Ga naar inhoud

Bel87 : 22 maart 2016 : Dr. Nolens : Sint-Rembert Ziekenhuis : Torhout


Aanbevolen berichten

Hallo allemaal,

Ik ben Isabelle en 28 jaar oud. Gelukkige moeder van 2 kindjes :-) Tijdje terug besloten om toch de stap te zetten voor een borstverkleining te laten doen. Het is iets dat ik al 10 jaar uitstel. Ik wou toch wachten tot ik me kinderen had en zo nog borstvoeding kon geven. Het is iets dat heel moeilijk ligt voor mij. Ik ben ergens wel jaloers als ik andere vrouwen zie pronken met hun mooie bikini aan en ook kleren kunnen kopen wat ze willen. Begin november heb ik uiteindelijk een eerste gesprek had met een PC. Wat een goed gevoel dat mij dat gaf, een opluchting. Uiteindelijk dan een brief binnengebracht bij adviserende geneesheer en na 2 weken had ik me goedkeuring. Niet enkel voor het uiterlijk doe ik het. Nek en schouderklachten komen er ook bij kijken. Ik had voor ik me 2 kinderen had een E cup maar snel veranderde dit na de zwangerschappen tot een G cup. Ik heb wel nog wat een buikje, na 2 de zwangerschap is het nog moeilijker weg te krijgen :-)  maar de verhouding borsten en de rest klopt ook gewoon niet bij mij. De PC zei ook tegen mij dat de verhouding niet klopte. Als ik ging gaan sporten deed dat ook pijn bij het lopen, uiteindelijk dan mee gestopt.

22 maart is een belangrijke dag want dan zal de operatie doorgaan en zal ik van een G naar C cup gaan. Meeste schrik heb ik wel voor de narcose en ook natuurlijk als dit haalbaar zal zijn thuis met de kinderen. Mijn man zal wel enkele dagen thuisblijven om wat te helpen in het huishouden en met de kindjes. Kzal gewoon streng voor mezelf moeten zijn om zo weinig mogelijk te doen zodat ik snel herstel.

Nu aftellen geblazen, nog een 8 tal weekjes :-)

 

grtjs

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi hoi

Welkom op het forum!!

Goed van je om de stap dan nu toch te nemen :35:
Je zult zien dat het straks een hele verlichting zal geven. 

Wel lief zijn voor jezelf straks hoor, want het is niet zomaar iets.. Het is een heftige operatie, waar je toch echt wat regels bij in acht zult moeten nemen... Herstellen doe je maar 1 keer, zorg dat het goed gaat in 1 keer :)

Wie gaat je opereren? En in welke kliniek? 
We kunnen (als je dit wilt vertellen) je topictitel aanpassen en je verhuizen naar de operatieverslagen. Dat doen we eigenlijk met iedereen die een datum voor operatie heeft :)
Zo kun je ook ná je operatie nog in dit topic verder met schrijven; operatieverslag en vragen enz...

Veel succes met aftellen!
Narcose vond ik zelf niet veel voorstellen.. Het was van te voren enger dan tijdens ;)
Kreeg er namelijk niks van mee haha :P Ik lag lekker te slapen, en de anesthesist zorgde voor de narcose...
Komt allemaal goed. Zolang jij verder niks mankeert, is er praktisch geen risico op complicaties bij een narcose :)

xx BB

Link naar reactie
Delen op andere sites

Welkom op het forum ...

Een Bvk zal straks alleen maar verlichting geven ..die 8 weken vliegen om .

Voor de narcose hoef je in principe niet bang te zijn , je bent zo weg ..en krijgt niets meer mee .

Ik weet niet hoe oud je kinderen zijn , maar hou er rekening mee dat je zo,n 6 weken niet zwaar tillen en

overstrekken mag .

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 month later...

Hallo,

Nog een 2 tal weekjes en het is zover. Best spannend!!! Het is Dr. Nolens dat mij opereert in het Sint- Rembert ziekenuis. Ik zal zo blij zijn als alles achter de rug is want het is niet evident met kleine kindjes te combineren. Al een hele planning opgemaakt :-)

6 weken niet heffen en tillen zal best moeilijk zijn. Normaal ben ik maar 2 weken thuis maar omdat ik in de zorgsector werk bij ouderen krijg ik 3 weken. Gelukkig houden mijn collega's daar rekening mee maar tzal toch niet evident zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Bel87 spannend hoor! Dat schiet al op!! Het is zomaar zover.

Ik werk zelf ook in de zorgsector, iom mijn leidinggevende ga ik in de ziektewet en blijf de eerste 2 a 3 weken thuis, wanneer ik me wat beter voel kan ik therapeutisch komen. Bakje koffie drinken op het werk  en bijvoorbeeld administratieve taken doen, medicatie delen etc. We zijn er vanuit gegaan dat je 6 weken niet zwaar mag tillen dus tot die tijd nog niet aan het bed sta. Verder gewoon per week kijken hoe het gaat, moet jij na 3 weken dan weer volledig aan het werk? Of mag je dit naar geleide wat opbouwen? (ik wordt 19 april geopereerd).

Kan me voorstellen dat het een heel geregeld is met een gezin, en de zorg voor je kindjes! Fijn dat je man in ieder geval de eerste dagen thuis is. Ik heb ook geen idee hoeveel hulp er nodig is de eerste dagen, ik woon zelf alleen. Van alles wat ik lees zijn de verhalen heel uiteenlopend. Hoe oud zijn je kinderen?

Heel veel succes alvast voor je operatie! Ga je naderhand ook een verslagje schrijven?

xx

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zal aan de leidinggevende eventueel toch vragen om wat administratie te doen want ik denk dat het eigenlijk nog te vroeg is om al te heffen. Ik werk bij ouderen en het is best wel zware dienst.

Mijn zoontje is 3,5jaar en dochter 1,5 jaar. Dochterlief zal enkele dagen meer naar opvang gaan en ook nog een weekje naar mijn ouders dus zal wel lukken. Het is niet haalbaar bij mij alleen. Mijn zoontje kan zich al meer bezighouden, dus in de vakantie blijft hij bij mij. Ik heb er ook voor gekozen om juiste voor de paasvakantie mij te laten opereren zodat mijn zoontje niet naar school moet. Het is gemakkelijker dat hij thuis is, ik moet dan niet heel de tijd heen en weer rijden.

Zorg maar dat je voldoende boodschappen in huis hebt :-) en misschien ook wat hulp van je ouders?

Deze week nog volop van alles doen zowel binnen als buitenwerkjes want de komende tijd zal ik er geen tijd meer voor hebben.

Nog een 5 weekjes en het is al aan u :-)

Ik zal zeker nog iets van me laten horen hoe alles verlopen is. Nu te hopen dat ik nog wakker word na de narcose want dat is me grootste schrik :s

grtjs

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja heb denk ik genoeg hulp hoor,kwa familie en vrienden. Die wisselen mekaar wat af. Kon melden tijdje bij mijn vader en vrouw terecht maar dan moet ik opvang regelen voor mijn beestjes. Ben toch liever in mijn eigen huis!

Ik wil ook binnen en buitenshuis alles wel aan kant hebben vantevoren! Mis wat maaltijden invriezen!

Fijn dat je het zo hebt kunnen regelen met de kindjes,je moet je rust echt wel nemen! Mijn werk is ook voornamelijk met ouderen,zitten ook wel steeds meer mensen bij van middelbare leeftijd. Kortom fysiek erg zwaar!

De narcose komt vast goed;)als je bedenkt hoevaak op een dag er een narcose wordt uitgevoerd..volgende week ben je al aan de beurt,wat spannend:)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weeks later...

Hallo,

Hier alles goed!!! Sorry voor de late reactie. Alles is goed verlopen hoor. Nu al 2 weken verder en pijn valt heel goed mee. Eerste week 's nachts ook redelijk goed kunnen slapen, nu voel ik al meer me rug maar het gaat wel. Sinds maandag hechtingen uit en nu 2x per dag zalf aanbrengen. Kben super content dat ik de stap heb gezet!!! Mijn man verschiet zo positief van het resultaat al na 2 weken. Nu heb ik een mooie C cup en er is in totaal bijna 1,2kg af dus ja dat is al eens de moeite he.

Ik heb na de narcose toch wat moeten overgeven. De PC was na de operatie komen zeggen tegen mij dat alles goed verlopen is maar zelf weet ik daar niets meer van. Best wel raar maar ik was nog zo van de kaart.

Eindelijk van de zomer leuke T-shirtjes dragen en meer keuze in bikini's,... zalig gewoon :-)

xxx

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.



×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.