Ga naar inhoud

borstje : 14 april 2015 : Dr. Straten : Kliniek Heyendael


Aanbevolen berichten

Hallo,

Vandaag was de grote dag.

super spannend maar na tien jaar wikken en wegen de grote stap gezet.

Van de week zal ik hier uitgebreid verslag doen over hoe ik mijn keuze heb gemaakt, hoe het gegaan is etc.

Voor nu heb ik een vraagje aan degene die ook dual plane hp heeft.

Zaken ze nog? voor mijn gevoel zitten ze iets te hoog.

En hebben jullie nog praktische tips voor t slapen zo net na de operatie?

Groet Borstje

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi hoi!!

Gefeliciteerd!!

Jazeker zakken ze nog ben nu 9 weken en zijn nu mooi gelijk!!

Slapen 3/4 kussens lag ik het lekkerste voor zover kon!!

Liefs x

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi

ik ben afgelopen maandag door frans geopereerd. 375 cc dual plane hp.

ook bij mij zitten ze nog hoog. Maar ze gaan nog zakken:-)

Hoe voel je je? Ik ervaar tot nu toe alleen spierpijn, meer eigenlijk niet.

Succes met je herstel en geniet ervan!

Gr sonja

Link naar reactie
Delen op andere sites

hallo allemaal,

Wat leuk dat jullie zo snel reageren en vooral geruststellend het bericht dat ze zeker nog gaan zakken. Ik had t wel ergens gelezen maar kon t niet meer vinden en ja dan wordt je onzeker.

Ik heb behoorlijk wat pijn, zowel van voren als me rug. Ik liep altijd erg naar voren met me schouders en denk dat dat nu behoorlijk onder druk staat.

Jullie ook success; sonja succes met jw herstel en fem succes over twee weken is t jouw dag.

Groetjes bortsje

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik loop ook wat met de schouders naar voren ben al jaren vaste klant van de fysio!

En idd het werd nu nog erger en stijver maar ook dat moet je de tijd geven en niet forceren mijn huisarts zei echt dat het goed zou komen en idd ik loop nu weer als de oude wat minder krommere ik :-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

hallo allemaal,

Wat leuk dat jullie zo snel reageren en vooral geruststellend het bericht dat ze zeker nog gaan zakken. Ik had t wel ergens gelezen maar kon t niet meer vinden en ja dan wordt je onzeker.

Ik heb behoorlijk wat pijn, zowel van voren als me rug. Ik liep altijd erg naar voren met me schouders en denk dat dat nu behoorlijk onder druk staat.

Jullie ook success; sonja succes met jw herstel en fem succes over twee weken is t jouw dag.

Groetjes bortsje

Dank je wel! :)

En misschien is een verwarmende spierbalsem wel lekker voor je rug om je spieren een beetje te laten ontspannen? En anders een warme kruik of pittenzak tegen je rug?

xxx

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo Allemaal,

Zoals beloofd mijn verhaal.

Het begon allemaal een jaar of 10 geleden. met mijn kleine b cupje wilde ik heel graag een borstvergroting. Ben toen ook op consult geweest maar uiteindelijk niet doorgezet. Ik wilde na het consult nog steeds heel graag maar was er denk ik nog niet klaar voor. Ik durfde niets en heb het laten rusten.

Nu 10 jaar later, 2 kindjes verder, 2x borstvoeding geven, een overgebleven a-cupje was het tijd. Inmiddels wat ziekenhuis ervaring opgedaan wat een gedeelte van mijn angsten weghaalde, wilde ik nu toch echt doorzetten.

Maar ja en dan. Waar ga je beginnen met zoeken, info verzamelen etc. Ja hoor internet. Ik heb heel veel aan dit forum gehad vandaar dat ik ook uitgebreid verhaal wil doen zodat ik weer andere kan helpen.

Voorbereidingen: Heel veel gelezen op internet, foto`s gekeken van wat ik mooi vind (met een beetje dezelfde uitgangspositie als dat ik heb) Kijk hiervoor op dit forum maar ook op kliniekervaringen.nl. Als je een mooie foto ziet, ga dan na wat er geplaatst is en hoe deze geplaatst is en wie het geplaatst heeft.

Dit is overigens allemaal beeldvorming. De uiteindelijke keuze beslis je samen met je plastisch chirurg en kan dus ook heel anders uitpakken want er kunnen altijd zaken zijn waar je geen rekening mee gehouden hebt.

Consult:

Ik ben bij Diana Gabriels geweest in Barendrecht. Zij is een consulent (tussenpersoon tussen patient en pc). persoonlijk vond ik dit prettig. Zij is niet opgeleid om borstvergroting te plaatsen maar ze kan je wel heel goed voorlichten en je helpen bij het maken van een keuze van pc. Ze is bekend met alle hersenspinsels die wij vrouwen hebben bij het maken van deze keuze. Het is immers niet zomaar iets. De handelingen van de PC bepaald uiteindelijk het eindresultaat en het is dus heel belangrijk dat je een pc vind die bij jou wensen past. Oftewel niet iedere PC maakt dezelfde borsten. Iedere pc heeft zijn eigen voorkeuren en zijn eigen beeld bij wat hij mooi vind. Diane is goed in staat om dit te koppelen en je een PC te adviseren.

Via Diane kwam ik bij Dr Frans van Straten uit. Ik heb een consult gehad op 18 maart. prettig was dat de PC die in Groesbeek opereert,1 dag per week in Barendrecht is voor consulten.

De PC kijkt naar een aantal factoren waarmee hij vervolgens een voorstel doet van wat bij je past. Hij kijkt bijvoorbeeld naar:

- Je bouw, gelijkheid tussen beide borsten, afstand tussen sleutelbeen en tepel, afstand tussen midden van je borstkas en zijkant.

Ik ben 79 kilo en 1.82 lang, mijn borstomvang is (bh maat) 80 a. Ik ben uitgekomen op 450 cc, rond, dual plane (half onder de borstspier omdat ik geen duidelijke randen wilde zien, high profiel voor het folume. (Diane had 375 cc voorgesteld. Peroonlijk vind ik het goed dat zij het e.e.a. bij je in de week legt om over na te denken, maar de uiteindelijke keuze maak je met de PC, die gaat net even wat dieper in op wat je wensen zijn in combi met wat mogelijk is en wat mooi is). Ik heb gekozen voor Mentor omdat Frans hier veel mee werkt maar ook omdat ze goede resultaten hebben. Ze bieden 20 jaar garantie, praktijk Gabriels heeft al dik 22 jaar goede ervaring met deze prothese

14 april was mijn grote dag. Ik zal het verslag van hoe ik de operatie heb ervaren onder de verslagen operatie plaatsen op dit forum.

Mochten jullie vragen hebben, stel ze gerust. Ik weet hoe belangrijk het is om informatie te verzamelen voor jezelf.

Ik wens iedereen die nog een keuze moet maken of de keuze hebben gemaakt en binnenkort aan de beurt zijn heel veel succes. Degene die recent geopereerd zijn, oefff ik weet wat je voelt en dan het geduld (wachten op het uiteindelijke resultaat) wat je moet hebben, we krijgen het niet kado. En degene die een tijd geleden zijn geopereerd, geniet ervan deze zomer, lekker shoppen, bh`s (geen bh-tjes meer) en bikini`s. Heerlijk daar kijk ik naar uit.

Link naar reactie
Delen op andere sites

In het voorstelstuk heb ik je laten weten dat er bij mij 450 cc dual plane, rond, high profile, mentor geplaatst zou worden door Dr Frans van Straten.

14 april 2015 was het zover. Ik moest om 09.00 uur aanwezig zijn. Al gauw werdt duidelijk dat ik rond 10.15 uur richting de operatiekamer gebracht zou gaan worden.

Daar wordt het infuus aangelegd, krijg je een haarnetje op, proberen ze je een beetje bezig te houden door gezellig te kletsen want ja dames dan beginnen de zenuwen echt hoor.

Vervolgens komt de PC en die tekent alles af, die checkt hetgeen wat we afgesproken hebben en dan wordt je naar de OK gebracht. De anesthesist legt het e.e.a. uit. je klimt over van je bed naar het operatiebed. Vervolgen krijg je antibiotica via het infuus en daarna een pijnstiller. Dat laatste spoten ze waarschijnlijk te snel in want dit deed heel zeer. (sorry wil jullie niet bang maken). En uiteindelijk de narcosestoffen en ik was vrijwel direct weg.

Ik ging om 11.00 naar binnen en naar mijn idee kwam ik 11.50 uur alweer uit narcose maar dan ben je er nog niet hoor. Dan lijkt het net alsof je enorm veel gedronken hebt, zo ver weg ben je nog. je hoort van alles, ik wist gelijk waar ik was maar verder voel je je draaiering. Ik ben nog nooit onder narcose geweest dus het was voor mij een nieuwe belevenis.

Mijn bloeddruk was heel laag en daardoor voelde ik me extra ver weg. Zorgde ervoor dat ik iets langer op de uitslaapkamer moest blijven. Ik was om 13.30 uur weer terug op de kamer.

En dan komt het besef, yes i dit it. Eindelijk na 10 jaar is mijn droom in vervulling gegaan. Iedereen die nog twijfelt of ze het wel durven, ik raad het je gewoon het traject in te gaan, de tijd er voor te nemen en er in te groeien. Zo hou je het voor jezelf behapbaar, geef je jezelf de tijd aan het idee te wennen en er uiteindelijk voor te gaan. Enne 10 jaar is wat lang hoor, zo lang hoef jij er niet over te doen hahaha.

Ook hier zeg ik je, mocht je vragen hebben laat ze weten ik zal ze zoveel mogelijk proberen te beantwoorden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoihoi!

Ik heb eigelijk wel een vraagje!

Ik heb woensdag een consult met Frans Straten ook via Diana maar heb direct naar Frans gevraagt dacht hij heeft toch wat meer verstand van zake hihi. Weet je misschien wat ze bedoelen met 20 jaar garantie op de prothese? Wat bedoelen ze daar precies mee?

En via Mentor zelf krijg je levenslang?

XX

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi JadeJade,

Een consult met Diana is leuk voor je beeldvorming, maar uiteindelijk bespreek je alles van Frans van Straten dus wat dat betreft prima wat je doet.

De 20 jaar garantie heeft te maken met dat ze al 20 jaar (dik 20 jaar) goede ervaringen hebben met deze prothese.

Zolang jij tevreden bent en er geen complicaties ontstaan door de jaren (bijv kapselvorming) kun je de prothese gewoon laten zitten.

De levenslange garantie van Mentor is dat zij je een nieuwe prothese kosteloos vergoeden als de prothese kapot zou gaan.

LET WEL operatiekosten vergoeden zij niet.

Ik hoop je vraag zo een beetje beantwoord te hebben.

gr Borstje

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gefeliciteerd met je boobs meid! Lijkt me een heerlijk gevoel dat je droom eindelijk waarheid is geworden! Ik wil dit al sinds mijn puberteit, omdat ik nooit boobs heb gekregen. Het lijkt nu wel iets maar dat is voor de helft spek :P Maarja als ik afviel was ik helemaal koos boobloos, dus nam ik een kilootje extra voor lief hihi ;)

Voor mij gaat over 12 dagen mijn droom in vervulling!

Hopelijk wordt jou pijn snel minder! Heb je nog wel beetje kunnen slapen de afgelopen 2 nachten?

Succes met je herstel meid!

Xx

Link naar reactie
Delen op andere sites

Evenals Borstje ben ik dinsdag 14 april geopereerd door Dr van Straten. Erg nerveus was ik niet voor de operatie, dit moment kwam pas toen ik naar de OK ging, ik werd erg emotioneel en ze hebben mij toen snel laten slapen, na een uurtje was ik terug op de uitslaapkamer en ik voelde me heel wat! Na een kwartier sloeg dit wel om, de pijn kwam

Flink opzetten, ook ik heb anderhalf uur op de uitslaapkamer gelegen om mijn pijnstilling op pijl te krijgen..De eerste nacht thuis was zwaar, geen oog dicht gedaan en gister overdag ook veel pijn ondanks de pijnstilling, bij mij is mijn rechter borst aardig in verhouding maar links is ontzettend opgezwollen..vanacht goed geslapen en de pijn is ook wat afgenomen, linker borst nog wel steeds erg opgezwollen.. Ondanks de pijn heb ik absoluut geen spijt!!

Ik heb trouwens 375cc dual plane high profile..

Borstje en ik hebben elkaar nog gezien op de uitslaapkamer,

Leuk om erbij te vermelden en leuk dat je elkaar hier op het forum weer tegen komt!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hee borsje, bij mij is de pijn best goed te doen, heb denk ik meer last van de tape en drains die er nog inzitten.

Vanmiddag gaan deze er uit en verband eraf dan ik ze voor het eerst zien, ik vind het behoorlijk eng omdat ik nu een hele andere borst zal hebben door de lift en de telel is iets kleiner gemaakt dus vind het erg spannend.

Doe maar lekker rustig aan is de beste genezing zeiden ze tegen mij, goed rusten en eten en drinken.

Hoop dat ik kan douchen vanavond zou wel heerlijk zijn hahah

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gefeliciteerd met je nieuwe StratenBoobs! Ik mag nog 12 dagen wachten. Ik twijfel nog tussen 400cc & 450cc. Ik denk dat ik voor de grootste ga ;)

Fijn herstel gewenst!

Xx

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi allemaal,

Bedankt voor jullie reacties. Het is de pijn zeker allemaal waard maar voor nu geldt wel dat ik er effe doorheen moet.

Heel de dag en nacht rusten kan ik niet want ik heb ook erg last van mijn schouders.

Ik ga er vanuit dat morgen de ergste pijn wel weg is. Het rare is dat ik links totaal geen last heb.

Melissa fijn om te horen dat het goed met je gaat.

Heb jij ook nog steeds een doodsgevoel bij tepel en daar omheen? Ik kan er met me nagel inprikken en voel niks.

Doen jullie al oefeningen om je schouders etc niet te laten verstijven? Of kan ik echt beter me armen laten hangen?

Melan: als je 450 cc "kwijt kunt" zou ik zeker daar voor gaan.

Groetjes

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat doodse gevoel kan nog weken duren , en kwa schouders heb ik tot werk 5 gehad heb zelf in week 4 bij de huisarts gezeten die zei laten en de tijd geven er is in je borst spier gesneden dus die hele omgeving moet wennen!! En idd in een keer ging het goed!! Bij de een gaat dat wat sneller!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat doodse gevoel heb ik inderdaad ook, ik heb ook links een ontzettend opgezwollen borst, deze lijkt twee keer zo groot dan de rechter kant, en juist rechts doet veel meer pijn terwijl er daar vrijwel geen vocht inzit..

Vind het er nu vreselijk uitzien en wil er liever niet eens naar kijken als ik m'n bh af doe..

Dinsdag moet ik bij praktijk gabriels op controle, denk dat ze de pleisters er dan af gaan halen? Zit best veel bloed onder zag ik..

Zouden wij ook nog zo'n martelband krijgen waar ik veel verhalen over lees??

Ik kan steeds meer, gister kon ik mijn vestje niet aan krijgen, vandaag wel met behulp van mijn moeder, het lachen doet wel veel pijn hoor en de trap op lopen is een hele inspanning..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.



×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.