Ga naar inhoud

draaien en vastzitten implantaten


Gast bruidje

Aanbevolen berichten

Hallo,

Ik heb vier dagen geleden anatomissche implantaten op de spier gehad. Tot nu toe gaat het goed, mijn linkerborst is iets pijnlijker, maar als ik weinig beweeg heb ik geen pijn. Linkerborst is wel gevoeloos. Kennelijk is die kant harder aangepakt. Anyway, ik las nu dat anatomische implantaten sneller draaien. Daardoor kwam ik op de vraag: hoe lang duurt het voordat het implantaat gehecht is aan het borstweefsel, dus vast zit, en niet meer kan draaien. Of kan dat ook nog na jaren gebeuren?

Alvast dank aan iedereen die iets kan vertellen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hi Bruidje....

ik snap je verhaal iets minder goed,omdat je zegt me linkerborst is pijnlijk,regel verder is hij gevoelloos?

of bedoel je daarmee de rechterborst?

en om even antwoord op je vraag te geven ook,je prothesen hechten in de eerste 2weken het meeste,erna nog tot 6weken zoiezo.maar erna is het nog tot de 3mnd verstandig rustig aan te doen.

en ook zelfs na jaren bestaat er een (kleine) kans dat ze kunnen draaien,maar dit is erg minimaal hoor,draaien kunnen ze tenslotte altijd,in vroeg stadium,ook in een later stadium,en dit komt vaak,omdat de prothese in de eerste weken niet goed gehecht is,zonder dat je dit weet eigenlijk.

maar maak je niet al te druk hoor,als je je goed aan de regeltjes houd van je arts/kliniek,heb je echt minimaal kans op draaien

greetzz moontje

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik denk links is links en rechts :141:

ik denk dat je weinig risico loopt als je eerste zes weekjes rustig aan doet, in die periode wordt het meeste kapsel gevormd

verder bestaat er een kans op draaien als pocket waarin de prothese komt te zitten te groot is gemaakt, maar ben dit probleem nog niet veel tegengekomen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hi Bruidje....

ik snap je verhaal iets minder goed,omdat je zegt me linkerborst is pijnlijk,regel verder is hij gevoelloos?

of bedoel je daarmee de rechterborst?

en om even antwoord op je vraag te geven ook,je prothesen hechten in de eerste 2weken het meeste,erna nog tot 6weken zoiezo.maar erna is het nog tot de 3mnd verstandig rustig aan te doen.

en ook zelfs na jaren bestaat er een (kleine) kans dat ze kunnen draaien,maar dit is erg minimaal hoor,draaien kunnen ze tenslotte altijd,in vroeg stadium,ook in een later stadium,en dit komt vaak,omdat de prothese in de eerste weken niet goed gehecht is,zonder dat je dit weet eigenlijk.

maar maak je niet al te druk hoor,als je je goed aan de regeltjes houd van je arts/kliniek,heb je echt minimaal kans op draaien

greetzz moontje

Ah, snap dat het niet duidelijk is. Mijn rechterborst voelt vrijwel normaal, echt bijna helemaal geen pijn, misschien als ik iets heel zwaars til, maar dat doe ik maar even niet. Links doet van binnen pijn, vooral na het opstaan en als ik beweeg, zelfs als ik gewoon een stukje loop doet het bij elke stap pijn, maar de buitenkant (huid en tepel) is juist gevoelloos. Klinkt vast vreemd... Anyway, omdat rechts zo goed gaat, krijg ik het idee dat het met links helemaal niet goed gaat door die pijn, ben bang voor een ontsteking of dat het niet hecht, het implantaat steeds weer 'lossscheurt' van het borstweefsel. Het is nu op dag 5 ook niet beter dan op dag 2. Vandaar dat ik ook dacht: hecht het wel, straks draait de boel om!

Mijn moeder heeft 15 jr geleden een bv gehad en was de week daarna al weer aan het werk (ze was toen nog kapster), had bijna geen pijn. Misschien vergelijk ik het te veel met haar en is de pij die ik heb normaal. Bah, twijfels...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bruidje,vergeet niet dat je nog zo kort geleden pas geopereerd ben hoor,wat is nu 5dagen?

ik zou nu echt nog geen conclusies trekken,dit kan allemaal nog beteren.

ik heb het ook gehad,met me eerste bv,die was dual plane geplaatst,had de eerste 5weken last van rechts,toen erna begon links ineens uit het niets te zeuren,waarschijnlijk werd dat veroorzaakt omdat ik erg lang vocht achter die borst vasthield,en dat ebte weg na 5weken,en toen begon het iets te zeuren en zeer te doen.het zijn 2borsten,apart behandeld en apart gehecht,ze hebben daarom ook allebei een ander herstel.

ik zou het echt even de tijd geven,eerder je paniek gaan kweken.als het na een week of 2nog niet minder is of weg is,kan je altijd even langs je arts.

ik heb nu ookal 2,5 week een zeurende linker borst,rechter niks,vooel ik niet eens dat ie eraan hangt hahaha ik kan nu wel bellen naar me arts,maar die zla toch zeggen,geef het even de tijd,wacht nog even af.

sucses met geduld hebben,en hopenlijk ben je er snel vanaf

greetzzz moontje

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bruidje,vergeet niet dat je nog zo kort geleden pas geopereerd ben hoor,wat is nu 5dagen?

ik zou nu echt nog geen conclusies trekken,dit kan allemaal nog beteren.

ik heb het ook gehad,met me eerste bv,die was dual plane geplaatst,had de eerste 5weken last van rechts,toen erna begon links ineens uit het niets te zeuren,waarschijnlijk werd dat veroorzaakt omdat ik erg lang vocht achter die borst vasthield,en dat ebte weg na 5weken,en toen begon het iets te zeuren en zeer te doen.het zijn 2borsten,apart behandeld en apart gehecht,ze hebben daarom ook allebei een ander herstel.

ik zou het echt even de tijd geven,eerder je paniek gaan kweken.als het na een week of 2nog niet minder is of weg is,kan je altijd even langs je arts.

ik heb nu ookal 2,5 week een zeurende linker borst,rechter niks,vooel ik niet eens dat ie eraan hangt hahaha ik kan nu wel bellen naar me arts,maar die zla toch zeggen,geef het even de tijd,wacht nog even af.

sucses met geduld hebben,en hopenlijk ben je er snel vanaf

Hoi,

Dank, ik wacht het rustig af. Heb sowieso 2 weken po een nacontrole, dsu als het dan niet minder is geworden kan ik het dan bespreken. Verder gata het eigenlijk bets lekker. Jij ook sterkte en succes!

Link naar reactie
Delen op andere sites



×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.