Ga naar inhoud

Auto immuunziekte na siliconen implantaten?


Lalali

Aanbevolen berichten

Zijn er personen die recent een auto immuunziekte hebben na borstvergroting of informatie hierover?

Is er een grote kans dat je implantaten beginnen zweten?

Ik was heel erg overtuigd, tot ik hierover wat informatie tegenkwam..beetje bang geworden. :unsure:

Reacties welkom! :7:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi hoi

Welkom op het forum!!

Meid laat je aub niet gek maken door verhalen van het meldpunt klachten siliconen.. Daar zitten echt horrorverhalen tussen, die niet te bewijzen zijn..

Ik lees hier al vier jaar op dit forum, en heb nog NOOIT iemand gehoord, die hier kwam omdat e een auto-immuunziekte had gekregen na een bv.

Ja er zijn wel eens meiden geweest met wat vermoeidheidsklachten op termijn, maar die zeiden dan zelf ook, dat dat niet aan de implantaten hoefde te liggen.. Het is simpelweg niet bewezen, al zijn er een paar artsen die dit op hun eigen manier onderzoeken..

Als je twijfelt, is er altijd nog de mogelijkheid om voor hydrogel te gaan. Dit is een gel van 'water' en daar zit dus geen silicone in, dat evt zou kunnen gaan zweten..

Er zijn echter maar vijf artsen in heel nederland (en belgie) die ermee werken.

Je kunt er verhalen over vinden als je hydrogel intikt in de zoekbalk rechtsboven!

Succes!!

xx BB

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weeks later...

Ik heb in juli 2014 een borstvergroting gehad en ongeveer een jaar later, juli 2015 werd ik ziek en werd er, na onderzoeken in het ziekenhuis, bij mij coltitis ulcerosa geconstateerd. Een chronische ontsteking van de dikke darm, en ja een auto immuunziekte.

Echter denk ik niet dat het te maken heeft met mijn borsten, mijn broer heeft ook colitis. Ik denk eerder aan een familiaire afwijking.

Ook ik heb dat artikel gelezen op de klachten site, gelukkig gaat het nu met medicatie een stuk beter, en ben ik minder vermoeid als afgelopen zomer en heb ik ook minder klachten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 months later...

Mijn moeder heeft het asia syndroom er aan overgehouden.. 

Ze was al jaren ziek en geen arts die wist wat er aan de hand was.. Uiteindelijk is ze door de wereld draait door erachter gekomen dat het wel eens door haar inplantaten zou kunnen komen.. Toen is het balletje gaan rollen..

 

nu heeft ze inmiddels een half jaar geleden een wissel gehad en voelt zich nu stukke beter.. Helaas zal ze nooit meer de oude worden..

 

helaas word er aan dit syndroom maar weinig aandacht besteed, terwijl het zo veel gevolgen kan hebben!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 months later...

Hoi dames,

In maart 2005 heb ik een borstvergroting gekregen en in feb 2007 een chronische darmontsteking (colitis ulcerosa) ik denk soms dat het door de borstvergroting komt maar aan de andere kant zijn er veel mensen.die ook colitis ulcerosa krijgen en geen bv hebben gehad... 

Woensdag 6april heb ik een wissel gehad. Ik laat me niet bang maken door die enge verhalen.. ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden zei bpo:

Hoi dames,

In maart 2005 heb ik een borstvergroting gekregen en in feb 2007 een chronische darmontsteking (colitis ulcerosa) ik denk soms dat het door de borstvergroting komt maar aan de andere kant zijn er veel mensen.die ook colitis ulcerosa krijgen en geen bv hebben gehad... 

Woensdag 6april heb ik een wissel gehad. Ik laat me niet bang maken door die enge verhalen.. ;)

Sommigen beweren idd dat auto immuunziekte ermee samenhangt, maar er is geen enkel wetenschappelijk bewijs daarvoor.

Asia syndroom wordt wel beweerd, en idd over getwijfeld, maar colitus ulcerosa krijgen heel veel mensen zonder implantaten... Waarschijnlijk echt een situatie van pech hebben... 

Is het bij jou wel allemaal onder controle? Dieet? Evt medicatie?

Xx BB 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden zei best_boobie:

Sommigen beweren idd dat auto immuunziekte ermee samenhangt, maar er is geen enkel wetenschappelijk bewijs daarvoor.

Asia syndroom wordt wel beweerd, en idd over getwijfeld, maar colitus ulcerosa krijgen heel veel mensen zonder implantaten... Waarschijnlijk echt een situatie van pech hebben... 

Is het bij jou wel allemaal onder controle? Dieet? Evt medicatie?

Xx BB 

Hi BB,

Bij mij was de CU onder controle maar voor de operatie moest ik stoppen met humira en mtx en nu begint het weer te rommelen in mn buik :wacko:

Gelukkig mag ik dinsdag weer beginnen met mn medicatie! 

Ah ik denk dat het bij mij ook gewoon pech was dat ik CU kreeg..

Xx

Link naar reactie
Delen op andere sites

hoi hoi

Oh ships, dat is balen.. Hopelijk is het gewoon weer snel onder controle als je begint met je medicatie.. Die zal waarschijnlijk wel weer ff nodig hebben om volledig 'op sterkte' te zijn, maar dan zal het ook wel weer goed te doen zijn.

Je zult het nooit weten, of het wel of niet door de implantaten kwam.. Je had het ook zonder kunnen krijgen idd....
Gelukkig laat je je niet bang maken.. Denk namelijk ook dat dat nergens voor nodig is :):35:

xxx

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 11 months later...

 

@best_boobie

We zijn al een hele poos verder, maar ik kwam dit forum tegen en dat viel me op, want in juli 2016 hebik een borstvergroting gehad.. en in december 2016 is bij mij Colitis Ulcerosa geconstateerd. In januari is dit tot rust gekomen maar een paar weken geleden ben ik opgenomen geweest in het ziekenhuis ivm een accute opvlamming en had ik bloedarmoede. Ookal hebik bij de MDL arts aangegeven dat ik een borstvergroting heb gehad, er is volgens hem geen onderzoek geweest wat hiermee verband heeft. Echter lees ik op internet het tegendeel:

 

Op internet (informatieborstvergroting.nl) lees ik het volgende:

 

"Vrouwen met siliconenborsten zonder klachten, hebben meer antistoffen in hun bloed dan vrouwen zonder siliconenborsten. De kans dat zij een auto-immuunziekte ontwikkelen, is daarmee per definitie groter. Zeker als er genetische aanleg is. 

 

De Maastrichtse hoogleraar immunologie Jan Willem Cohen Tevaert, die in de onderzoekscommissie van de WHO (World Health Organisation) zat, vindt daarom dat er nieuwe richtlijnen moeten komen. 'Geen siliconen implantaten als je zelf een auto-immuun ziekte hebt of in geval je iemand in de familie hebt die het heeft'. Voorbeelden van auto-immuunziekten zijn: reuma, Multiple Sclerose (MS) of de ziekte van Crohn. Bij siliconen protheses zouden deze ziekten dus een contra-indicatie moeten zijn."

 

Het volgende filmpje bevestigt dat er wel degelijk een verband is en dat het aanleiding is voor nader onderzoek. Ik ga dit echt voorleggen aan mijn MDL arts:

 

 

http://nos.nl/nieuwsuur/video/2132656-inspectie-gaat-klachten-borstimplantaten-onderzoeken.html

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi hoi

Dit soort filmpjes, om daarmee te beginnen, worden ieder jaar de media in gegooid, maar tot nu toe is daar nog nooit iets op een fatsoenlijke manier onderbouwd.. Er is zover ik weet, nooit, of zelden, met een controlegroep gewerkt, en nooit een groter onderzoek gedaan onder een grote groep mensen.
Ik zeg niet dat er geen enkele relatie is, maar er wordt vaak ook zwaar overtrokken wat er 'gevonden' wordt.. Een hypothese stellen is leuk.. het resultaat van de hypothese behalen is nog veel leuker.. En vaak (en niet alleen bij deze onderzoeken) werkt het ook wel een beetje zo.. (dat is mijn persoonlijke mening, heb een tijdje gezondheidswetenschappen gestudeerd, niet afgemaakt, om de reden die ik net noem oa.....)

Het is waar, dat mensen die gevoelig zijn voor auto-immuunziekten, sneller zullen reageren op implantaten. Álle implantaten he! Niet alleen borstimplantaten. Mensen die gevoelig zijn voor niet-lichaamseigen 'dingen' zullen sneller reageren dan andere mensen.

Ik wil me hier echter niet de discussie hierover op de hals halen, dit is echter wel mijn mening..

Jij hebt info van google gehaald, en je hebt specifiek gezocht. Wie zoekt, die vindt he..
Ik badineer het niet, maar jouw colitis ulcerosa, HOEFT geen relatie te hebben met jouw borstimplantaten. Het kán wel volgens enkele onderzoeken.

xx

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.



×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.