Ga naar inhoud

Kapot implantaat


Nannet

Aanbevolen berichten

Heeft iemand ervaringen met kapotte implantaten en hoe dat verder verloopt qua claim richting Allergan/McGhan ofwel Natrelle.

Bij mij bleken beide implantaten kapot te zijn tijdens operatie...

Implantaten 6,5 jaar oud

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

hoi hoi

He verdorie.. kapotte implantaten... Dat is wel even schrikken he...
Hoe ben je erachter gekomen?

Ik heb er zelf geen ervaring mee, maar ik weet dat er idd in die tijd een foutieve serie geweest is.. De implantaten worden, zover ik weet, vergoed! 
Door wie ben je destijds geopereerd? En ga je bij diezelfde pc terug?

Er zijn enkele meiden die hier ook mee te maken gehad hebben.. Ik zit ff te denken wie dat nou laatst was... 
Oh, hier heb ik haar topic: 

Misschien interessant voor je om te lezen :)

Als je in de zoekbalk intikt: 'Natrelle gescheurd' Kom je misschien nog een paar discussies tegen waarin er gesproken wordt over gescheurde natrelle implantaten.


Succes!!

xx BB

Link naar reactie
Delen op andere sites

Is gebleken tijdens de operatie, de ene gescheurd, van de andere was helemaal niets meer over. Het vreemde is dat ik ieder jaar een foto en/of echo heb laten maken, waar niets op te zien was. Zelfs in december nog niets te zien...

Zou wel willen weten wat dit voor mijn gezondheid zou kunnen betekenen. Heb de laatste jaren wel wat vage klachten gehad, maar of die nu hierop terug te voeren zijn moet nog maar blijken.

Dank voor je reactie.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

10 minuten geleden zei Nannet:

Is gebleken tijdens de operatie, de ene gescheurd, van de andere was helemaal niets meer over. Het vreemde is dat ik ieder jaar een foto en/of echo heb laten maken, waar niets op te zien was. Zelfs in december nog niets te zien...

Zou wel willen weten wat dit voor mijn gezondheid zou kunnen betekenen. Heb de laatste jaren wel wat vage klachten gehad, maar of die nu hierop terug te voeren zijn moet nog maar blijken.

Dank voor je reactie.

 

Oh je bent al geopereerd! Daar heb ik zo te zien overheen gelezen... Stom van me... 
Had je nog contact opgenomen met Didi? Die weet misschien hoe het verloopt.. Maar je pc, heeft die hier niets over gezegd dan? Want eigenlijk moet hij hiervoor zorgen.
Ik neem aan dat je niet wilt vertellen door wie je geopereerd bent? Ik zag een voorsteltopic van je, waar ook niet echt veel info in staat, dus geen idee of je uberhaupt iets wilt vertellen :)
Hopelijk verloopt je herstel goed!

Gezondheidsklachten.. sja.. geen idee.. Het kan natuurlijk, als er veel silicone in je lijf gekomen is.. Maar niemand die weet wanneer die prothesen al kapot gegaan zijn, en of je daarom die klachten gehad hebt..

Heb je nu ook weer Natrelle implantaten, of werkt je huidige pc met een ander merk?

xx BB

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb nu motiva ergonomix. Hecht er waarde aan discussie zuiver te houden en geen roddelrubriek... vandaar wat beknopt met informatie. De chirurg heeft inderdaad contact gehad met Allergan. We horen nog verder wat daaruit komt. Ik ben in 2009 geopereerd door d'Hondt. McGhan 320 cc.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Oke, ik zie het niet als roddelen als je iets deelt op een forum, aangezien anderen iets aan je verhaal kunnen hebben. 

Motiva is een goed merk, voor zover nu bekend, dus dat zit dan wel goed.

D'hondt is hier bekend idd, en heeft vaker te maken gehad met de foutieve serie van Natrelle destijds.

Succes verder! :35:

xx BB

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik probeer hier inderdaad ook iets van op te steken. Het is ook niet als sneer bedoeld, hoor. Verderkijkend op het borstenforum kom ik idd verdacht vaak d'Hondt tegen in combinatie met kapotte implantaten! Verschil bij mij is echter dat ik absoluut niet wist dat er iets met de implantaten aan de hand was. Griezelig idee achteraf. Heb de implantaten gezien en werd er niet blij van....

Zodra ik iets van de firma gehoord heb zal ik dit hier delen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weeks later...

Tegenwoordig wordt bij een kapot implantaat geadviseerd om deze te laten zitten wanneer er sprake is van een hoog cohesieve gel en de patient geen last ondervind. De gel blijft dan nl. gelocaliseerd binnen het kapsel.

Dat was een pak van mijn hart.

Groetjes aan allemaal

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden zei Nannet:

Tegenwoordig wordt bij een kapot implantaat geadviseerd om deze te laten zitten wanneer er sprake is van een hoog cohesieve gel en de patient geen last ondervind. De gel blijft dan nl. gelocaliseerd binnen het kapsel.

Dat was een pak van mijn hart.

Groetjes aan allemaal

Serieus?
Dat is een heel ander advies dan bij alle andere meiden die hier op het forum kwamen met een kapot implantaat....

Konden ze dan zien dat het nog ingekapseld zat en dat er niks verder in je lichaam zat?
Kán natuurlijk hoor, maar ik vroeg het me af.. omdat dit de eerste keer is dat ik zo een advies lees....

xx BB

Link naar reactie
Delen op andere sites

Uhhh brownie snapt dit effe niet dusssss.. als ik een kapot implantaat in mijn lijf heb zitten van cohesieve gel..laten ze het erin zitten, zolang IK er geen last van heb :31: I DONT THINK SO! Alleen het feit dat je dan weet dat ze er zo bij zitten....bah bah moet er niet aan denken!! 

Sterkte Nannet en gelukkig ben je er goed vanaf gekomen! 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weeks later...

Ik heb net mijn wissel achter de rug, had ook twee lekkende silicone. Geen idee hoe lang al. Geen scheur, maar gewoon vergaan.  Het midden van de platte kant van de prothese was er gewoon uit en dat rondje zat langs het implantaat geschoven. Ik heb trouwens maar 1 implantaat gezien, de andere was op ok al weg gegooit. Nu had ik ze al van af 1999 of 2000 hoor.

Heb wel al een jaar of twee last van vage klachten, maar heb natuurlijk geen idee of dat er mee te maken zou kunnen hebben. Ben wel nieuwsgierig naar jou klachen en of ze minder zijn nu je een wissel hebt gehad. 

Groetjes Essi4

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb de eerste maand alleen maar hoofdpijn gehad na de operatie. Geen idee of dat enig verband heeft. Verder zijn de klachten hetzelfde gebleven, vergeetachting, hoofdpijn, moe...

Wat voor een vage klachten had jij en wanneer heb je je wissel gehad?

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 24-2-2016om14:20 zei Nannet:

Ik heb de eerste maand alleen maar hoofdpijn gehad na de operatie. Geen idee of dat enig verband heeft. Verder zijn de klachten hetzelfde gebleven, vergeetachting, hoofdpijn, moe...

Wat voor een vage klachten had jij en wanneer heb je je wissel gehad?

 

Ik heb al een jaar of twee last van mijn knie gewrichten. Zit pas twee weken na mijn wissel. Maar het is niet anders geworden. Je vertelde dat er 1 gescheurd was en de andere niets meer over.  Wat bedoel je daar mee? Helemaal vergaan of zo? Ik baal nu al wel dat ik zelf maar 1 implantaat heb gezien.  En zoals ik al zei, daar zat geen scheur in maar het rondje van uit het midden van de achterkant was er in zijn geheel af gekomen. Dus een hele grote opening waar de silicone door naar buiten kon komen.

Ik kan in je verhaal niet terug vinden waarom je een wissel had, na 6,5 jaar. Je vertelde dat bij de ok pas bleek dat ze stuk waren toch? 

Groeten Essi4

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey nannet, ik postte laatst iets over de garantie bepalingen per merk.... Ff kijken hoe ik dit invoeg......

knip en plak dus...

De NatrellePLUS™ Garantie biedt het volgende:

 

  • Levenslange productvervanging indien een implantaat scheurt en er een chirurgische interventie vereist is, mits het implantaat door een gekwalificeerd chirurg gebruikt is zoals bedoeld conform de huidige en geaccepteerde medische technieken en overeenkomstig de huidige bijsluiter bij het Natrelle™ borstimplantaat
  • 10 jaar gegarandeerde financiële ondersteuning. Ontvang een contante vergoeding van max. € 750 voor honorariumkosten van de chirurg, operatiekosten en anesthesiekosten die niet door een verzekering worden gedekt
  • Automatische deelname
  • Gratis aanpassing van de maat. Op verzoek van uw chirurg mag iedere beschikbare maat gekozen worden om uw huidige met siliconengel gevulde Natrelle™ borstimplantaat kosteloos te vervangen. U kunt ook kiezen voor een ander model Natrelle™ borstimplantaat (voor een product met een hogere prijs kan een toeslag worden geheven). Gratis contralaterale vervanging van een borstimplantaat is alleen mogelijk op basis van de specifieke aanbeveling van de arts. Dit aanbod geldt uitsluitend voor ingrepen met verzekerde producten die na 1 januari 2008 hebben plaatsgevonden.
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 year later...

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.



×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.