Ga naar inhoud

hoelang pijnstillers na operatie?


Aanbevolen berichten

Ik vroeg me af wanneer jullie volledig gestopt zijn met pijnstilling? Ik ben nu 17 dagen PO en was langzaam gestopt met de pijnstilling maar ik trek het gewoon nog niet. Ik neem nu nog 3x per dag 2 paracetamol. Ik vind het eigenlijk niks om constant die pillen naar binnen te gooien maar anders heb ik echt nog veel pijn. Ik vroeg me af hoe dat bij jullie zit..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik had een familieverpakking paracetamol in huis gehaald en bleek uiteindelijk maar 2 dagen 1000 mg per dag nodig te hebben.

Denk dat het voor iedereen verschillend is. Misschien kan je proberen het af te bouwen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb na de eerste operatie en bij deze maar een paar dagen paracetamol gebruikt, maar de 2e keer een stuk langer omdat ik het ook echt niet trok zonder! (Toen was het aan mijn ribben gehecht)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ben met 4 a 5 dagen gestopt..kreeg last van me ogen..lichaam had/heeft heel wat te verwerken zeker met zoveel pillen die ik anders niet neem..

Voelde wel dat elke dag een stukje beter ging met de pijn ,na ja pijn!!..drukkend op borstbeen plus me armen stijf en slap (geen kracht)..

Nu wel erg last van vocht!'..verschrikkelijk buik..

Heb je echt nog zoveel pijn dan!!..heb voornamelijk steekjes/prikjes geen pijn wel af en toe vervelend..hoop voor je dat het snel beterav zijn..

Liefs roxxx

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja nu met de pijnstillers is het wel te doen. Maar voel het erg goed wanneer ze uitwerken. Het is eigenlijk weer begonnen toen ik die borstband ben gaan dragen. Ik was daarvoor een dag gestopt met pijnstillers maar weer begonnen na de borstband. Pijn is er nu constant, dus niet alleen steekjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Borsten zijn niet warm, soms een beetje rood tussen mijn borsten in op mn borstbeen zegmaar. Littekens zijn volgens mij ook rustig. Daarom maak ik me niet zo zorgen, maar het is gek om te horen dat t bij mij veel langer duurt dan normaal.

Dankje Roxx xx

Link naar reactie
Delen op andere sites

ieder zn herstel is anders van binnen uit fynic ik denk niet dat je je zorgen hoeft te maken maar als het over week nog niet wat minder is kan je even langsgaan maar het is een zware operatie eigelijk voor 2 velletjes die ineens worden opgerekt haha

Link naar reactie
Delen op andere sites

Oh meid, ik zou me echt geen zorgen maken. Het is zo verschillend bij iedereen en een borst band doet er vaak ook geen goed aan. Sinds hoeveel dagen po draag je deze? Kan best zijn dat dit de grote boosdoener is. Hij hoeft niet te knellen hè, hij mag strak, maar niet strakker dan dat je normaal adem kunt halen!

Je geeft aan dat je misschien te veel doet. Wat versta je hieronder?

Gewoon rustig aan, zolang er geen roodheid warmte of verhoging optreedt is meestal alles in orde :)

Als je paracetamol neemt, neem je altijd 1000 mg per keer, ook als je afbouwt. 500 mg is een kinder dosering ;)

Xx BB

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik was ook gestopt, maar nu weer veel pijn. Gister controle gehad en dit ook verteld tegen mijn pc.

Die zei dat het helemaal geen kwaad kon om gewoon nog door te slikken tot de pijn weg is, maar dan wel 3x per dag om die 'spiegel' hoog te houden. Af en toe 1 had volgens hem geen zin.

Dus ik begin ook maar weer gewoon met die 1000 mg per keer tot de pijn weg is.

Ik ben ook al 15 dagen po trouwens, maar hij zei dat het heel normaal is hoor. Ieder lichaam is gewoon anders.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Fijn om te horen BB. Ik was in staking gegaan met de paracetamol na wat ik hier las. Ik dacht dat ik de nacht wel doorkwam zonder. maar word nu dus echt wakker van de pijn. Ga er toch maar 2 innemen. Moet nu maar ff accepteren dat het nog niet gaat met minder. Ik ga vanaf nu rustig afbouwen.

Teveel doen is het ook niet volgens mij want ik doe nog bijna niks in de huishouding op een beetje koken na. Wel dingen zoals Door de stad slenteren en zware Autodeuren open doen. Met dat soort dingen moet ik oppassen want dat zorgt voor meer pijn.

Fijn om te weten dat ik beter 2x 2 paracetamol kan nemen. Dit dacht ik stiekem al. Sinds 9 dagen PO draag ik de borstband.

Veel liefs

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben dag 22 po en slik ook nog steeds 3x per dag 2x500 per x hoor! Voel de druk nog steeds en ook de steken en t branderige gevoel af en toe... En een soort spierpijn! Terwijl ik echt weing doe dus denk dat het echt per persoon verschilt in herstel!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja dat sowieso inderdaad. Ik hoor hier vaak dat meiden voor de spier enkel pijn hebben aan hun wonden. Nou door de pijn die ik voel van binnen voel ik mijn wonden niet eens hahaha

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb na de eerste operatie en bij deze maar een paar dagen paracetamol gebruikt, maar de 2e keer een stuk langer omdat ik het ook echt niet trok zonder! (Toen was het aan mijn ribben gehecht)

kan ik met jou een persoonlijke chat of persoonlijk bericht hebben? ik weet niet hoe..

ik ben ook geopereerd door Meesters orbis en kreeg prothese wissel na 13 jaar. Mijn vorige protheses waren onderuit gezakt al vanaf het begin! Zij adviseerde nieuwe te plaatsen ronde onder de spier...ik had anatomische.

Ik koos toch voor op de spier en anatomisch. Ze heeft toen oude eruit gehaald en mijn kapsel van de vorige vast gehecht aan mijn botvlies...om soort steun te maken..zodat de nieuwe nuet gingen zakken opnieuw.

veel pijn ! na anderhalve week nog pijn......en harde pijnlijke plek boven litteken in borst.......snachts is het ergste...en in en uit bed komen is zeer moeilijk......

is het bij jou goed gekomen en mooi resultaat? wanneer kon je je werk weer hervatten...hoe lang duurde je herstel??

groetjes!!,

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.



×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.