Ga naar inhoud

wie heeft er ervaring met Monobloc hydrogel?


Roompie

Aanbevolen berichten

Hey allemaal:D

Heeft iemand ervaring met Monobloc hydrogel. Dit zijn natuurlijke protheses, die bij lekken of scheuren geen siliconen deeltje in je lichaam achterlaat maar biologisch afbreekbaar is.

Ik wil er graag wat meer over weten omdat ik niet veel ervaringen en foto's op het internet kan vinden. 

Ik hoor het graag dames :P

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb 2 consults gehad over deze protheses. Bij Nio en Kappel. En ga nog op een derde consult.

Als je in de zoekbalk hydrogel invult vind je verschillende topics hierover. (Even zoeken op alle bijdragen bijv)

En op de site van dr kappel en van dr visser (arenborghoeve) staat ook veel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo Suus, 

Bedankt voor je info. 

Ben je op verschillende consulten geweest qua keuze van de plastisch chirurg of om het verschil te zien en horen qua siliconen en hydrogel protheses?

ik ga namelijk 9 februari op consult bij de accz kliniek. Ben erg benieuwd. :D

Groetjes 

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Om de keuze te maken voor een pc. Ik wil sowieso hydrogel ;) 

Werkt ACCZ eigenlijk wel met hydrogel?

Zover ik weet zijn het 

Dr kappel (eigen kliniek), dr Nio (parkkliniek en OLVG voorheen slaz), dr visser (arenborghoeve en welnesskliniek), dr verdonck (in de welnesskliniek in zn eigen praktijk weet ik niet eigenlijk) 

Maar goed t kunnen er absoluut meer zijn. Over hen heb ik wat uitgezocht ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja, ACCZ werkt ook met hydrogel. Ik had het een en ander opgezocht waar je terecht kunt voor hydrogel. Dat waren er niet heel veel in Nederland, tenminste ik zocht iets wat het meest dichtbij was en dat was dus ACCZ kliniek in Utrecht. Toevallig is het ook een goede kliniek heb ik gelezen met goede artsen. 

Dr visser van de arenborghoeve leek mij ook heel erg goed alleen helemaal in Venlo. 

Ik wil eigenlijk ook alleen maar hydrogel. En in het SLAZ las ik dat er een wachttijd van 12 weken is. Ik zou het eigenlijk z.s.m willen. Ik sta al te popelen eigenlijk voor de operatie :P

Welke arts die je tot nu toe hebt gezien lijkt jou het meest geschikt? Je hebt natuurlijk nog een derde consult zei je. Ben benieuwd :) 

Trouwens zie afbeelding van ACCZ lijst van borstprotheses.

Foto's alleen zichtbaar voor leden.

Word nu lid.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Die monobloc krijg je goedkoper bij SLAZ.. Voor 3500 volgens mij, als ik me niet vergis.. 
En wat betreft wachttijden.. Meestal kun je binnen twee weken op consult bij Nio (wel ff vragen dan naar Nio, want bij hem kun je het snelste terecht) en dan kan binnen een week of 2-3 geopereerd worden..

Ik zou zelf Nio verkiezen boven accz.. Ik heb daar (buiten op hun eigen website, die niet geheel objectief is) slechte verhalen over gelezen en gehoord... 
Maar goed.. je moet uiteraard doen waar jij je goed bij voelt :)

Oh ja, en idd, er zijn maar een paar  klinieken iin Nederland die met hydrogel werken:
Visser, Arenborghoeve in Venlo
Nio en van Selms in SLAZ
Kappel in haar eigen kliniek (zwolle)
Accz..

Verder zijn er enkele in belgie die ermee werken, idd oa Wellnesskliniek :)

xx BB
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 minuten geleden zei best_boobie:

Die monobloc krijg je goedkoper bij SLAZ.. Voor 3500 volgens mij, als ik me niet vergis.. 
En wat betreft wachttijden.. Meestal kun je binnen twee weken op consult bij Nio (wel ff vragen dan naar Nio, want bij hem kun je het snelste terecht) en dan kan binnen een week of 2-3 geopereerd worden..

Ik zou zelf Nio verkiezen boven accz.. Ik heb daar (buiten op hun eigen website, die niet geheel objectief is) slechte verhalen over gelezen en gehoord... 
Maar goed.. je moet uiteraard doen waar jij je goed bij voelt :)

Oh ja, en idd, er zijn maar een paar  klinieken iin Nederland die met hydrogel werken:
Visser, Arenborghoeve in Venlo
Nio en van Selms in SLAZ
Kappel in haar eigen kliniek (zwolle)
Accz..

Verder zijn er enkele in belgie die ermee werken, idd oa Wellnesskliniek :)

xx BB
 

Ik las al van anderen ook dat het inderdaad veel goedkoper is. Ongeveer 600 euro verschil. 

Hoeveel pc werken er dan precies bij het SLAZ? Dus Nio is een van de beste? Nou wat goed. 

Dan ga ik maandag meteen bellen en even kijken wat daar de wachttijd is. Als ik zoveel goede reacties lees over dr Nio dan zal dat wel zo zijn. Verder heb ik nog niks gelezen eigenlijk over de slechte recensies van het accz. Waar gaan die slechte punten dan het meest over?

Bedankt voor je info. Heb ik wel wat aan!:)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja bij SLAZ gewoon naar Nio vragen. Van Selms is ook heel goed, maar hij zit maar 1 keer per 2 weken voor consulten en dus is de wachttijd bij hem langer :)

Van Onselen is berispt vanwege een sterfgeval tijdens een operatie.. Nou wordt er wel hier en daar gezegd dat hij er niks aan kan doen dat diegene overleden is, maar een berisping krijg je niet zomaar.. 
Verder heeft van Onselen heel erg problemen met het plaatsen van prothesen op de juiste hoogte of het ruim genoeg maken van de pocket. Ook zijn er veel meiden die lang last blijven houden van hun linker borst.... Dit zijn toch dingen die je mee zou kunnen nemen in je beslissing :) Ik heb in je andere topic het hier ook al ongeveer over.

En nogmaals het is niet om iemand zwart te maken.. Ik wil alleen graag dat meiden goed op de hoogte zijn. Ik gun niemand een tweede operatie omdat de eerste verprutst is.. Heb dat zelf meegemaakt en dat is niet grappig..

xx BB

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb hydrogel monobloc protheses :) Heb ze nog maar kort, dus kan nog niet zoveel over het eindresultaat zeggen. 

Ben vooraf op consult geweest bij dr Kappel en bij dr Nio. dr Kappel had alle aandacht en tijd voor me, maar ik had een beter gevoel bij dr Nio. Daarom voor hem gegaan :) Ben geopereerd in het OLVG West (SLAZ) en dat is me heel goed bevallen. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

6 minuten geleden zei best_boobie:

Ja bij SLAZ gewoon naar Nio vragen. Van Selms is ook heel goed, maar hij zit maar 1 keer per 2 weken voor consulten en dus is de wachttijd bij hem langer :)

Van Onselen is berispt vanwege een sterfgeval tijdens een operatie.. Nou wordt er wel hier en daar gezegd dat hij er niks aan kan doen dat diegene overleden is, maar een berisping krijg je niet zomaar.. 
Verder heeft van Onselen heel erg problemen met het plaatsen van prothesen op de juiste hoogte of het ruim genoeg maken van de pocket. Ook zijn er veel meiden die lang last blijven houden van hun linker borst.... Dit zijn toch dingen die je mee zou kunnen nemen in je beslissing :) Ik heb in je andere topic het hier ook al ongeveer over.

En nogmaals het is niet om iemand zwart te maken.. Ik wil alleen graag dat meiden goed op de hoogte zijn. Ik gun niemand een tweede operatie omdat de eerste verprutst is.. Heb dat zelf meegemaakt en dat is niet grappig..

xx BB

Oh wow.... Overleden op de operatietafel! Krijg er de bibbers van! :wacko:

Link naar reactie
Delen op andere sites

8 minuten geleden zei DreamLou:

Oh wow.... Overleden op de operatietafel! Krijg er de bibbers van! :wacko:

 

15 minuten geleden zei best_boobie:

Ja bij SLAZ gewoon naar Nio vragen. Van Selms is ook heel goed, maar hij zit maar 1 keer per 2 weken voor consulten en dus is de wachttijd bij hem langer :)

Van Onselen is berispt vanwege een sterfgeval tijdens een operatie.. Nou wordt er wel hier en daar gezegd dat hij er niks aan kan doen dat diegene overleden is, maar een berisping krijg je niet zomaar.. 
Verder heeft van Onselen heel erg problemen met het plaatsen van prothesen op de juiste hoogte of het ruim genoeg maken van de pocket. Ook zijn er veel meiden die lang last blijven houden van hun linker borst.... Dit zijn toch dingen die je mee zou kunnen nemen in je beslissing :) Ik heb in je andere topic het hier ook al ongeveer over.

En nogmaals het is niet om iemand zwart te maken.. Ik wil alleen graag dat meiden goed op de hoogte zijn. Ik gun niemand een tweede operatie omdat de eerste verprutst is.. Heb dat zelf meegemaakt en dat is niet grappig..

xx BB

Nou ben heel erg blij dat je me dit verteld. Ik zou er zelf niet achterkomen anders. Als eerste gevoel wilde ik ook liever bij Kruppa. Die van Onselen sprak mij niet aan. 

Wel rot dat het voor jou de eerste operatie niet helemaal goed is gegaan. Welke pc was dat?

Wel een eng verhaal trouwens van die berisping over van Onselen. 

Ik denk nu ook niet meer dat ik het consult door zit na dit te horen haha. En nee ik denk helemaal niet dat je mensen zwart maakt. Het is tenslotte niet even een kappersbeurt, het gaat wel om een serieuze operatie. Je gunt namelijk iedereen een goede operatie ja.

Bedankt :))

Ik ga nu zeker contact opnemen met het Slaz.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja precies, daar gaat het ook om. Ik gun iedereen in een keer een goede operatie.. 

Ik ben zelf destijds geopereerd door dr. Malfeyt. (valkenhorstkliniek, die nu failliet is)
Hij heeft mij een prothese geplaatst die echt een stuk te breed was voor mijn borstkas.. Ik had er continu last en pijn van.. Heb weken met een opgerold washandje naast mijn borst gelopen. De pocket werd anders groter en groter en nog heb ik (zelfs dik 3,5 jaar na de hersteloperatie) last van die kant.. Niet zo zeer dat ik pijn ervaar, maar mijn hele rechterkant naast mijn borst, is half verdoofd.. Alsof je terug komt van de tandarts na een verdoving.. Dit loopt tot net op mijn rug. 

Ik klaag hier niet over, want ik vind dat ik zelf ook een aandeel had in het niet goed mezelf inlezen (al had ik al heel veel gelezen, alleen niet over hoe breed een prothese nou eigenlijk mag/kan en moet zijn.. Verder vind ik, dat ik er goed vanaf gekomen ben. Er zijn ergere dingen in het leven ;) Mijn motto is ook wel: always look on the bright side of life.. 

Ik probeer meiden te waarschuwen, en kom daarbij wel eens hard over (wordt mij wel eens meegedeeld) Dat kan..  shit happens haha
Daarom dat ik ook vaker erbij vermeld dat ik het niet verkeerd bedoel.. :P

Ik heb trouwens geen monobloc hydrogel. Heb me destijds hier wel over ingelezen, maar heb toch gekozen voor de siliconen.. 

En idd, het is net wat je zegt.. Het is een échte operatie. niet zomaar iets :)
Daarom dat het ook zo belangrijk is om je aan de voorschriften te houden de eerste zes weken. Je betaalt een hoop geld voor je boobs, dan wil je ook dat ze goed herstellen, en dat je er zelf alles aan gedaan hebt om complicaties te voorkomen :)

xx BB

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja zoiets verwacht je natuurlijk helemaal niet dat dat kan gebeuren. Ook al zitten er aan elke operatie risico's. Blijkbaar was dat dan geen kundige arts. Gelukkig dat dit forum bestaat zeg.! 

Heel Blij dat je mij een andere arts hebt aangeraden. 

Wel goed van je dat je zo'n positieve instelling hebt. Het is helaas gebeurd. 

Waar woon je precies?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zou idd lekker naar nio gaan. Het duurde bij wel een paar weken voor ik op consult kon komen, maar kon wel een week na mijn consult geopereerd worden. Al met al twee maanden maar had dus eerder gekund. En beter iets langer wachten op een goede pc. En voor dat geld kan je wel een paar heen keen en weer naar Amsterdam.

Link naar reactie
Delen op andere sites

7 minuten geleden zei liesje83:

Zou idd lekker naar nio gaan. Het duurde bij wel een paar weken voor ik op consult kon komen, maar kon wel een week na mijn consult geopereerd worden. Al met al twee maanden maar had dus eerder gekund. En beter iets langer wachten op een goede pc. En voor dat geld kan je wel een paar heen keen en weer naar Amsterdam.

Ja dat zeker. Liever iets langer wachten op een goede pc.

Ben je zelf ook op meerdere consulten geweest of wist je gelijk dat je het bij Nio wilde laten doen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb een wissel gehad dus ben al eens geopereerd. Eerst bij dr visser en nu bij dr nio. En ben nu voor deze wissel niet verder geweest dan nio, ik wist voor het consult al dat hij het zou worden (voorheen was deze keuze er niet, anders was ik al eerder gegaan).

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 minuut geleden zei liesje83:

Ik heb een wissel gehad dus ben al eens geopereerd. Eerst bij dr visser en nu bij dr nio. En ben nu voor deze wissel niet verder geweest dan nio, ik wist voor het consult al dat hij het zou worden (voorheen was deze keuze er niet, anders was ik al eerder gegaan).

Oké.  Visser is ook een goede pc las ik?

Wat is dan de reden van de wissel? Ander soort prothese of is de prothese verwisseld. 

Ik ga maandag bellen voor een consult met Nio. Kan niet wachten:D

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 30-1-2016om19:41 zei best_boobie:

Ja precies, daar gaat het ook om. Ik gun iedereen in een keer een goede operatie.. 

Ik ben zelf destijds geopereerd door dr. Malfeyt. (valkenhorstkliniek, die nu failliet is)
Hij heeft mij een prothese geplaatst die echt een stuk te breed was voor mijn borstkas.. Ik had er continu last en pijn van.. Heb weken met een opgerold washandje naast mijn borst gelopen. De pocket werd anders groter en groter en nog heb ik (zelfs dik 3,5 jaar na de hersteloperatie) last van die kant.. Niet zo zeer dat ik pijn ervaar, maar mijn hele rechterkant naast mijn borst, is half verdoofd.. Alsof je terug komt van de tandarts na een verdoving.. Dit loopt tot net op mijn rug. 

Ik klaag hier niet over, want ik vind dat ik zelf ook een aandeel had in het niet goed mezelf inlezen (al had ik al heel veel gelezen, alleen niet over hoe breed een prothese nou eigenlijk mag/kan en moet zijn.. Verder vind ik, dat ik er goed vanaf gekomen ben. Er zijn ergere dingen in het leven ;) Mijn motto is ook wel: always look on the bright side of life.. 

Ik probeer meiden te waarschuwen, en kom daarbij wel eens hard over (wordt mij wel eens meegedeeld) Dat kan..  shit happens haha
Daarom dat ik ook vaker erbij vermeld dat ik het niet verkeerd bedoel.. :P

Ik heb trouwens geen monobloc hydrogel. Heb me destijds hier wel over ingelezen, maar heb toch gekozen voor de siliconen.. 

En idd, het is net wat je zegt.. Het is een échte operatie. niet zomaar iets :)
Daarom dat het ook zo belangrijk is om je aan de voorschriften te houden de eerste zes weken. Je betaalt een hoop geld voor je boobs, dan wil je ook dat ze goed herstellen, en dat je er zelf alles aan gedaan hebt om complicaties te voorkomen :)

xx BB

Hoi BB:)

Ik wilde je graag nog een vraag stellen. Alleen ik weet niet precies waar ik dat het beste kan doen of waar ik een bericht kan posten, dus dacht dan doe ik het maar hier.

Zoals ik misschien eerder had verteld, wil ik graag de hydrogel protheses. En volgens mij heb je daar maar twee soorten profielen van klopt dat, hoog en middel? En die middel gebruiken ze geloof ik alleen bij vrouwen die al veel borstpartij hebben en ook hang en je kunt de siliconen en hydrogel niet echt met elkaar vergelijken he qua vorm en projectie? Ik moet natuurlijk nog het consult krijgen met Nio(dit is het eerste consult wat ik krijg met een pc), wel slim om nog meerdere consulten te hebben. Maar ja ik hoorde er zulke goede verhalen over, ik heb echt geen een slecht verhaal gelezen van iemand die er niet blij mee was of is. Na het consult, wil ik wel gelijk de operatie doorzetten eigenlijk z.s.m. Maar ik zit te denken aan 350-400cc. Op welke cupmaat zou je denk je komen als er 400cc wordt geplaatst? Want de hydrogel valt wat kleiner uit he, dacht ik? Hoe komt dit eigenlijk? 

Sorry voor al de vragen haha, (out of curiosity:))

Bedankt BB:blush:^_^ 

Link naar reactie
Delen op andere sites

9 minuten geleden zei Roompie:

Hoi BB:)

Ik wilde je graag nog een vraag stellen. Alleen ik weet niet precies waar ik dat het beste kan doen of waar ik een bericht kan posten, dus dacht dan doe ik het maar hier.

Zoals ik misschien eerder had verteld, wil ik graag de hydrogel protheses. En volgens mij heb je daar maar twee soorten profielen van klopt dat, hoog en middel? En die middel gebruiken ze geloof ik alleen bij vrouwen die al veel borstpartij hebben en ook hang en je kunt de siliconen en hydrogel niet echt met elkaar vergelijken he qua vorm en projectie? Ik moet natuurlijk nog het consult krijgen met Nio(dit is het eerste consult wat ik krijg met een pc), wel slim om nog meerdere consulten te hebben. Maar ja ik hoorde er zulke goede verhalen over, ik heb echt geen een slecht verhaal gelezen van iemand die er niet blij mee was of is. Na het consult, wil ik wel gelijk de operatie doorzetten eigenlijk z.s.m. Maar ik zit te denken aan 350-400cc. Op welke cupmaat zou je denk je komen als er 400cc wordt geplaatst? Want de hydrogel valt wat kleiner uit he, dacht ik? Hoe komt dit eigenlijk? 

Sorry voor al de vragen haha, (out of curiosity:))

Bedankt BB:blush:^_^ 

No problem meid, maar stuur me ff in pb je huidige cupmaat en wat je graag wilt..
Het is idd zo dat de hydrogel geen extra high profile heeft en meestal in verhouding breder is dan de siliconen in verhouding met de projectie. Dat is ook waarom hij kleiner uit kan vallen.. Hoe minder projectie, hoe minder volume naar voren..
Ik denk doordat de siliconegel vaster is dan het zoutwater dat wat gelei achtig gemaakt is, dat daarom de silicone meer projectie geeft.. En waarschijnlijk zijn er nog meer redenen, maar heb me daar eigenlijk nooit in verdiept :)

Ik kan je niet beloven dat 400 cc gaat passen, maar ik weet wel zeker dat Nio zal kiezen voor de high profile idd.

Als jij mij ff een pb stuurt, dan is dat makkelijker :)

xx BB

Link naar reactie
Delen op andere sites

@best_boobie wat ik hier van je heb gelezen, vind ik niet hard hoor ! Eerder duidelijk, en hoe belangrijk is dat in deze dingen !! 

Denk dat je jezelf niet kwalijk moet nemen dat je je niet goed ingelezen zou hebben. Je denkt altijd dat je dat wel hebt gedaan volgens mij. En zelf ben ik ook schuldig dan hihi , ik wist niet eens dat er verschil wás in profielen :blush:

Wou dat ik dit forum jaar eerder had gevonden ! 

Maar eh, ga zo door dus !  :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 minuten geleden zei ambertje:

@best_boobie wat ik hier van je heb gelezen, vind ik niet hard hoor ! Eerder duidelijk, en hoe belangrijk is dat in deze dingen !! 

Denk dat je jezelf niet kwalijk moet nemen dat je je niet goed ingelezen zou hebben. Je denkt altijd dat je dat wel hebt gedaan volgens mij. En zelf ben ik ook schuldig dan hihi , ik wist niet eens dat er verschil wás in profielen :blush:

Wou dat ik dit forum jaar eerder had gevonden ! 

Maar eh, ga zo door dus !  :D

Lief! :116:

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik heb ervaring! ik ben geopereerd door Dr Kappel. 2 jaar geleden en nog steeds super super blij. Alleen ben ik nogal 'dun' bedekt dus wil nu wat lichaamseigenvet bij laten spuiten was al besproken wou geen super tieten maar normaal wat bij mijn lichaam past nu na 2 jaar ( net zoals zo veel dames) mag toch wel iets meer( het is nl zo leuk en sexy)....alleen maar lof over Dr Kappel haar aandacht, team, motivatie, deskundigheid en nazorg ......

succes!

Link naar reactie
Delen op andere sites

45 minuten geleden zei Mars:

ik heb ervaring! ik ben geopereerd door Dr Kappel. 2 jaar geleden en nog steeds super super blij. Alleen ben ik nogal 'dun' bedekt dus wil nu wat lichaamseigenvet bij laten spuiten was al besproken wou geen super tieten maar normaal wat bij mijn lichaam past nu na 2 jaar ( net zoals zo veel dames) mag toch wel iets meer( het is nl zo leuk en sexy)....alleen maar lof over Dr Kappel haar aandacht, team, motivatie, deskundigheid en nazorg ......

succes!

Hoi @Mars

Fijn dat je nog steeds blij bent met de hydrogel. Binnenkort wil ik ook graag voor de hydrogel gaan maar bij dr Nio. Hoeveel cc heb je en welke cup had je ervoor? 

X

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.



×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.