Ga naar inhoud

Borstvergroting bij auto-immuunziekte gevaarlijk?


Sanneke120

Aanbevolen berichten

Ik heb voor 4 mei a.s. een borstvergroting gepland staan in Kliniek Amstelveen. Ik heb 3 auto-imuunziekten waaronder ziekte van Graves (schildklier), vitiligo en maag die geen B12 opneemt. Tot gisteren was ik blij en gespannen.... keek uit naar 4 mei.

Gistermiddag belde de kliniek dat ze recente uitslagen van mijn bloed moesten hebben inzake mijn schildklier. Ik besloot wat te googlen om samenhang te vinden tussen mijn schildklier en borstvergroting en kwam tot mijn grote schrik bij best wel wat artikelen over het gevaar van borstvergroting van mensen met een auto-immuunziekte.

Er zijn ook veel artikelen die omschrijven dat er geen bewijs is voor het krijgen na een borstvergroting, maar minder over de gevolgen als je reeds auto-imuunziekten hebt. De schrik zit er erg in en heb angst dat bepaalde aandoeningen verergeren na het plaatsen van siliconen + omdat ik er vatbaar voor ben nieuwe ziektebeelden kunnen ontstaan.

Heeft iemand van jullie hier ervaring mee? Ga sowieso maandag meteen kliniek bellen, maar zit er wel gigantisch mee. Snap ook helemaal niet waarom in alle vragenlijsten die ik moest invullen, niets over auto-immuunziekten werd gevraagd........ heb zelf in ieder geval totaal het verband niet gelegd.

Hoop dat iemand van jullie hier wat meer over weet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi,

Ik heb daar niet veel verstand van.

Wat mij wel beetje zorg en baart is het artikel wat ik gister en las in de krant over de pip prothesen.

Ik dacht een arts zal nooit iets plaatsen wat niet veilig is maar

nu blijkt dat de keurings instanties TUV geen idee hadden waar ze protheses op moesten controleren . Zodoende hebben ze jarenlang dus ook die pip implantaten goedgekeurd die bij honderdduizenden mensen zijn ge plaatst met industriële siliconen.

Maar wat zegt dat over de andere merken?

Ik zou je zeker van te voren goed laten informeren zeker met je achtergrond.

Misschien zijn monobloc hydrogel een alternatief?

Suc6

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 month later...

Hey sanneke ik heb presies het zelfde de ziekte van Graves ik schrok ook nu ik dit allemaal las mijn afspraak staat op 18 juni ( operatie ) hoe is het bij jou afgelopen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb hashimoto (te traag werkende schildklier) ik moet ook voordien bloedprikken. Maar als mijn waarde goed is, is er geen probleem. Verder is er niks over gezegd. Maar dat is denk ik meer om te bepalen of de conditie van je gezondheid goed genoeg is om de operatie te onder gaan. Siliconen beinvloeden je schildklier niet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Baci en Jevana, wat leuk eens een reactie van gelijkgestemden te krijgen op dit bericht.

Wel, ik zou het niet weten. Ik krijg dinsdag 9 juni mijn bv en heb besloten het gewoon door te zetten. Je vind er niet heel veel over en ja, het is waar... een hoogleraar uit maastricht heeft uitdrukkelijk in zijn onderzoek gezegd ''het zou verboden moeten worden voor mensen met een auto-imuunziekte of deze ziekte in de familie om een borstvergroting te krijgen''. Maar ja.... soms lees je weer in artikelen dat vooral vrouwen met allergien last krijgen van de borstprotesen.

Het blijft een lastig onderwerp. Het gaat er eigenlijk om dat silicone protesen zweten. Deze miniscule deeltjes komen en de bloedbaan terecht en het zou kunnen dat mensen met een auto imuunziekte hier veel erger op reageren omdat het imuunsysteem anders reageert. Ook zou het kunnen dat juist mensen met allergien hier andeers op reageren.

Ik had het eigenlijk een beetje van me afgezet en mezelf beloofd dat als ik echt last krijg van vermoeidheid, stroomstootjes, spierpijn of iets derg. dat ik ook zal besluiten na een jaar om ze weer te laten verwijderen. Het blijft tricky.... ook voor mij.

Ik heb ook de ziekte van Graves. Schildklier is 20 jaar geleden met radio actief jodium bestraald waardoor ik nu medicijnen slik tegen te langzaam werken. Daarnaast heb ik ook vitiligo en auto-imuunziekt waardoor maag geen B12 opneemt.

Kortom, hopen dat het goed gaat! Maar verder ben ik wel zo gezond als een vis.... raar he.... nooit ziek, alleen die rare auto-imuunziekten.

Enne Jevana, siliconen beinvloeden je schildklier niet maar kunnen na paar jaar wel (doordat ze in bloedbaan zitten) je auto imuunsysteem beinvloeden!

Als ik alles van te voren had geweten, had ik zekers gekozen voor monobloc hydrogel, maar die keuze heb ik niet gemaakt en nu ga ik toch lekker die borstvergroting doen!

Succes!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Baci, mijn bv stond op voor 4 mei maar werd verzet doordat schildklierwaarden niet goed waren (was regelmatig medicatie vergeten en zelf nooit verband gelegd tussen schildklier en borstvergroting).....

Maar nu 9 juni dus. Zal je nooit kunnen vertellen hoe het gaat want tegen de tijd dat ik evt. last krijg heb jij ze ook al:-).

Gewoon van genieten en in je achterhoofd houden dat als je ooit vreemde verschijnselen krijgt die je eerst niet had, dit verband kan hebben met je siliconen. Dan kun je altijd weer kiezen....... voor je gezondheid!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja ben vandaag bij de huisarts geweest en mijn internist had gezegt nou je kan de bv gewoon in gang zetten mijn medicatie is gestopt om dat ik een jaar behandeling heb gehad met strumazol en die hormoon pilletjes voel me nu goedngeen hartkloppingen of vermoeidheid dus ik hoop dat het zo blijft en die bv wil ik al zooo lang dat ik ook doorzet ..en als het echt niet kan dan had de internist ook wel wat gezegt en de PC .. Dus we moeten gewoon genieten straks van onze nieuwe boobies hahah

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weeks later...

Hier dezelfde angsten! Ik heb psoriasis, ook een auto immuunziekte. Ik heb gekozen voor hydrogel protheses. Nu lees ik dat psoriasis kan verergeren bij wondjes en infecties... Erg vervelend maar gelukkig slechts tijdelijk :)))

Hoe gaat het inmiddels met jou Sanneke?? Ben je blij met je nieuwe borsten? En valt het herstel nog mee?? Ik hoop het voor je!!!

X!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi buurvrouw, ja, mijn herstel gaat super. Heb helemaal geen pijn gehad en laatste week eigenlijk alleen last van mijn rug als ik te lang stond. Goh, ik wist niet dat psoriasis ook een auto-immuunziekte is? Wel.... Ik heb er zoveel over nagezocht, maar vond er helemaal niet veel over. Wel over veel vrouwen die na bv verschijnselen krijgen van auto-imuunziekte.

Erg goed van je dat je voor hydrogel hebt gekozen. Als ik alles voor die tijd had geweten had ik dat wellicht ook gedaan. Nu krijg je,in ieder geval veilige protesen. Mocht ik echt problemen lrijgen, ga ikmze ook door monibloc hydrogel laten vervangen. Weet je al bij wie je gaat en wanneer?

Liefs sandra

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 weeks later...

Hi Sanneke120,

Ik vroeg me af hoe het nu met je ging? Ik wil ook al jaren een bv maar het verhaal wat je hierboven beschreef is ook wat mij steeds tegenhoudt. Ik ben ook niet 100% gezond dus die berichten die je soms wel eens leest bij dames na een bv vind ik toch wel eng. Maar ik wil zó graag een bv haha.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi hoi .. Ik zelf heb ook een auto-immuun en heb bijna 4 weken geleden een bv gedaan .. Misschien wel kort om nu al te zeggen het gaat goed. Maar ik moet zeggen ik voel me goed en heb nergens van.

Maar het is bij iedereen anders en ik heb me voorgenomen mocht ik ziek worden erdoor laat ik ze verwijderen, maar dan heb ik de gedachte niet meer wat als ik het wel had gedaan ik heb het risico genomen.

Denk er goed over na en als je het zo graag wil gewoon doen!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor de reactie's!! Vind het toch best moeilijk. :(

Tijdens googlen kwam ik op deze site uit: www.fonteine.com/frank.htm hele lap tekst (onder meeste recent) en dan schrik je toch wel.. En zo blijf ik maar twijfelen, na gesprek met arts voelde ik me veilig en dan kom je toch weer artikeltjes op internet tegen en komt de twijfel weer terug. Pff

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.



×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.