Ga naar inhoud

Wat moef ik nou met mijn armen? Bewegen of niet???


mdy

Aanbevolen berichten

Zolang ik me verdiep in borstvergrotingen, weet ik niet anders dan dat je je armen vooral de eerste weken niet boven je hoofd mag strekken.

Maar tijdens mijn consult vertelde mijn arts juist iets heel anders "ondanks dat veel mensen met je in discussie zullen gaan, je moet blijven bewegen". Hij vergeleek het met spierpijn; als je dan niet rustig opbouwt en de boel soepel houd, wordt het alleen maar erger. De spier masseert de prothese en houd de boel soepel.

Natuurlijk heb ik meteen gevraagd of dit niet juist zorgde voor kapselvorming, maar dat was niet zo.

Nou heeft hij niet gezegd dat ik meteen moet gaan zwaaien, maar rustig opbouwen zou de pijn een stuk meer verlichtten.

Nu vertrouw ik natuurlijk op mijn arts, hij is ervaren en raad dit al zijn patiënten aan, maar al jaren weet ik niet beter dan dat dit uit den boze is. En ik blijf er toch over dubben.

Zijn er meer vrouwen met dit advies?

Ik krijg trouwens anatomisch dual, misschien heeft dat weer invloed?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bewegen mag. Dat is inderdaad goed. Maar je moet je bewegingen wel aanpassen. Dus inderdaad niet je ellebogen boven je schouders uit en niet te ver reiken met gestrekte arm. Of ineens een hele snelle beweging maken zoals bijvoorbeeld een bal gooien voor een hond. En zware dingen tillen of veel kracht zetten is niet bevoordelijk.

Dus wel bewegen maar niet forceren.

En als je iets tilt, zoveel mogelijk met je armen langs je lichaam.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hij zei dus dat dat helemaal niet hoeft. En dat je je armen best beetje bii beetje boven je hoofd mag doen.

tillen mocht inderdaad niet. Maar je armen strak bij je houden hoefde ook niet

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je armen wel gewoon in beweging houden maar niet boven je hoofd was t advies dat ik kreeg. Je merkt vanzelf ook wel dat je bijv. geen glazen uit een hoog keukenkastje kan halen de eerste paar dagen, moet zeggen dat ik na een week al wel voorzichtig dingen probeerde te pakken die hoger waren dan mijn schouders en dat ging wel, je lichaam verteld vanzelf wel wat kan en wat niet kan. Ik zou echt niet veel handelingen doen waar je je armen hoog moet houden, lijkt me nooit goed voor t herstel

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk dat je lichaam inderdaad wel aangeeft wat je wel en niet kan.

Ik kan mijn armen nog steeds niet strekken, en kan ook maar amper met m'n ellebogen boven m'n schouders komen. Ben nu 3,5 week PO.

Ik zou in ieder geval niet hoger dan dan je schouders gaan met je ellebogen.. ik moest af en toe wel iets pakken waarbij het iets hoger kwam.. en ik kan je vertellen.. dat voelt kut. En ik deed het toch echt heeeeeel voorzichtig en rustig aan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je kan bijvoorbeeld pendeloefeningen doen. Dat is gewoon wat voorover buigen en je armen laten zwaaien. Voor-achter, links-rechts, cirkels in beide richtingen. Eventueel ook je schouderbladen samentrekken en ontspannen in gewone zit. Begin klein en bouw op naar wat lukt. Fijne onbelaste oefeningen die iedereen kan aanpassen aan z'n eigen mogelijkheden EN die je schouders loswerkt (en dus je borstspieren ook).

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk dat jouw advies niet veel afwijkt van het advies dat de meesten krijgen... Bewegen mag gewoon, en is idd juist goed voor je spieren.. Niet bewegen veroorzaakt juist extra pijn en spierstijfheid.

Dat de adviezen tussen verschillende pc's nogal verschillen, heeft vooral ook te maken met de nieuwere inzichten van de laatste jaren.. Ik denk dat de richtlijnen bij de pc's daardoor niet overal gelijk zijn, (voor de pc's ook niet allemaal even duidelijk lijkt mij) en dat de een vanuit zijn eigen visie meer houdt aan normen die al jaren gelden en waar geen complicaties mee ontstonden, en anderen progressiever zijn.

Dat heb je overal, en je moet voor jezelf een goede middenweg vinden.

Geen dingen gaan doen die je kapsel kunnen beschadigen, en vooral oppassen met tillen.

Bewegen zoals de meiden hierboven aangeven, is natuurlijk gewoon goed..

xx BB

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat is wel logisch inderdaad.

Maar hij heeft echt duidelijk gezegd dat ik moest oefenen om mijn armen boven mijn hoofd te doen, dat ik hem de eerste dagen zou haten vanwege de pijn, maar dit bij zijn cliënten juist voor véél minder pijn zorgt na al een week.

Dus niet tot de elleboog; nee nadrukkelijk mijn armen omhoog.

Ik denk dat ik gewoon voor de middenweg kies...die pijn vind ik niet belangrijker dan misvormde borsten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja ik heb laatst iets gelezen van nieuwe onderzoeken over nieuwe regels na een bv... Waarschijnlijk houdt hij deze aan (denk ik)

Het fijne weet ik er natuurlijk niet van :)

Ben eigenlijk wel benieuwd wat er voor een theorie achter zit, omdat dit afwijkt van wat veel andere PC's adviseren. Zo kunnen we altijd bijleren :)

Xx

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja ik heb laatst iets gelezen van nieuwe onderzoeken over nieuwe regels na een bv... Waarschijnlijk houdt hij deze aan (denk ik)

Het fijne weet ik er natuurlijk niet van :)

Ben eigenlijk wel benieuwd wat er voor een theorie achter zit, omdat dit afwijkt van wat veel andere PC's adviseren. Zo kunnen we altijd bijleren :)

Xx

Nou zijn theorie hierbij was dus dat het de spieren/implantaten masseert en het daarom niet zo stijf wordt, wat betekend dat je dus sneller van de pijn af bent.

Net zoals sporten blijven bewegen....en dan beetje bij beetje dit oefenen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Blijven bewegen is wat ik heb mee gekregen van koeijers als reden gaf hij aan dat spieren in rust minder snel geneest dan dat zij wat actiever zijn

en daar door ook het pijnlijke sneller overgaat ,in mijn geval heeft dat wel gewerkt ik was na 5 dagen PO pijn vrij.

ieder lichaam reageert daar natuurlijk op zijn eigen manier op ,dus het zal voor een ieder anders zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoe is het bij jou gegaan Zita??? Hoe voel je je?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoe is het bij jou gegaan Zita??? Hoe voel je je?

Het is allemaal goed gegaan ,de ingreep is vlot verlopen ,om 10:45 uur in de ok en om 12 uur al weer wakker.

dag van operatie geen pijn gehad ook niet misselijk geweest , en mijn ding kunnen doen zoals boodschapjes doen ,terasje gepakt , in de avond uit eten geweest ff vieren toch :1:

2e tot 5e dag wel pijnlijk ,maar blijven bewegen op een rustige manier ,het slapen gaan vond ik een ramp kreeg er meer pijn van en nog op mijn rug slapen ook ,dus korte nachtjes gehad. na de 5e dag ging het steeds beter ,en momenteel voel ik mij heel goed en geen pijn ,wel last van de sport bh dat ding gaat behoorlijk iritant worden ,gelukkig mag ik de nacht zonder en ook weer op de zij liggen ,dus slaap nu heerlijk de nacht door!!

Gr Zita

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is allemaal goed gegaan ,de ingreep is vlot verlopen ,om 10:45 uur in de ok en om 12 uur al weer wakker.

dag van operatie geen pijn gehad ook niet misselijk geweest , en mijn ding kunnen doen zoals boodschapjes doen ,terasje gepakt , in de avond uit eten geweest ff vieren toch :1:

2e tot 5e dag wel pijnlijk ,maar blijven bewegen op een rustige manier ,het slapen gaan vond ik een ramp kreeg er meer pijn van en nog op mijn rug slapen ook ,dus korte nachtjes gehad. na de 5e dag ging het steeds beter ,en momenteel voel ik mij heel goed en geen pijn ,wel last van de sport bh dat ding gaat behoorlijk iritant worden ,gelukkig mag ik de nacht zonder en ook weer op de zij liggen ,dus slaap nu heerlijk de nacht door!!

Gr Zita

Wat heerlijk om te horen allemaal!! Dat slapen lees ik veel, gelukkig kan mijn bed omhoog, maar op mijn rug slapen zal wel even wennen worden!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.



×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.