Ga naar inhoud

Drains


Gast kathie

Aanbevolen berichten

Best mogelijk dat je met drains naar huis gestuurd wordt, maar dat hoeft geen probleem te zijn. Het is natuurlijk wel wat onhandig, omdat je beperkt wordt in je bewegingsvrijheid, maar het is niet onoverkomelijk. Maar misschien hoef je helemaal geen drains, want veel hangt af van de aard van de operatie en/of de voorkeur van de chirurg.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hi Kathie!

Ik heb 2 drains gehad na mijn bv onder de oksels. Deze moesten idd inblijven na de operatie omdat er nog teveel vocht uitkwam.

Aan de slangetjes van de drains zitten 2 flessen en deze moet je dan steeds meedragen. Ik heb ze in een plastic zakje gedaan en toen aan mijn riem gehangen, want de kids vonden het niet zo'n leuk gezicht.... :blush:

Ik moest ze 4 dagen erin houden....

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Mols1234

Ik moest in het ziekenhuis blijven totdat er geen vocht meer uit de drains kwam.

's avonds om 18.00 mocht ik naar huis, nadat ze de drains verwijderd hadden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb helemaal geen drains gehad. Waarom sommige pc's gebruiken drains en andere niet? Ik voel niet dat ik veel vocht heb, wel een strakke gevoel, maar ja ik ben pas 3 dagen po.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 month later...

... voor iedereen is het dus weer anders. Het ligt ook zeker aan welke ingreep je hebt ondergaan. Bij mij ging het om een prothesewissel. Ditmaal zou ik dual plane krijgen. 11 jaar geleden kreeg ik op de spier.

Ik weet nog goed hoe ik 11 jaar terug super verliefd op m´n nieuwe aanwinst wakker was geworden uit de narcose en dat een paar uur later er een assisitente naar me toekwam en zei: "N´s even kijken, die trekken we er maar even uit."

Ik... ?? Op dat moment stond ze naast me en gaf een ferme ruk aan de darin die dus kennelijk in de wond zat. was me er niet eens van bewust geweest. Dat deed me zo'n zeer!!! Ik vroeg haar waarom ze dit zo hardhandig deed en ze zei: "liever even snel pijn dan dat ik het langzaam doe en je langer pijn hebt. Denk maar aan het verwijderen van een pleister"...

Ze liep naar de andere zijde van mijn bed en deed dit nog een keer opnieuw aan de andere kant. Ik had veel pijn en vond het een afschuwelijke manier van doen!

Nu ik voor een prothesewissel ging wist ik al van tevoren dat ik drains zou krijgen. 2 voor het wondvocht af te voeren en 2 die me morfine toebrachten.

Ik kreeg 3 flesses eraan. 2 aan beiden zijde van mijn lijf en 1 (morfine die naar beiden borsten toeliep) in het midden. Zag er natuurlijk niet uit. Ik moest ze gedurende 2 hele lange dagen bij me dragen.

Omdat ik veel pijn had na de operatie, waren die drains al helemaal een ramp. Na 2 dagen mocht ik naar de kliniek om de drains en de tape van mijn lijf te laten verwijderen. Ik weet nog dat ik lijkwit wegtrok en vertelde aan de assistentes dat ik erg bang was voor het verwijderen.

Ze vroegen me waarom dan wel? Ik vertelde hen mijn verhaal van 11 jaar terug. Ze konden me kalm krijgen omdat er ditmaal geen ruk aan gegeven zou worden als destijds, maar gewoon het vacuum eraf gehaald kon worden?! Ik voelde niet meer dan heel zacht het lange dunne buisje een paar keer door mijn lijf heen gerokken worden. Niets dat zeer deed. Enkel een vreemd gevoel.

Ik was zo blij!!! De assistentes hadden al eerder verschrikkelijke verhalen gehoord over het verwijderen van de darins. Maar tegenwoordig hoet het allang niet meer zo pijnlijk te zijn. Wat een opluchting!

Erna ging het meteen stukken beter met me. Ik kreeg meer bewegingsvrijheid en dat was o zo fijn!

Niets is erger dan je zo gehandicapt te voelen, dat je nog niet je eigen kont kan afvegen van het kreupel lopen en je dan met je flessen op zak naar de toilet moet om ze in het fonteintje te leggen alvorens je kon gaan zitten. Of met het slapen gaan, zo bang zijn dat de flesjes van het bed zouden vallen en je pijn zouden doen...

Ik heb de nachtmerrie overleefd! Maar beter nog, ik kon dit verhaal met jullie delen, maar er zullen geen horrorverhalen meer volgen omdat dit in deze tijd gelukkig niet meer zo hoeft te gaan!

Liefs Pat

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik geloof idd dat dat iets van vroeger is.

Heb ze vroeger eens in mn voeten gehad,trokken ze er ook hardhandig uit, voelde alsof er aderen (iets lichaams eigen) uit je lijf gerukt werden.

Maar idd bij mn borsten voelde ik het wel maar vond het niet echt zeer doen ofzo.

Waarom de een ze wel gebruikt en de ander niet heb ik geen idee van.

Ik was wel blij dat ik ze had zeker omdat ik in een borst een nabloeding kreeg,dat had er zonder die drains dus niet uitgekunt.

Link naar reactie
Delen op andere sites



×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.