een mama's kindje wil ook graag getild worden en in bed getild en zo maar dat doe ik niet en dat snapt hij wel hij vraagt alleen wel vaag mama wanneer mag je mij weer tillen

vind ik dan best zielig eigenlijk maar nog maar 2 weekjes en dan mag het weer schiet wel aardig op gelukkig

vind het zelf alleen niet echt heel leuk voor ze en ze beginnen je ook goed te misse

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn zoontjes zijn 3 en 5 en kunnen al veel zelf, al moet ik de jongste nog wel helpen aankleden en naar de wc gaan, enz.

Mijn vriend helpt me echt ge-wel-dig goed en vandaag is hij aan het werk, en lukt het best aardig.

Vervelend voor de jongste (oudste zit op school) vind ik alleen dat ik niet met hem naar buiten ga vvandaag... Daar voel ik me nog niet fit genoeg voor.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn jongste is 1,5 en weegt ongeveer 12 a 13 kilo en mijn oudste is 4 jaar dus die red zichzelf wel behalve dat hij soms wilt stoeien en op me springt maar dat leer ik em wel af.

de jongste kan niks zelf en idd met in bed leggen enzo moet ik hem gaan optillen gelukkig is mijn vriend er in de avond en de 1e week gaan de kids overdag naar de oppas anders red ik het niet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Mickey10

Pffff ik maak me hier ook echt druk om! Mijn zoontje is 16 maanden en kan nog niet lopen, slaapt ook nog in een ledikantje en wil absoluut niet in mijn bed slapen. Ik heb 2 weken hulp maar daarna niet meer. Mag je ook bij plaatsing voor de spier 6 weken niet tillen of is dit minder lang?

Link naar reactie
Delen op andere sites

tja, het wordt improviseren vanaf morgen. De eerste week is m'n vriend constant thuis, dus die kan helpen. Maar nadien zal het wat anders zijn... Ik heb m'n kindjes gisteren verteld dat mama naar de dokter moet en daarna wel wat pijn gaat hebben, dat ze me moeten helpen en dat ik ze dan even niet kan pakken. Ze waren super lief en zeiden dat ze flink gingen zijn. Ik hoop dat het snel wél gaat lukken, want half juli zouden we nog op vakantie willen gaan, vliegen, sleuren met koffers of duwen van buggy... We zien wel. Hoop dat het met "maar" 220 cc het misschien sneller gaat lukken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Buffeltje, het is ook niet dat je het straks niet kan, maar het MAG niet!

Waarschijnlijk met jou achter de spier plaatsing kan je voor je gevoel met 2 weken weer alles, met een voor de spier zelfs soms al na een paar dagen.

Je protheses moeten inkappselen en dat doen ze niet als jij gaat lopen tillen en doen.

Dan krijg je bijvoorbeeld zwevende protheses!

Na mijn vorige bv kon ik na een paar dagen ook voor mijn gevoel weer alles, en hield me dus ook niet aan 6 weken niks doen.

Met als gevolg een laagje vocht om mijn prothese die nu dus los zitten en zweven en draaien.

Het resultaat wordt daar natuurlijk niet mooier op.

Heeft niks met het aantal cc te maken, met 500 cc mag je niet tillen maar met 200 cc ook niet

Op vakantie gaan en slepen met koffers na 4 weken?! kan echt niet.

Ga dan paar weken later op vakantie of in augustus.

Ik heb gekozen om dit jaar zelfs niet te gaan en voor een bv gekozen.

Ik zie mezelf ook niet met een sport bh aan de kant vant strand zitten, want ja zwemmen mag ook al niet.

Houd je dus maar echt aan die 6 weken ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites



×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.