Ga naar inhoud

wat wordt bedoeld met projectie


Aanbevolen berichten

ik heb nentor siltex rond ultra high profile links 295 cc en rechts 250 cc ik had een lege a en wilde uitkomen op een c kleine d.

wat is projectie en hoe weet je welke projectie de prothese is?

alvast bedankt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Idd, zoals dreamer al zegt, het is het aantal cm dat je borst naar voren gaat komen, dus van borstkas tot tepel. Uiteraard als je eigen weefsel hebt, ligt dat er nog bovenop :)

Je moet het zo zien: als de prothese plat op zijn rug ligt, op een tafel, dan is het de afstand van de tafel, recht omhoog, naar het hoogste punt van de prothese.

Het hoogste punt wordt geplaatst ter hoogte van je tepel, dus dat is hoe het werkt :)

Je hebt daar verschillende gradaties in. Je hebt profiles. Ultra high profile is de prothese met het meeste projectie in verhouding met de breedte van de prohtese.

Stel je voor je hebt medium, high en ultra high profile. Vergelijk dat met 3 bakjes

1 bakje is 5x5 cm, 1 bakjes is 10x10 cm en 1 bakjes is 15x15 cm

In elk bakje doe je evenveel vloeistof (dus het aantal cc van de prothese)

In welk bakje staat de vloeistof nu het hoogst?

Juist in het smalste bakje. Dus:

De prothese wordt bepaalt aan de hand van je eigen borstbreedte, de prothese wordt doorgaans niet breder (of niet veel breder) genomen dan jouw borstbreedte. Dit ivm de neppe look die dan kan ontstaan en het zien van randen van de prothese.

De bepaling van welk profile genomen wordt, is aan de hand van welke wens jij hebt. Niet elke wens is haalbaar, maar bij jou zal wel het maximale beoogt zijn, aangezien hij voor het hoogste profile gekozen heeft :)

Ik heb even voor je gekeken in de mentor catalogus, maar ik kan de 250 cc niet vinden in de ultra high.. Wil je nog eens specifiek nakijken op je paspoortje/kaartje dat je mee gekregen hebt, welk aantal cc je precies hebt? Dan zoek ik de maten precies voor je op :)

xx BB

Link naar reactie
Delen op andere sites

wow bedankt zeg voor je uitgebreide uitleg dit staat er op het prothese paspoort mentor siltex round ultra high profile cohesive 1 verser nog wat nummertjes maar denk dat je dit bedoelde

Link naar reactie
Delen op andere sites

weet wel dat die vrouw bij wie ik het consult had mij belde ter bevestiging van het aantal cc dat ze zei dat ze het moesten bestellen omdat het geen gangbare maat was zeg maar dus als ik ermee akoord ging zodat dat ze het op maat konden maken

Link naar reactie
Delen op andere sites

Oh!! Kijk dat verklaart veel hihi

Nou.. de projectie zal rond de 5 cm uitkomen, en die van de 295 op 5,2 cm.

Dat is een hele mooie projectie voor een ronde prohtese en een eerste bv :)

de meesten gaan hiermee van A naar E, en hebben dan een borst die uitziet als een volle C

Echter, als je omvang groter is dan 80, dan geldt dit niet meer.. geldt alleen bij 70 en 75.. 80 is al ietsje anders eigenlijk :)

xx

Link naar reactie
Delen op andere sites

maar hoe heb je dat dan in godsnaam kunen bereken dat je daarmee ongeveer zo zou uitkomen ha ha .ik wil je echt bedanken voor al jet uitzoeken en de goede uitleg nou woe weet kom ik dan toch op mijn gewilde c uit idd heel erg bedankt nogmaals voor het kijken

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.



×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.