Ga naar inhoud

Kind van 11 kilo tillen na borstvergroting????


Aanbevolen berichten

Dames,

Ik heb 2 kindjes waarvan ik 1 nog vaak moet tillen.. in en uit zn stoel, autostoel, bedje, commode, gewoon op schoot enzovoort..

Hoe snel na een dual plane borstvergroting kan je een gewicht van 11 kilo weer tillen?

De eerste 2 weken zal mijn man zo veel mogelijk thuis zijn maar daarna wordt het lastiger..

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 54
  • Created
  • Laatste Reactie

Ik heb een BV op de spier, schijnt het minst pijnlijk te zijn, maar na 10 dagen kan ik nog steeds niet zwaarder dan 4 kilo tillen. Laat staan bij dual plane of onder de spier. Rechterborst heb ik al sinds de operatie last van terwijl ik links amper wat voel. Ik zou ermee oppassen. Het verschilt natuurlijk ook per persoon.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik mocht mijn zoontje van ongeveer 8 kilo na een week wel weer tillen maar zo min mogelijk.

Ik ben 4 weken geleden geopereerd, achter de spier, maar ik til nu nog steeds zo weinig mogelijk want het is nog erg gevoelig.

Maxicosi in de auto zetten en tillen doe ik ook nog niet. En verschonen doe ik op de bank. Alles gaat deze weken even zo makkelijk mogelijk ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb 2 zoontjes waarvan ééntje nog maar 10 maanden oud is en die ik dus ook nog moet tillen.

Op 2 maart heb ik een bv dual plane gehad, en van mijn pc mocht ik tillen van zodra ik het kon.

De eerste twee weken was dit uitgesloten, deed te veel pijn, gelukkig was mijn man toen thuis.

Na 2 weken ben ik terug gaan werken en kon ik niet anders, dus sindsdien til ik hem gewoon terug en dat gaat.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Advies pc:je mag 6 weken niet zwaarder dan 2 kg tillen, bukken , opdrukken en je ellebogen mogen niet boven je schouders.

Dit alles om de prothese rustig in te laten kapselen in laagje bindweefsel.

Forceer je het dan heb je kans op kapselvorming.

De meeste mensen die dp hebben gehad moeten er ook nirt aan denken om iets te doen.

Tis lastig

Ik mag 6 weken niet werken.

Hoop dat het allemaal gaat lukken

Suc6

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dag dames,

Ik zou ook erg aanraden om zes weken niets zwaar te tillen(eerste weken niet meer dan 2 kilo en laatste weken niet meer dan 5 kilo). Je gaat het jezelf nooit vergeven als er iets fout gaat! Wat zijn zes weken nou op een leven lang mooie boobies :) de klinieken geven natuurlijk niet voor niets zes weken herstel aan!

Als je echt moet tillen, doe dit dan met armen zoveel mogelijk tegen je lichaam aan en buig door je knieën, zodat je voornamelijk kracht zet met je armen en benen ipv je borstspier.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De eerste 2 weken is echt het advies om niet te tillen. Daarom ook gewacht tot de kinderen veel zelf konden. De eerste keer was de jongste 1,5. Hij kon zelf op de tafel klimmen om bijv. te verschonen.

Nu dual plane geplaatst en de kids zijn 3 & 5. de eerste 2,5 week zal ik ze niet tillen en daarna alleen bij 'nood'. Hier is het de eerste keer wel misgelopen, of het nu door het tillen is gekomen zullen we nooit weten, maar ik loop geen risico meer.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Zomaariemand

Ik mocht na 2 weken tot 10 kilo tillen... Als je je kindje gewoon wat minder eten geeft en hij/zij komt onder de 10 kilo, ben je na 2 weken vrij om te tillen... :45:

Ook al mag je na 2 weken tot kilo tillen, ik zou het wel beperken...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik mocht na 2 weken tot 10 kilo tillen... Als je je kindje gewoon wat minder eten geeft en hij/zij komt onder de 10 kilo, ben je na 2 weken vrij om te tillen... :45:

Ook al mag je na 2 weken tot kilo tillen, ik zou het wel beperken...

Jij hebt de prothesen voor de spier Lautje, dus dit is geen algemeen geldend advies.

Voor dual plane geldt over het algemeen dat je niet meer dan 2kg mag tillen, de eerste 4-6 weken. Echter, het is ook afhankelijk van de pc, dus liefst altijd even overleggen met je eigen pc.

xx BB

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 weeks later...

Hi, ik ben nu 9 dagen po en heb duale plane! Je mag 6 weken niet meer dan 2 kilo tillen dit ivm dat je protheses moeten inkapselen,en om complicaties te voorkomen. Ik heb een dochtertje van ruim 2,5 jaar maar ik mag haar dus ook niet tillen. Het is lastig maar zij kan gelukkig alles zelfstandig! Makkelijk is het zeker niet. Succes!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn pc zegt, Na een week kan je rustig aan je kind in een kinderstoel, buggy of bedje tillen.. Ookal is hij ruim over de 10 kilo.

heb jij dan dual plane of voor de spier?

Vind het nogal veel om te doen na een week... Maar goed...

De ene pc is daar wat laconieker in dan de andere..

De vraag is of je het uberhaupt kan tegen die tijd..

xx BB

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Nieuw520cc, ik krijg ze voor de spier dus vandaar dat de chirurg zei dat ik het na een weekje rustig aan weer mag proberen. Maar uiteraard zo min mogelijk.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Nieuw520cc, ik krijg ze voor de spier dus vandaar dat de chirurg zei dat ik het na een weekje rustig aan weer mag proberen. Maar uiteraard zo min mogelijk.

oooooooooh oke, bij voor de spier kan ik het me voorstellen dat ie dat zegt :35:

Was even bang dat dat een advies was bij dual plane :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

 

oooooooooh oke, bij voor de spier kan ik het me voorstellen dat ie dat zegt :35:

Was even bang dat dat een advies was bij dual plane :)

 

Hoi BB, ja het is nog maar de vraag of ik het aandurf maar als het een beetje mag dan maakt dat het leven in ieder geval een stuk makkelijker!

Mn man kan moeilijk altijd thuis blijven als ik thuis ben met de kids..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier even een ander geluid, ik kon het namelijk meteen al (dual plane).

Bij mij is de kunst dus om het niet te doen. Heeeeel soms kan ik voor m'n gevoel niet anders maar ik doe er alles aan niet te tillen.

Ik heb na 11 jaar een wissel laten doen ivm kapseling. Dat wil ik niet nog eens op korte termijn, en van tillen krijg je veel meer kans dat wel op te lopen.

Dus ongeacht of je het kúnt, probeer echt het de eerste 6 weken niet te doen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou je hoeft niet bang te worden haha. Maar dit is gewoon echt een richtlijn. Nio gaf dit bij mij ook wel aan. Zo min mogelijk tillen en bukken 6 weken lang. En geen repeterende bewegingen (strijken, stofzuigen).

Ik vond t ook best wel een dingetje want ik heb 2 zoontjes die nog veel getild worden. Maar het gaat toch om goed herstel, dat is heel belangrijk. Ik ben dus de eerste 6 weken geen dag (of nacht) alleen met m'n jongens. Heel geregel, maar t is gelukt én nodig.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De eerste 2 weken heeft mijn man zorgverlof. Na 2 weken ga ik weer werken en gaan de kinderen dus het normale opvangtraject in, bij ons betekent dat dat mijn man thuis is of ze gaan naar opa en oma.

Daarnaast ben ik maandag & dinsdag vrij, dan komen er vrienden en familie om beurten helpen 4 weken lang. En mijn man werkt om het weekend, de 2 weekenden dat ik dan alleen zou zijn slaap ik met de kinderen bij m'n ouders. Het is echt een gedoe geweest om alles geregeld te krijgen maar ik vind dat er niet echt een andere optie is, het is een operatie he, met herstel. Geen doktersbezoekje ofzo.

Link naar reactie
Delen op andere sites

 

Tjemig, hoe regel je dat dan?. Ik krijg het echt niet geregeld dat hier 6 weken lang iemand is hoor..

 

Dat is ook hier niet te doen, daarom wilde ik perse geen dual plane maar voor die spier.

De chirurg heeft mij verzekerd dat ik na een week mijn zoontje (11 kilo) weer kan tillen, dus in de kinderstoel zetten ofzo is geen probleem. Als het maar geen pijn doet.

Mijn man ik 1,5 week bij mij als de kids ook thuis zijn en daarna ga ik ook weer aan het werk.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.




×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.