Ga naar inhoud

Monobloc hydrogel of Siliconen?


Aanbevolen berichten

Hoi iedereen,

Ik heb een vraagje ben nog heel erg aan het nadenken over mijn borstvergroting welke kliniek welke dokter wat voor prothesen. Ik zou graag willen weten en jullie ervaringen willen horen over monobloc hydrogel prothesen of siliconen. Wat is beter? Qua kwaliteit, veiligheid, is er veel verschil? Etc etc

Kunnen jullie mij hierbij helpen? Heel graag!

Groetjess

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je kan altijd kijken bij de algemene informatie over protheses.

Meeste van de informatie over wat monobloc nou precies is en doet vind je hier. En dat is specifiek want Monobloc is een merk, maar je vindt ook andere merken die verder als het goed zijn allemaal cohesieve gels (siliconen) zijn.

En rechts in de zoekbalk kan je natuurlijk meer operatieverslagen e.d. vinden door monobloc (hydrogel) in te tikken. ;)

Ik denk dat als je iets meer over je situatie uitlegt en wat je wil meiden je wel dokters kunnen aanraden. Ik zou elk geval bij meerdere PCs langsgaan en sommigen hebben een voorkeur zelf voor wat zij graag plaatsen. Ik weet van mijn eigen afspraken met dokters dat dr. Nio bijvoorbeeld graag Eurosiliconen plaats, maar ook met hyrdrogel plaatst. En dr. van der Weij was erg te spreken over Mentor en Natrelle. Het ligt namelijk ook aan je bouw wat zo'n prothese voor verschil maakt, en waar je je het prettigst bij voelt. :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dankje wel voor je reactie. Het is meer het risico op lekken van de prothese dat hydrogel veiliger dan is dan siliconen maar zijn ze net zo sterk als siliconen en is het net zo mooi.

Ik lees veel goede dingen over Dr. Straten en Dr. Nio maar die werken juist met mentor en Natrelle.

Ik ben ook nog veel zoekend. Wil gewoon mooie boobs en met een goede garantie

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dankje wel voor je reactie. Het is meer het risico op lekken van de prothese dat hydrogel veiliger dan is dan siliconen maar zijn ze net zo sterk als siliconen en is het net zo mooi.

Ik lees veel goede dingen over Dr. Straten en Dr. Nio maar die werken juist met mentor en Natrelle.

Ik ben ook nog veel zoekend. Wil gewoon mooie boobs en met een goede garantie

Ik kan je aanraden om op 2 manieren naar een BV te kijken. Dit is best persoonlijk, en iedereen heeft namelijk zijn eigen manier maar ikzelf zie het zo:

1. Welke PCs zijn het meest kundig en hebben veel 'goeie' borsten gemaakt. (Weinig complicaties, veel referenties, e.d.) En natuurlijk welke protheses zijn het best (beste voorbeeld is: PIP was echt drama en PUR is ook eigenlijk niet aan te raden)

Zelf had ik nog geen voorkeur tussen monobloc/siliconen. Ik weet dat veel dames voor hydrogel hebben gekozen omdat ze zich er veiliger bij voelen mocht het gaan lekken/zweten, inhoud is namelijk afbreekbaar door lichaam zelf. Maar zelf had ik iets van; implantaten van deze tijd moeten toch wel goed zijn gemaakt.

2. Wat vind ik mooi en welke arts kan dat mij geven.

Ik wilde boobies die meegaan als ik lig (echt heel stom, maar ik wilde dat ze natuurlijk meebewegen als ik omrol bijvoorbeeld) en ik wilde groot.

Een van de dokters waar ik was geweest vond dat bij mijn lichaam proportionele borsten hoorden (kleiner dan ik wilde) en omdat ik geen borsten had vond hij dat ik anatomische protheses nodig had. Dit had heel waarschijnlijk ook supermooi uitgepakt, zonder complicaties. Maar ik had een andere look voor ogen. Dat is echt de enige reden dat ik niet voor hem had gekozen.

dr. Nio werkt trouwens ook voor monobloc hydrogel. Hij is trouwens ook mijn arts. Ik weet je stats niet, maar monobloc is wat breder/platter als ik het goed heb. Hij werkt verder ook graag met eurosiliconen en andere merken. Maar je zou er naar moeten vragen als je daar bent. Ook de verschillende maten en 'stevigheden'.

That said, zoek vooral foto's van wat je mooi vind. Voor jou betekent D-cup misschien groot, voor je arts is dat misschien een G-cup. En daarop, en op je lichaam gebasseerd zou je dan passen en kijken wat mooi staat. CC's praten en protheses heeft nog geen zin zonder je eigen lichaam erbij te betrekken.

Dus;

Wat heb je nu? Hoe groot wil je ze? Welke look wil je? Wat kan bij je?

Dat zou ik vooral als startpunt kiezen.

En je zou natuurlijk gewoon bij Straten en bij Nio een consult kunnen inplannen, weet je ook weer wat zij jou kunnen aanraden. :)

succes! X

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je kunt overigens ook wel op internet vinden welke pc's monobloc hydrogel proteses plaatsen hoor. Lang niet alle, maar dr. Nio wel, weet ik.

Ik denk inderdaad dat veiligheid de voornaamste reden is dat men hiervoor kiest. Je leest overal dat protesen zweten. 95% van de vrouwen heeft hier geen last van, maar 5% kan hier hele nare bijverschijnselen van krijgen. Bij hydrogel is dat niet zo. Als ik me er van te voren meer in verdiept had, had ik misschien ook voor hydrogel gekozen omdat ik 3 auto-imuunziektes heb. Het kan dus dat mijn immuunsysteem veel sterker reageert op ''een vreemd voorwerp'' in mijn lichaam, of op de miniscule siliconendeeltjes, die het zweten dan veroorzaakt. Anderen zeggen weer dat vooral vrouwen met allergien meer last van siliconen hebben........ tja...... moeilijk.

Als je voor 100% ''gezonde'' protesen gaat, zou ik voor hydrogel gaan. Als het je niet uitmaakt, kun je ook voor de siliconen protese gaan.

Succes met je zoektocht!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi hoi

Rechtsboven in de zoekbalk kun je al veel vinden over de monoblock hydrogel, en zoals Linapinda al aangeeft, bij: algemene informatie borstvergroting, hier op het forum, is ook veel info te vinden over prothesen, de verschillende merken en hoe zij gewaardeerd zijn.

De artsen in nederland die werken met hydrogel zal ik je even noemen:

Dr. Kappel

Dr. van Selms

Dr. Visser

Dr. Nio

en een pc in accz

In Belgie wordt er in de Wellnesskliniek hydrogel geplaatst, indien dit gewenst wordt. Daar zullen vast nog wel andere pc's zijn die het plaatsen, maar daar weet ik het niet van. In Nederland zijn het alleen deze 5 pc's die het dus plaatsen :) Weet je tenminste waar je op consult moet gaan, als je sowieso kiest voor deze prothesen ;)

Verder veel succes met je zoektocht!! En heb je nog vragen, stel ze dan gerust in dit topic :)

xx BB

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.



×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.