Ga naar inhoud

Geen pijn, niet (zo) moe?


Aanbevolen berichten

Afgelopen donderdag heb ik een BVK + BL gehad. Eigenlijk voel ik me best fit sindsdien. Zelfs al meteen nadat de narcose goed en wel was uitgewerkt. Dit maakt het voor mij wel lastig om het rustig aan te doen, maar ik doe mijn best.

Nu lees ik hier op het forum o.a. Dos en Don'ts. Daarin staat ook:

Je zult je de eerste paar weken moe voelen en dat is niet ongewoon aangezien de PC je letterlijk heeft opengesneden, vlees heeft weggehaald en je borsten weer heeft gereconstrueerd.

[...]
luister naar je lichaam

Ik herken dat dus niet! Ik ben helemaal niet moe. Nu ben ik gisteren wel een paar uur lang 'bezig' geweest (meer met kletsen en een potje kaarten, niks fysieks) en toen was ik wel moe. Maar verder helemaal niet. Ik kan ook niet naar mijn lichaam luisteren, want dat zegt niks. Ik heb vrijwel geen pijn. Soms voelt het wel wat vervelend, maar dat is niet specifiek als ik iets doe...

Ik heb ook geen drains en ook niet het idee, dat er sprake is van zwellingen. Koorts heb ik ook niet.

Ik heb geen probleem om dingen aan te doen over mijn hoofd (wel met een beetje hulp van manlief, want ik strek mijn armen niet geheel en mijn handen komen niet boven mijn hoofd).

Uiteraard til ik niet. Ook niet de waterkoker ;)

Ook huishoudelijk werk zoals stofzuigen, dweilen, aanrecht poetsen, etc. doe ik niet.

Maar verder... ik til de laptop wel op mijn schoot (staat anders naast me op bed) en ik verplaats de kussens voor in mijn rug. Lichte dingen, zoals een schaaltje yoghurt, bordje boterhammen, mok melk, die draag ik wel zelf. Maar ik merk dus helemaal niet, dat het iets met me doet.

Dus ik twijfel nu wel heel erg... Ik zit op dag 4 en slik dus nog 4x2 pcm en nog 2x1 andere ontstekingsremmende pijnstiller. Kan het niet zo zijn, dat dit te veel is en dat al mijn pijn onderdrukt wordt? Hahaha, nooit gedacht, dat ik zou klagen over te weinig pijn :D

Maar ik ben nu wel benieuwd of iemand dit herkent? Zijn er meer mensen, die weinig last hebben gehad?
Of moet de ellende nog komen?
;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weeks later...

Nou, hier is het pas sinds de hechtingen los zijn. Ik moet ineens op gaan letten met wat ik doe, omdat ik het nu wél voel. En het kost me veel energie. Moet ineens overdag een paar uurtjes plat. Dat wordt nog wat maandag, als ik weer ga werken. Wel vanaf thuis gelukkig.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Misschien juist van de narcose . Ik heb dat bij een ander soort operatie gehad .

Ze kregen me moeilijk in slaap en niet wakker . Dus flinke doses wakkermaak spul. Heb 3 dagen wakker geweest en actief kunnen zijn.

Dit was met een kaak reconstructie , dus kon zelfs niet eten haha.

Zou me er geen zorgen om maken. Maar jezelf op de rem trappen als het te gek word

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou, hier is het pas sinds de hechtingen los zijn. Ik moet ineens op gaan letten met wat ik doe, omdat ik het nu wél voel. En het kost me veel energie. Moet ineens overdag een paar uurtjes plat. Dat wordt nog wat maandag, als ik weer ga werken. Wel vanaf thuis gelukkig.

Ja , gek hé dan denk je alles gaat lekker en opeens moet je gas terugnemen...

Ik ben na 3,5 week terug gaan werken en toegegeven het was heel zwaar , nu 5,5 week PO en ik voel me 90% van de tijd super . Het gaat dus alleen maar beter worden

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik reed auto met 11 dagen po met een automaat. Aan onderzijde van stuur sturen en inparkeren was nogal lastig. Voelde niet heel prettig aan armen. Ik probeer daarom zoveel mogelijk het ov te pakken. Als het niet anders kan de auto. Met 3 weken po ga ik het opnieuw proberen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.



×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.