Ga naar inhoud

Iemand ervaring met Monobloc Hydrogel implantaten?


Mama2kids

Aanbevolen berichten

Overal lees ik dat vrouwen siliconen protheses hebben, maar op internet stuitte ik ook op een mogelijk veiliger alternatief, namelijk de monobloc hydrogel implantaten. Alleen is hier vrij weinig informatie over te vinden, vrijwel geen foto's, enz. Dus... wie heeft deze implantaten en wat is je ervaring? Thanks!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor jullie reacties!

Madampje en D88, hoe voelen jullie je nu? Veel sterkte met herstellen!

Waar ik benieuwd naar ben, is wat zijn jullie overwegingen geweest om voor hydrogel te kiezen? Morgen heb ik mijn eerste consult bij Bergman Clinics dus ik ga daar iig veel vragen...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Mama2kids,

Dank je wel!!! Ja het gaat wel goed volgens mij! Lijkt steeds wat beter te gaan :)

Mijn hoofdreden was gezondheid uiteraard. Over siliconen heb je hele klachtenfora volstaan, allemaal enge klachten en symptomen. Als je op datzelfde forum bij de zoekfunctie intypt 'hydrogel', vind je nix. Alleen voorbeelden van vrouwen die siliconen hebben en klachten, en daarom overgestapt zijn naar hydrogel en dt het nu goed gaat. Zie ook de website van dr Kappel. (Ik ben door haar behandelt)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het zijn allemaal lichaamseigen stoffen die erin zitten, 97% water en 3% cellulose. Mocht er iets misgaan, en die kans is ontzettend klein net als bij siliconen, dan gebeurd er dus niets.

Spannend!!! Morgen je consult!! Veel succes en geniet ervan!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier ook bewust voor de Monobloc gekozen. Bij een eventuele lekkage geen troep in je lichaam met alle ellende als een eventueel gevolg. Bij lekkage van de Monobloc wordt de inhoud door het lichaam opgenomen en gewoon uitgeplast. Het is biologisch afbreekbaar.

Voordeel is ook dat mocht deze scheuren dat je dat meteen merkt (je borst zwelt op). Bij een scheur bij siliconen merk je niks en kun je jaren ermee rondlopen zonder dat je iets door hebt. Voor mij is het gewoon een geruststellende gedachte.

Er zijn alleen maar een paar chirurgen die de Monobloc plaatsen. Ik las dat je naar Bergman gaat, maar die werkt niet met de Monobloc voor zover ik weet. Het ACCZ plaatst ze, het Slaz, Arenborghoeve, Parkkliniek, Velthuis Kliniek Amsterdam (van Selms) en dr. Kappel.

Ik ben zelf bij dr. Nio in het Slaz geweest. Ik kan hem echt aanraden. Hij heeft veel ervaring (ook met de Monobloc). Ik ben heel erg tevreden met mijn 480cc. Let wel; deze protheses vallen wat kleiner uit. Er is minder projectie. Deze gaan wat meer de breedte in. Ik ben met 480cc van een 75B naar een 75E gegaan.

Succes!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik voel me ook super. Heb echt nog totaal geen pijn gehad en heb ze nu 3 dagen.

Voor mij was het ook uit gezondheidsredenen en dat de slechte symptomen veel minder vaak voor zouden komen.

Ik heb het laten doen bij de Wellness Kliniek (BE) en zij werken bijna alleen nog maar met deze implantaten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb ook monobloc soft. Kijk foto's voor resultaten. 330cc high profiel in wellness kliniek geweest.

Ik zie dat jij de drukverband er na 8 dagen hebt afgehaald. Was dit op advies van de kliniek? Mij zeiden ze namelijk 12 dagen en het laat nu al los.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De Monobloc Softone is iets anders dan de Monobloc Hydrogel. De softone is een cohesieve siliconen prothese. De inhoud is dus ook van siliconen. De inhoud van de hydrogel niet. Daar is vaker verwarring over heb ik gemerkt. Minste risico is dus echt bij de hydrogel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.



×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.