Ga naar inhoud

Na hoelang mag je weer alles doen met een wissel?? Help?!


Aanbevolen berichten

Heey meiden!

Ik had een vraagje en hoop dat jullie mij kunnen helpen?!

Onlangs heb ik een wissel gehad 27- 10 -2015 en ik wil al zoveel doen hahh maar dat mag nog

Helemaal niet maar heb wel het gevoel dat ik het kan?!

Wat is verstandig???

Ik weet dat ik zo ie zo 6 weken niet mag sporten, hardlopen en paardrijden..

Maar op je zij slapen en op je buik slapen? Hoe zit dat?

En na hoe lange tijd gingen jullie al zelf douchen en aankleden en haren wassen?

Ik heb trouwens heel lang haar en dik haar dus dat is een hele klus om dat te doen hahhah gelukkig doet me vriend het nu maar ben benieuwd wanneer ik het weer zelf kan?

Heb begrepen dat met een wissel je alles weer veel sneller kan?

Hoor heeeeel graag van jullie hoe snel jullie alles weer konden of wat konden doen?

Xxxx Ellie

Link naar reactie
Delen op andere sites

he meis,

Ik reageer hier ook even, bij een wissel gelden eigenlijk dezelfde regels als bij een eerste bv, want de protheses moeten weer opnieuw in gaan kapselen, dus in feite is er geen verschil.

Enige wat verschillend kan zijn is de pijn, die kan bij een wissel aanzienlijk minder zijn, maar dit is per persoon verschillend.

Op je buik slapen mag je de eerste 6 weken niet, op de zij is een beetje afhankelijk van het advies van je pc, de 1 zegt het mag zodra je zelf denkt dat het kan, en de ander zegt echt een aantal weken wachten.

Bepaalde sporten, zoals hardlopen,paardrijden, en soort gelijke sporten waarbij je borsten heel erg beweeglijk door zijn, worden meestal de eerste 3 mnd afgeraden, maar ook hier geld weer, dit is per pc verschillend.

Zelf douchen mag vrij snel, behalve je rug wassen, dat gaat lastig,want je mag niet teveel met je armen naar achter reiken, en natuurlijk mogen je armen niet hoger dan je schouders.

Haar wassen deed ik in de douche, hoofd een beetje opzij, douchekop in mijn hand, en zo deed ik het natmaken en uitspoelen, pas wel op dat je niet teveel naar voren buigt, want dit mag niet, ook weer ivm inkapseling.

Aankleden deed ik eigenlijk gelijk al zelf, maar ik droeg wel truitjes etc met een voorsluiting, of kleding die wijd genoeg was dat ik er zo in kon stappen.

En het laatste: je kan misschien na een wissel wel dingen sneller, maar het gaat erom, mag het ook ??

xxx

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoe duur was jouw wissel? Hetzelfde als bij een 'gewone' bv?? Ik wil ook een wissel namelijk, heb net mail gestuurd naar dr Frans Straaten

Ik dacht dat een wissel wel duurder was als bij een gewone BV.. Maar ik heb het vergoed gehad omdat ze een fout hadden gemaakt..

Ik zou het niet met zekerheid durven zeggen maar volgens mij is een wissel wel meer dan een BV..

je zal vast van dr straaten horen wat het daar gaat kosten om een wissel te doen!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben een paar keer naar de kapper gegaan om mijn haar te laten wassen... Heb zelf namelijk ook heel lang en dik haar!

Wassen föhnen kost ongeveer €5,- ;)

Dat is een goed idee! Ik durf alleen nog niet recht op te lopen ziet er zo raar uit hahah

Maar ik mag helaas nog geen auto rijden maar voor straks zou het een goeie oplossing zijn! Als ik weer kan auto rijden ;)

Ooh dat is niet duur bij jou kapper bij mijn kapper is dat best wel prijzig! Ik dacht 30,-

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 30-10-2015 om 11:09

he meis,

Ik reageer hier ook even, bij een wissel gelden eigenlijk dezelfde regels als bij een eerste bv, want de protheses moeten weer opnieuw in gaan kapselen, dus in feite is er geen verschil.

Enige wat verschillend kan zijn is de pijn, die kan bij een wissel aanzienlijk minder zijn, maar dit is per persoon verschillend.

Op je buik slapen mag je de eerste 6 weken niet, op de zij is een beetje afhankelijk van het advies van je pc, de 1 zegt het mag zodra je zelf denkt dat het kan, en de ander zegt echt een aantal weken wachten.

Bepaalde sporten, zoals hardlopen,paardrijden, en soort gelijke sporten waarbij je borsten heel erg beweeglijk door zijn, worden meestal de eerste 3 mnd afgeraden, maar ook hier geld weer, dit is per pc verschillend.

Zelf douchen mag vrij snel, behalve je rug wassen, dat gaat lastig,want je mag niet teveel met je armen naar achter reiken, en natuurlijk mogen je armen niet hoger dan je schouders.

Haar wassen deed ik in de douche, hoofd een beetje opzij, douchekop in mijn hand, en zo deed ik het natmaken en uitspoelen, pas wel op dat je niet teveel naar voren buigt, want dit mag niet, ook weer ivm inkapseling.

Aankleden deed ik eigenlijk gelijk al zelf, maar ik droeg wel truitjes etc met een voorsluiting, of kleding die wijd genoeg was dat ik er zo in kon stappen.

En het laatste: je kan misschien na een wissel wel dingen sneller, maar het gaat erom, mag het ook ??

xxx

Hee meis wat leuk dat je ook even hier reageert!

Ahh okee ik dacht echt dat het minder tijd zou kosten deze keer maar helaas ;)

Jaa ik heb wel minder pijn gelukkig deze keer!

ooh jeej pas na 3 maanden paardrijden en sporten? Vorige keer deed ik dat al na 6 weken

Ik wist niet dat er zolang tussen moest zitten..

Tegen mij zeiden ze na 6 weken in ieder geval!

Maar dat kan natuurlijk verschillend zijn ..

Douchen is gelukkig niet z'n probleem! Me vriend helpt me dus dat scheelt al heel veel :)

Dat is een goeie tip van het haren wassen! Zo gaat het me vast wel alleen lukken!

Ooh zat van dat naar voren bukken wist ik niet eens zeg... Zal er maar is op letten want doe het wel

Jaa aankleden gaat goed dat is geen probleem inderdaad kleren met voorsluiting scheelt heel veel en losse kleren die je zo kan aantrekken!

Dat is waar! Ik denk dat ik snel te veel doe soms! Maar is wat rustiger aan gaan doen ik voel ook bijna geen pijn dus vandaar alleen soms pijn in me littekens en wat spierpijn in me rug verder valt het echt mee Oja buiten dat ik zo zieke ben van de narcose grrr vanmiddag kwam het weer terug

En nu ook weer..

Xxx

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het kan best zijn dat dr v Selms misschien iets soepeler is met sporten,paardrijden etc, dus zou het zowieso even met hem overleggen.

Bukken/naar voren hangen is echt iets waar je goed op moet letten zolang de protheses nog niet ingekapseld zitten

Misschien is het een tip om anders ( als je 2 bh's hebt) om gewoon een bh aan te houden tijdens het douchen, dan hoef je die daarna maar heel even uit te doen om af te drogen en dan kun je gelijk de andere weer aan.scheelt misschien weer iets qua gevoel.

Klopt als je geen pijn voelt ga je al heel snel over de grens, maar super dat het verder zo goed met je gaat, buiten dan die vreselijke misselijkheid

xxx

Link naar reactie
Delen op andere sites

Jaa hij is daar denk ik ook een stuk soepeler in maar kan natuurlijk voor de zekerheid altijd even navragen!

Veel pc's verschillen hier ook in maar wacht zo ie zo 6 weken met sporten paardrijden en buik slapen ;)

En als je zit en naar voren hang bijvoorbeeld kleer makers zit hahha is dat ook erg?

Ik zal het beter in de gaten houden!

Met aankleden doe ik dat namelijk wel is naar voren buigen!

Jaa ik heb 2 bh's dus dat is een goeie tip die ga ik zeker gebruiken!

Durf namelijk nog niet zonder BH rond te lopen dan blijf ik ze alleen maar vasthouden haha

Dat is het ook je wilt zo snel teveel doen balen he dat je dat zo hebt soms maarja gewoon beter opletten en een wissel scheelt echt veel in pijn gelukkig :)

Jaaaaaa ik ben er van af de misselijkheid!!!' Eindelijk hahha voel me nu al stuk beter de narcose is er eindelijk uit denk ik hahaha

Xxx

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 weeks later...
Op 30-10-2015 om 11:09

he meis,

Ik reageer hier ook even, bij een wissel gelden eigenlijk dezelfde regels als bij een eerste bv, want de protheses moeten weer opnieuw in gaan kapselen, dus in feite is er geen verschil.

Enige wat verschillend kan zijn is de pijn, die kan bij een wissel aanzienlijk minder zijn, maar dit is per persoon verschillend.

Op je buik slapen mag je de eerste 6 weken niet, op de zij is een beetje afhankelijk van het advies van je pc, de 1 zegt het mag zodra je zelf denkt dat het kan, en de ander zegt echt een aantal weken wachten.

Bepaalde sporten, zoals hardlopen,paardrijden, en soort gelijke sporten waarbij je borsten heel erg beweeglijk door zijn, worden meestal de eerste 3 mnd afgeraden, maar ook hier geld weer, dit is per pc verschillend.

Zelf douchen mag vrij snel, behalve je rug wassen, dat gaat lastig,want je mag niet teveel met je armen naar achter reiken, en natuurlijk mogen je armen niet hoger dan je schouders.

Haar wassen deed ik in de douche, hoofd een beetje opzij, douchekop in mijn hand, en zo deed ik het natmaken en uitspoelen, pas wel op dat je niet teveel naar voren buigt, want dit mag niet, ook weer ivm inkapseling.

Aankleden deed ik eigenlijk gelijk al zelf, maar ik droeg wel truitjes etc met een voorsluiting, of kleding die wijd genoeg was dat ik er zo in kon stappen.

En het laatste: je kan misschien na een wissel wel dingen sneller, maar het gaat erom, mag het ook ??

xxx

hoi!

Door al die jaren kleine borsten hebben sta ik best wel een beetje met mijn schouders naar voren. Ik las dat je schreef dat je niet te veel naar voren mag hangen ivm kapselvorming. betekent dat dat ik even heel goed op mijn houding moet gaan letten de komende tijd?

Dankjewel!

Op 30-10-2015 om 16:01

Het kan best zijn dat dr v Selms misschien iets soepeler is met sporten,paardrijden etc, dus zou het zowieso even met hem overleggen.

Bukken/naar voren hangen is echt iets waar je goed op moet letten zolang de protheses nog niet ingekapseld zitten

Misschien is het een tip om anders ( als je 2 bh's hebt) om gewoon een bh aan te houden tijdens het douchen, dan hoef je die daarna maar heel even uit te doen om af te drogen en dan kun je gelijk de andere weer aan.scheelt misschien weer iets qua gevoel.

Klopt als je geen pijn voelt ga je al heel snel over de grens, maar super dat het verder zo goed met je gaat, buiten dan die vreselijke misselijkheid

xxx

gaat inkapselen sneller bij kleine protheses? Of maakt dat geen zak uit?

Link naar reactie
Delen op andere sites

hoi Eline,

Nee het gaat hierom dat je niet helemaal naar voren moet hangen,bijv niet staand je veters strikken,iets oprapen van de grond zonder door je knieen te gaan,dat soort dingen.

En nee hoor,inkapselen heeft niets te maken met de grote van de protheses.

Maar ik begrijp dat jij ook pas geleden bent geopereerd?

Misschien vind je het leuk om zelf een topic te openen, zodat je daar jouw eigen ervaring kunt delen.

xxx

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.



×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.