Ga naar inhoud

Borstvergrotingadvies gevraagd!


Gast Nikita

Aanbevolen berichten

Hallo iedereen!

Ik ben een meisje van 21 jaar. Na lang overwegen ga ik een borstvergroting uitvoeren bij dokter Vanhaesebrouck uit Sint-Niklaas. Ik ben 1m 58, weeg 48 kg en mijn borstomtrek is 75 cm. Op dit moment is mijn linkerborst een A-cup en mijn rechterborst is een AA-cup. De dokter heeft mij Mc Ghan Low Profile ( anatomische cohesieve gel) aangeraden met 180 cc in de linkerborst en 220 cc in de rechterborst. Omdat dit me zeer klein leek, ging hij er bij elke prothese nog maximum 30 cc bijdoen. Ik wou toch zeker een grote B of een kleine C. Hij vond het zeker nodig om ze achter de spier te plaatsen. Mijn dokter wou mij voor de rest niet veel uitleg geven over protheses en plaatsing, hij vond dat ik op zijn keuze moest vertrouwen, maar ik wil toch eens kunnen vergelijken met jullie ervaringen.

Nu heb ik een afspraak op 7 september, maar ik zou ze graag vervroegen naar 26 juli. Ik heb herexamens vanaf 20 augustus, maar zou misschien toch de afspraak vervroegen zodat ik in september al kan solliciteren.

Enkele vraagjes waar jullie mij bij kunnen helpen?

- Zal 2 weken goed genoeg zijn om te kunnen revalideren? Is de pijn zo hevig dat ik mij niet meer ga kunnen concentreren?

- Vinden jullie de cc's die de dokter mij aanraadt genoeg om een grote b-cup - kleine cup te krijgen?

- Als de prothese anatomisch is en onder de spier ligt, ga ik dan een decolleté kunnen bekomen of gaan ze eruitzien alsof ze van beton gemaakt zijn? :blush:

- Is Dual Plane beter om een decolleté te bekomen? Idem voor Low Profile

- Kun je de borsten zo hard vervormen in een balconette-bh met deze plaatsing en protheses?

Alvast heel hard bedankt voor jullie raad en tips!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey Nikita,

Vooreerst welkom op het forum! :54:

Toen ik je topic begon te lezen, leek het wel over mij te gaan, behalve de leeftijd dan (haha, ben bijna 37j), ben nl. ook 1,58m en 48kg en had ook een A/AA cup (links ook groter dan rechts). Heb zelf McGhan 510 anatomische gekregen (Extra High Profile), 200 cc in beide borsten. Ben hiermee van 70 A/AA naar 70 C (of 75 B gegaan). Heb ze zelf wel voor de spier gekregen, mijn pc werkt het liefste voor, ben zeker dat ik ze elders ook achter of minstens dual plane had gekregen. Als je zelf nog twijfels hebt over de adviezen van je pc moet je misschien ook nog ergens anders op consult gaan.

Wat je vraagjes betreft, 2 weken is echt wel het minimum voor te revalideren. Achter de spier is de pijn wel meer dan voor, maar verschilt van persoon tot persoon natuurlijk.

Denk wel dat je met die cc op een B cup kunt komen, al moet je er wel rekening mee houden dat je bij een achter de spier plaatsing zo'n 40 cc verliest.

Achter de spier zal je minder decolleté kunnen bekomen dan voor, de prothesen kunnen nl. niet voorbij je borstbeen door de spier die er over ligt. Maar wees gerust, ze zullen er zeker niet als van beton uitzien, heb al hele mooie resultaten gezien ook bij achter de spierplaatsing.

Bij dual plane zitten ze bovenaan ook onder de spier dus beetje zelfde verhaal voor je decolleté.

Als je nog vragen hebt stel ze gerust!

Mocht je m'n foto's eens willen zien stuur me dan effe een pb!

Liefs, :53:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey Eefje!

Thanks voor je snel antwoord! Dus er is eigenlijk bijna niets van verschil tussen achter de spier en dual plane?

En zou ik je foto's mogen zien? Ben benieuwd !

Groetjes :) !

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Nikita,

Ruim 10 jaar terug heb ik ronde, ruwe protheses voor de spier gekregen, 260 cc elk. Foto's hiervan vind je in de galerij.

Het herstel van voor de spier is aanzienlijk gemakkelijker dan achter/dual plane.

Ik ben nu 8 dgn po (post operatief) van een dual plane plaatsing en ik kan je vertellen dat het herstel veel zwaarder is.

Ik ben destijds van een AA naar een volle B gegaan. Ik had ook liever een kleine C gehad, maar dat was destijds niet mogelijk omdat de huid van de borst de prothese niet kon overspannen. Of ik had een heel lelijk litteken gekregen...

Of je je kunt concentreren op leren? De eerste dagen had ik moeite om een boek te lezen, concentratie is totaal weg geweest. Waarschijnlijk door de narcose. Twee weken herstellen met een dual plane is te doen, je bent jong, naar ik aanneem ook gezond, maar na die 2 weken kun je nog lang niet alles. Houdt daar wel rekening mee!

Ik heb nu anatomisch gevormde high profile protheses en ik heb een mooi decolleté, aldus mijn lief. :) De boel moet bij mij nog wat soepeler worden en zakken, maar ik geloof dat dit érg mooi gaat worden. Mooier dan voorheen.

Over het vervormen... dat is per persoon afhankelijk. Sommigen hebben dan wel, anderen weer niet.

Vandaag ga ik (dan echt!) nwe. foto's plaatsen. Ze komen in de galerij, die kun je 'vrij' bekijken, zonder ww.

Ik zit met nog iets: heeft jouw pc je een goed gevoel gegeven? Want je zit nog met zoveel vragen, terwijl ik vind dat hij die best wel kan beantwoorden. Anders zou je nog verder kunnen gaan 'shoppen'?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey Nikita,

Heb je m'n ww gestuurd!

Achter de spier is zwaarder qua herstel dan voor de spier en dual plane zou nog een stuk erger zijn, maar dat verschilt echt van persoon tot persoon. Bij achter de spier vervormen de prothesen bij het aanspannen van de spier, bij dual plane is dat minder zichtbaar omdat ze enkel voor de helft zijn bedekt. Maar de meesten die ze achter of tussen de spier hebben vinden dit niet storend.

Maar zoals anderen ook al zeggen, als je je niet helemaal kunt vinden in het advies van je pc en je hebt niet echt een goed gevoel bij hem, zou ik je aanraden nog andere consulten te doen.

Liefs, :54:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey meiden!

Mijn pc is een lieve competente man, hij stelde mij meteen gerust en heeft een uur de tijd genomen voor mij, terwijl er nog 7 anderen stonden te wachten. Nadat hij eens naar mijn borsten gekeken heeft, zei hij meteen hoeveel cc hij gaat nemen en dat hij ze achter de spier gaat plaatsen. Hij zei dat hij het meest natuurlijkste resultaat wil bekomen voor mij, wat ik ook wil.

Toen ik hem vroeg wat low profile was, zei hij dat hij mij dat niet allemaal wil uitleggen, omdat er zoveel mogelijkheden zijn hierin wat het voor mij te ingewikkeld zou maken. Hij vond dat ik hem hierin zeker moest vertrouwen omdat hij weet wat mijn verwachtingen zijn van de bv, en dat hij dus ook weet wat het best bij me gaat passen.

Maar uiteindelijk vond ik dat hij mij geen verschillende mogelijkheden gaf, qua cc niet, qua profiel, qua plaatsing. Dus had ik hem nog eens gebeld en hij wou er max. nog 30 cc bij elke borst aan toevoegen, meer gaat niet gaan bij mijn lichaam zei hij.

Nu begin ik toch mijn twijfels te hebben over de plaatsing, omdat boven de spier blijkbaar het meest natuurlijk oogt en voelt. Ik wil dat mijn borsten toch zeker zich kunnen aanpassen in een bh en een beetje meedeinen. Anderzijds wil ik iets kiezen dat op lange termijn goed gaat blijven ( dus geen rimpels, uitzakking, dubble bubbel, bovenaan zichtbare randen...) maar helaas kan je niet alles hebben zeker? :rolleyes:

Ik ga een afspraak maken bij een andere dokter om een tweede opinie te hebben! Hou jullie zeker op de hoogte!

Bizou bizou

Link naar reactie
Delen op andere sites

ja je moet wel een goed gevoel bij je arts hebben,en zeker aan je wensen moet hij voldoen,en ik vind het beetje jammer dat hij geen uitleg wou geven over de low profile,zomdat dat ingewikkelt is,nou dat vind ik allemaal wel meevallen hoor.

niet enkel je arts hoort te praten en te adviseren,ook jij hebt je zegje te doen.

ik vind het denk ik erg verstandig van je,dat je nog een ander consult neemt bij een andere arts/kliniek

het is niet de bedoeling dat je achteraf spijt krijgt van je cc,s en of plaatsing enz enz

sucses en ik blijf je volgen :6:

greetzz moontje

Link naar reactie
Delen op andere sites



×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.