Ga naar inhoud

Bepalen bh maat


shaan2

Aanbevolen berichten

Hallo,

Heb al op internet zitten zoeken voor een antwoord maar vind niet rechtstreeks de uitleg op mijn vraag.

Mijn vraag is dus zo (weet gewoon niet hoe uitleggen)

De cijfers bij een bh maat: dan gaat het enkel over de omtrek rondom je? Dus als je een bh koop van 75a of 75b is de omtrek dan even groot maar de cupvorming niet of?

De cupmaat: hoeveel te groter de cup hoeveel te groter de vormingen zijn? Want ergens heb ik dan weer gelezen dat vb. d cup en E cup even groot zijn? Ik snap er eerlijk gezegd niets van.

Als ik dit opzoek krijg ik uitleg hoe je de maat berekend maar volgens dat kom ik uit op een 75AA na mijn vergroting.. Klopt dus echt niet want draag nu een 75E

Hopelijk kan iemand mij duidelijk maken hoe de maten in elkaar steken!

Link naar reactie
Delen op andere sites

hoi shaan

Als de omtrek omhoog gaat veranderd de cupmaat bijv:

70D =75 C = 80 B =85 A

75E =80 C = 85 B

en die maattabellen die kloppen niet, zo valt ook ieder model bh anders, heb je bij het ene merk bijv een F cup, heb je misschien bij en ander merk een E of een G

hoop dat je hier iets aan hebt

het beste is om naar een goede speciaal zaak te gaan en te laten opmeten, zodat je zelf enigszins een indicatie hebt van omvang en cup

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vind het dus echt moeilijk te begrijpen dat een 85 B van cup even groot is als een 75E, zal het er maar op steken dat ik blond ben en niet dalijk mee ben :P

Link naar reactie
Delen op andere sites

haha ik ben ook blond hoor, het klinkt misschien niet logisch, maar het klopt wel

Als je bijv een bh hebt met omvang 80 en cup C, en de omvang is te groot maar de cup zit goed,dan wil je dus een bh met dezelfde cup maar een kleinere omvang, zou je dan een 75 C nemen dan zal je zien dat de cup te klein is

dus eigenlijk als de omvang veranderd, veranderd de cupmaat mee

dat is ook waarom heel veel vrouwen een verkeerde maat bh dragen

ik weet ook niet hoe ik het makkelijker uit kan leggen :6:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als ik dus juist zit is een

70 E = 75 D = 80 C enz

Maar die 70, 75, 80 is dan de omtrek toch om de rug? Dus in mijn geval zit 70 ideaal qua omtrek, dus als ik 75 D neem gaat de omtrek wat groter zijn maar de cup blijft even groot?

Link naar reactie
Delen op andere sites

dat is het beste hoor, goed op laten meten, en dan is het een kwestie van passen, verschillende merken is verschillende pasvorm, en in een winkel kunnen ze ook precies vertellen hoe de beugel om de borsten moet vallen etc

heerlijk is dat he om dadelijk uit te kijken naar wat voor maat bh je ineens mag gaan dragen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.



×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.