Ga naar inhoud

Vragen


Aanbevolen berichten

Hallo allemaal,

Ik ben Leya, 28 jaar oud, 1.68, 52 kilo en heb 70f.

Al vanaf dat ik borsten begon te krijgen heb ik al een hekel aan die dingen. Ik groeide ook veel eerder dan mijn klasgenootjes.

Na tien jaar serieus overwogen te hebben om mijn borsten te verkleinen, heb ik de stap gezet en ben bij de huisarts geweest en een doorverwijzing gekregen. De afspraken met de plastisch chirurg volgden kort daarna. Ik zou afgelopen februari geopereerd worden, maar opeens was mijn werkgever het er niet meer mee eens zo voor het drukke seizoen, dus moest ik het uitstellen.

Dat heb ik gedaan. Nu staat de afspraak voor de operatie gepland op 2 december.

Omdat dit dan meer dan een jaar geleden is, moet ik opnieuw naar de plastisch chirurg. Ook zal mijn aanvraag opnieuw ingedient moeten worden, dus reuze spannend.

Nu zijn er in mijn situatie wel een aantal dingen veranderd. Ik was toen al niet zwaar, maar ben 6 kilo afgevallen. Mijn bmi is nu 19,5 dus ik heb licht ondergewicht. Ik ben wel keihard aan het werk om aan te komen en ook wat aan mijn algehele lichamelijke conditie te doen. Zou dit uitmaken voor een operatie? Mijn borsten zijn door gewichtsafname ook ik denk wel een cupmaat geslonken.

Daarnaast heb ik toen overlegd welke cupmaat ik uiteindelijk graag zou willen. Ik had in de eerste instantie iets van "doe maar zo klein mogelijk". Ik kon dan kiezen tussen b en c. Ik heb in de eerste instantie c gekozen, maar ik twijfel nu enorm. Ik ben heel bang dat ik ze dan alsnog te groot vind. En na de ervaringsverhalen hier lees ik dat er bij een c wens toch wel vaak een d overblijft en dat zie ik echt niet zitten. Bij cupmaat b ben ik juist weer te bang dat het verschil te groot is en dat er niks overblijft.

Deze vragen ga ik natuurlijk bespreken met mijn pc tijdens de afspraak, maar vind het wel fijn om van ervaren mensen hun visie te krijgen.

Na de operatie ga ik naar huis. Ik ben alleenstaand en heb twee katten om voor te zorgen. Mijn moeder komt me elke dag halen en brengt me naar huis voor het avond eten. Ik zal dus veel zelf moeten (en ook willen) doen. Hulp vind ik oke, maar ik wil bijvoorbeeld liever niet geholpen worden met douchen. Is dit te doen?

Verder zijn tips over sport bh's ook zeer welkom. Ik vind ze vrij prijzig. En omdat ik de bh zelf aan zal moeten trekken lijkt me een bh met voorsluiting wel zo handig.

Is er misschien iemand die zoiets over heeft na de operatie en ze aan mij wil verkopen (zodra ik uit de cupmaat ben natuurlijk 70b/70c).

Dat was het voor zo ver :). Ben benieuwd..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey Leya*

Een mooie C is denk ik niet te groot. Mocht het zijn dat je na de operatie toch nog wat afvalt en je hebt gekozen voor de B-cup, hou je na afvallen misschien nog maar een A over...Maar goed die keus moet je zelf maken en je moet je er natuurlijk zelf goed bij voelen. :)

Een advies over de bh's...ondanks dat bh's gewassen zijn, kan je beter iig 1 nieuwe aanschaffen voor de beginperiode na de operatie (infectiegevaar)

Verder kan ik je helaas geen tips ofzo geven, ik moet zelf nog worden geopereerd en ik wil juist een vergroting..hihi

Ik wens je iig heel veel succes!

Groetjes Sabry

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.



×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.