Ga naar inhoud

Heel verdrietig, al na 8 weken in beide borsten zichtbare kapselcontractie...


Aanbevolen berichten

Ben 8 weken geleden bij de bergmankliniek geopereerd , had ernstige kapselvorming na 7 jaar en beide borsten hebben nieuwe ronde implantaten gekregen, zag er mooi uit de eerste weken.

nu heb ik 2 verschillende borsten, eentje plat gedruk zo lijkt het en de ander heeft een vervorming aan de voorkant.

als ik op kijn rug lig dan geeft de platte borst , die overigens nog wel soepel aanvoelt , echt een bobbel bovenop mijn ribbenkast, de meest harde borst valt netjes natuurlijk opzij...

 

kan dit al zo snel zo misgaan?..

Foto's alleen zichtbaar voor leden.

Word nu lid.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Thx summer,  ik baal echt zo ontzettend en ben er ook heel verdrietig om, zo snel al, datbheb ik nog nooit gehoord...

 

moet over 1,5 week voor het eerst op controle bij de pc.  Heb het telefonisch al aangegeven.

 

ik hoop dat die meiden reageren als ze het lezen

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi hoi

Hm, na zeven weken al? Dat hoor je niet gauw idd..

Hoe ziet het eruit als je recht staat? Heb je ze voor de spier of dual plane? En heb je geruwde of gladde implantaten?

Het komt wel eens voor dat prothesen hoog blijven zitten en dan eerder met overmatig kapsel te maken krijgen... Maar kan niet zien of dat bij jou zo is.

Is het hetzelfde gevoel als bij je kapselcontractie? Of is het zo dat alles nog stug aanvoelt omdat je pas geopereerd bent?

Even al die vragen om een duidelijker beeld te krijgen :)

 

Xx BB

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi, wat fijn dat er zo snel gereageerd wordt,

 

ze zijn dual plane en rond en geruwd, van te voren erover gehad dat ik weer bang was voor kapselcontractie en dit waren goed protheses, express rond zodat als ze mochten gaan draaien ik daar geen last van zou hebben.

ze zitten zeker niet hoog, heb eerser iets wat hangbosten. En is zeker niet stug, is echt kapselcontractie, voelt hetzelfde.....

 

Hieronder nog e foto als ik rechtop zit...

 

je ziet duidelijke vervorming bij de linkerborst, foto rechts. Echter de rechterborst blijft onnatuurlijk rechtopstaan als ik lig...

Foto's alleen zichtbaar voor leden.

Word nu lid.

Link naar reactie
Delen op andere sites

He meis,

Ik kan ook uit de foto's nog niet echt duidelijk opmaken dat er overmatige kapselvorming zit,het gebeurde vroeger nog wel eens met de gladde protheses en dan met name voor de spier geplaatst dat je heel snel deze complicatie kon krijgen.

Overmatige kapselvorming  verloopt in 4 classificaties Baker I is normaal, bij  Baker II zie je nog niets maar gaat de borst al wel stug aanvoelen,en je geeft aan dat de borst nog soepel aanvoelt. Baker III gaat gepaard met  vervorming en word de borst nog stugger, en Baker IV krijg je pijn en ernstige vervorming, maar die vervorming  maakt de borst eigenlijk altijd ronder ( door het samentrekken van het kapsel) en niet platter.( uitzonderingen daar gelaten)

Wat betreft dat de ene borst rechtop blijft staan terwijl je ligt,en de andere platter is, komt met dual plane toch wel vaker voor, als de ene spier nog iets strakker staat dan de andere krijg je dus dit verschil,maar dit kan minder gaan worden als de spier soepeler gaat worden.

Is tijdens de laatste operatie het kapsel helemaal verwijderd of is het alleen ingesneden?Want er zijn pc's die laten het gedeeltelijk zitten,en dan zou je dus kans kunnen hebben dat met verloop van tijd er weer overmatige kapselvorming op kan treden.

Maar nu (als leek zijnde,maar wel ervaring met meerdere keren,bij verschillende plaatsingen overmatige kapselvorming) zie ik op deze foto's nog niet echt iets verontrustends.

Ik zou even de controle af gaan wachten, tot die tijd kun je niets anders doen dan nog even geduld opbrengen, want er kan nog heel veel gaan veranderen.

xx

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Fijn dat je zo meedenkt en je eigen ervaringen deelt.  Ik heb helaas ook al meerdere ervaringen met overmatige kapsel orming, steeds baker IV helaas.  Ik hoop zo dat je gekijk hebt en het misschien nog veranderd en dat dit normaal is???  Ik ben er in ieder geval zoals ze er nu uitzien en aanvoelen niet blij mee ,  ik wacht inderdaad af , er is toch niets aan te veranderen als het kapselvorming is.

 

hoe is het nu met jou?  Het lijkt namelijk wel of mijn lijf elke keer overmatig kapsel aanmaakt. Eruit halen van protheses is geen opties , dan heb ik 2 lege zakjes, dat is nog erger....

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou.. weet je wat het vervelende is.. Als je eenmaal te veel kapsel aangemaakt hebt, dan heb je daar aanleg voor. Ooit heb ik hierover gelezen, en het blijkt dat sommige mensen er echt heel gevoelig voor zijn.

Ik zie idd, dat jouw linkerborst een andere 'stand' heeft, dan de rechter.. 
Was dit in het begin niet? Is dit langzaam ontstaan in de afgelopen acht weken?

Jouw pc.. heeft die het wel eens gehad over Polytech prothesen? Deze hebben een variant met een polyurethaan laagje.. Ik ben er zelf geen fan van, in die zin, dat ik het onzin vind als ze geplaatst worden als eerste prothese. Maar in het geval van terugkerende kapselcontractie, kunnen ze echt een uitkomst bieden...
Misschien toch iets om eens over te praten met je pc, als hij zou bevestigen dat dit weer te veel kapsel is..

Geef het wel nog even de tijd.. Ik weet niet of je ook pijn eraan hebt? 
Ben benieuwd wat je pc gaat zeggen,. Ik hoop dat het deze keer gewoon het herstel is (aangezien er ook veel gedaan wordt in die borst als er kapsel weggehaald wordt en dus langer herstel vergt) maar.. als het kapsel is, dan overleg eens met je pc over prothesen met een polyurethaan laagje! Denk dat dit jouw laatste redmiddel gaat zijn dan.

 

xxx BB

Link naar reactie
Delen op andere sites

Oh je hebt ook al meerdere keren Baker IV gehad, maar was dat steeds na plaatsing voor de spier? Of ook tijdens dual plane?

Explantatie zou ik idd nog even niet over nadenken, het kan wel, maar dan word het bijna altijd gedaan in combinatie met een borstlift,omdat je anders overtollige huid krijgt, en je hebt erna natuurlijk wel een kleinere cupmaat.

Wel word er gezegd dat als je de Monobloc Hydrogel neemt, de kapselvorming aanzienlijk minder is, dus mocht het, wat niet te hopen is, toch uiteindelijk weer overmatige kapselvorming gaan worden,dan zou je deze protheses eens kunnen overwegen. Alleen is het zo dat niet iedere pc met deze protheses werkt. Maar dat is voor nu nog op de zaken vooruit lopen,dus maar even moed blijven houden op een goede afloop.

Of inderdaad de protheses die BB aangeeft.

Het is ook zo dat na iedere her er steeds meer gebeurt in de borst,en het dus een langere genezing nodig kan hebben.

Ik vind het lief dat je vraagt hoe het nu met mij gaat, maar ik zit momenteel in een verwikkeling waardoor ik niet kan uit wijden over mijn situatie.

Ik ben heel erg benieuwd wat je pc gaat zeggen op controle.En ik ga echt duimen dat het allemaal goed gaat komen.

liefs xx

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.



×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.