Ga naar inhoud

Douchen, sportbh? (Bij bvk)


Aanbevolen berichten

Ik hoor overal dat je de eerste weken dag en nacht een sportbh aan hebt. Maar hoe zit het met douchen? Moet je hem dan ook aanhouden? Dat lijkt me niet heel hygienisch eigenlijk...gaat allemaal flink broeien denk ik. Maar juist bij douchen sta je rechtop en moet je bewegen. Juist dan is de steun belangrijk kort na de operatie, toch?

Of mag je gewoon helemaal niet douchen die eerste weken? Kan me dat niet voorstellen, dat is niet gezond, zo lang ongewassen liggen. Of kun/mag je gewoon niet uit bed de eerste weken?

Ze hebben me alleen verteld over mogelijke complicaties, verder helemaal niks over voor- en nabereiding van de operatie zelf. Misschien is dit dan ook een megadomme vraag. Daarom lees ik veel op dit forum.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Er bestaan geen domme vragen hoor.

Je krijgt na je operatie wel een formulier mee waarop staat wat je wel en niet mag. Althans dat krijgen de meesten.

Er wordt je ook verteld wanneer je weer mag douchen.

Je sportbh hoef je niet aan te houden onder de douche. Gewoon even kort douche, opfrissen en de bh weer aan.

Ik had zelf pas weer de energie om te douchen en af te drogen na een week. Heb me natuurlijk wel gewoon gewassen, maar het blijven staan en het afdrogen kon ik eerst nog niet aan. Mijn vriend douchte me en maakte me droog, en dat was de eerste twee weken al enorm inspannend.

Op het forum kun je veel informatie vinden, in de algemene topics.. maar ook in de operatie verslagen. Maar lekker aan het lezen slaan dus!

Link naar reactie
Delen op andere sites

hoi hoi,

ik ben 13 augustus vorig jaar geopereerd en ik MOEST de volgende dag douchen! BH mag dan even uit natuurlijk, je moest er 1 kopen van de kliniek, die werd dan gelijk aangemeten na de operatie (had hem volgens mij 2 uur na de operatie al aangekregen), ik heb er 2 gekocht zodat ik steeds een schone aan kon doen. Tijdens het douchen de wonden goed afspoelen, ik ging na het douchen even plat op bed liggen en liet het zo wat drogen en depte de wonden droog met gaasjes. Daarna de bh weer aan met maandverbanden ertussen tegen eventueel "lekkende" wondjes. Ik vond het douchen heerlijk, al heb ik de eerste week wel een krukje in de douche gezet om te kunnen zitten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mij hebben ze ook niks verteld over bh kopen. Heb er zelf heengebeld om dat na te vragen. Ik word in een zhs geopereerd ,dus ik moet zelf bh's zoeken in de winkel.

Ze zeiden dat ik er het beste 2 kon kopen, in verschillende maten . Maar als je mag wisselen zodat je af en toe een schone aan kunt, hebben jullie er dan 4 gekocht? 2 in elke maat? PC denkt aan een C-cup bij mij, tenminste, daar had hij het over. Ik had gezegd dat ik zo klein mogelijk . Liefst B-cup, maar dat kon vlgs de arts niet. Zou het dan erg zijn als ik een C en een D koop bv? Dat ik die 2 afwissel?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik moest de dag na de operatie ook douchen ..uiteraard zonder BH .

Verder 2 weken dag en nacht een sport bh moeten dragen , daarna mocht ik s,nachts zonder .

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast maanelfje

Domme vragen bestaan niet. Ik kreeg na de bvk te horen dat ik paar dagen later mocht douchen, zonder bh. Misschien verschilt dit per kliniek/zh, gewoon even navragen aan je arts na de bvk.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.



×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.